Tesla Cybercab a Robovan ukazují dopravu budoucnosti

fNews
Tesla Cybercab a Robovan ukazují dopravu budoucnosti
Fotografie: Tesla
  • Tesla představila dvojici konceptů pro svá autonomní vozidla, chce změnit způsob dopravy
  • Škoda Elroq se představuje v plné kráse a s českou cenou, Peugeot 408 přichází v elektrice
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Na akci We, Robot Tesla představila své plánované novinky v oblasti autonomní dopravy. Škoda uvedla ceny modelu Elroq, Peugeot 408 přichází v elektrické variantě a Evropská Unie definitivně rozhodla o clech pro čínské elektromobily. Tak vítejte u fNews.

Partner fnews 2024-1

fNews #283 – Tesla Cybercab a Robovan ukazují dopravu budoucnosti

Podcast v audio formě

Elon Musk dodržel slovo a představil autonomní vůz Tesla Cybercab. Jedná se o prototyp bezpilotního taxíku, který skutečně nemá volant nebo pedály. Vozidlo je dvoudvéřové a vedle futuristického vzhledu zaujme třeba i indukčním nabíjením. Následující informace bych bral dost s rezervou, ale Musk slibuje cenu vozidla okolo 30 tisíc dolarů, tedy nějakých 700 tisíc Kč. Stejně tak náklady na provoz se mají pohybovat okolo 20 centů za kilometr. Do provozu by se vozidlo mohlo dostat už v roce 2026. Vedle toho Tesla představila také Robovan, což je elektrický autobus až pro 20 lidí, který bude také schopen autonomní jízdy. Za zmínku stojí, že kola vozidla jsou schovaná v karoserii a vyjma vzhledu o voze mnoho nevíme. Jedno se však Tesle musí nechat, jejich koncepty skutečně působí futuristicky.

Škoda konečně představila svůj druhý elektromobil s označením Elroq a my jsme vám samozřejmě přinesli podrobné články a videa. Takže zde pouze připomenu, že se jedná o vozidlo segmentu C a je tedy kratší než Enyaq. Místa pro posádku je podobně, ale kufr má jen 470 l. Design vychází z konceptu Modern solid. Známe už také ceny, kdy Elroq v motorizaci 50 stojí 799 000 Kč, tedy přesně o sto tisíc méně než stejně motorizovaný Enyaq.

Agresivně střižený lifback Peugeot 408 se konečně dočkal čistě elektrické motorizace. E-408 nabídne baterii s využitelnou kapacitou 58,2 kWh a WLTP dojezd až 453 km. Tepelné čerpadlo je součástí standardní výbavy. Potěší pádla pod volantem pro změnu rekuperace. Nabíjet lze rychlostí 11 kW pro AC a 120 kW pro DC. Cena startuje jen o 40 tisíc korun výše oproti plug-in hybridní verzi, což by mohlo vypadat pozitivní. Na druhou stranu to znamená 1 110 000 Kč v linii Allure, což na takto velké auto s touto baterií není vůbec málo.

Cla pro dovoz čínských elektromobilů do Evropy jsou definitivně schválena a budou platit následujících 5 let. Maximální výše je až 45 %, konkrétně se pohybuje mezi 7,8 % pro Teslu, až po 35,3 % pro SAIC. Proti návrhu se stavělo Německo, protože skupiny Volkswagen i BMW se bojí, že nařízení může poškodit jejich obchod s Čínou. Peking již zahájil vlastní šetření a připravuje protiopatření.

A nakonec vás chci ještě pozvat k hlasování v anketě Elektromobil Roku 2024. Hlasovat můžete do 30. října v několika kategoriích a podpořit svá oblíbená vozidla.

Tak co na novinky říkáte? Dovedete si představit, že si v budoucnu jen zavoláte elektrické autonomní taxi? Nebo své auto prostě musíte vlastnit i řídit? Dejte vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze