Škoda zveřejnila ceník Elroqu. Cenové ledy se pohnuly

31
Škoda zveřejnila ceník Elroqu. Cenové ledy se pohnuly
Fotografie: Škoda Auto
  • Na stránkách výrobce byl zveřejněn kompletní ceník
  • K mání jsou zatím dvě motorizace a tři výbavové linie, z toho jedna akční
  • Cenový odstup od Enyaqu je větší, než jsme čekali
Škoda Elroq je pro domácí automobilku životně důležitý model, čemuž odpovídá i úsilí při jejím uvádění a kadence zveřejňování novinek. Zatímco od oficiální premiéry neuplynulo ani 24 hodin, už tu máme kompletní ceník. A nutno říci, že nás příjemně překvapil. Rozdíl v cenách Enyaqu a Elroqu rozhodně není jen kosmetický; odstup základních verzí Enyaq 50 a Elroq 50 činí rovných 100 tisíc (899 000 Kč vs. 799 000 Kč), a to srovnáváme akční verzi Enyaq Tour. Standardní ceník Enyaqu totiž vůbec neobsahuje motorizaci 50, ovšem pokud bychom brali rozdíl mezi standardní a akční základní cenou Enyaqu 85, dostali bychom se k odstupu už 195 tisíc korun, navíc s velmi stručně vybavenou základní verzí Enyaqu.

K mání jsou dvě standardní výbavové linie, které opět dostaly zcela nové názvy Essence a Selection. Odstup mezi nimi činí 66 tisíc korun a už neplatí, že si do jakékoliv výbavy objednáte jakoukoliv motorizaci. Vyšší Selection je totiž zapovězena pro základní Elroq 50. Vůbec poprvé také zazněla částka, požadovaná za Elroq 85. Ten lze nejlevněji pořídit za 1 032 000 Kč v linii Selection. Pokud trváte na této linii, a stačí vám základní Elroq 50, ušetříte 167 tisíc korun. Rovněž zde je odstup menší oproti Enyaqu, kde tento skok činí plných 230 tisíc korun. A nakonec tu máme úvodní limitovanou úvodní First Edition s opulentní výbavou. Za ni si sice oproti Selection doplatíte 307 tisíc (od 1 339 000 Kč za Elroq 85), ovšem dostanete vůz s vyčerpávající výbavou a s unikátními designovými prvky.

Škoda Elroq představena! Vše, co potřebujete vědět o novém elektrickém SUV z Boleslavi

Rozdíly v základní výbavě oproti Enyaqu nejsou velké, ale některé z nich překvapí. Startovní Essence se například musí spokojit v základu s jednozónovou klimatizací a bez dvojitého dna zavazadelníku či pádel na ovlivnění rekuperace. Naopak absenci tepelného čerpadla v základu už známe i z Enyaqu. Jinde byli tvůrci ceníku naopak velkorysí, protože nikdy nechybí samostmívací zrcátko, kožený multifunkční volant, obě přední sedadla s výškovým nastavením a bederními opěrkami, parkovací asistent a kamera vzadu, sada bezpečnostních asistentů s přední kamerou, 19" litá kola, střešní ližiny či multimédia s 13" displejem a on-line připojením. Selection přidává lepší interiér Loft, ambientní osvětlení, dvouzónovou klimu, volbu jízdních režimů, vyhřívání volantu a sedadel, přední parkovací senzory, navigaci, koberce, zadní loketní opěrku a podlahu zavazadelníku.

A konečně First Edition vždy dostanete s dvoubarevným lakováním, 21" koly, svítící maskou, interiér Lodge s částečně koženým čalouněním, adaptivní podvozek DCC, tříramenný volant s pádly, elektrická paměťová sedadla s masáží, vyhřívané čelní sklo, akustická přední okna a zatmavená zadní, vyhřívání zadních sedadel, paměťové elektrické ovládání předních sedadel s masáží, třízónovou klimu, tepelné čerpadlo, maticové světlomety, head-up displej, panoramatické kamery, elektronickou dětskou pojistku, boční airbagy vzadu, asistovanou jízdu 2.6 s asistentem předjíždění parkováním na dálku, soundystém, bezklíčový přístup, virtuální pedál, zadní roletky, tažné zařízení a sadu sítí a úložných prostor.

Doplatit lze mj. polokožený (15 000 Kč) či celokožený (50 000 Kč) interiér pro Selection, lepší verzi infozábavy s navigací, dvouzónovou klimou a vyhříváním sedadel plus volantu pro Essence (37 800 Kč), paket Clever (asistovaná jízda 1.6, bezklíčový přístup, indukční nabíječka telefonu, akustická přední skla a zatmavená zadní, 2× USB-C vzadu a el. dětská pojistka) za 72 800/35 000 Kč pro Essence/Selection, Clever smart (maticové světlomety, virtuální pedál, boční airbagy vzadu) za 75 000 Kč pro Selection, Advanced (HUD, panoramatické kamery, soundsystém, elektrické sedadlo řidiče s masáží a pamětí, roletky vzadu, síťový program) za 115 000 Kč pro Selection či Maxx (Advanced + el. sedadlo spolujezdce s masáží a pamětí, třízónová klima, asistovaná jízda 2.6) za 140 000 Kč pro Selection.

I zbytek výbavy už lze objednávat pouze v paketech, z nichž vybíráme Funkční paket za 6 900 Kč (síťový program, taška na kabely, dvojité dno a oboustranný koberec zavazadelníku, úložný box u zadních sedadel), Klima plus (15 000 Kč, pouze pro Selection), zahrnující třízónovou klimu, vyhřívání zadních sedadel a čelního skla či Drive plus (30 000 Kč, pouze pro Selection), jehož součástí jsou adaptivní podvozek DCC, progresivní řízení a tříramenný volant s pádly. Za tepelné čerpadlo doplatíte 30 500 Kč, za tažné zařízení 23 500 Kč, akustická přední a zatmavená zadní skla 8 500 Kč. Bez příplatku je modrá Uni barva, za všechny ostatní, ať už klasické, či metalické, doplatíte 16 000 Kč, za červenou Velvet pak 24 000 Kč. 20" kola stojí od 12 500 Kč, 21" pak 34 tisíc (pouze pro Selection).

Dokoupit lze i paletu příslušenství v čele s nabíjecím kabelem 11 kW (16 500 Kč), standardní záruku 3 roky/100 000 km lze v několika krocích prodloužit až na 5 let/200 000 km. K mání je i předplacený pětiletý servis pro různé kilometrické proběhy, a to v základní nebo Plus verzi s výměnou opotřebených dílů.

Technické parametry Škoda Elroq (2024) 50

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 879 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie55 kWh (52 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 145 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,8 kWh / 100 km, dojezd: 375 km
Cena od799 000 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 3. 10. 09:04
Asi mám jiná pohled na věc, mně ten cenový odskok nepřijde takový. Navíc, a za tím si opravdu stojím, nelze srovnávat 799 vs 899 tis. Kč, protože jsou tam jiné baterie a tím pádem výkon motoru. Podle mě udělali 799 tis. Kč s baterií, kterou málo kdo bude chtít, jen na oko, tak to Škodovka umí. A pak se nemůžme nikdo divit, že prodeje EV Škodovek nejsou takové, jaké lidé v ČR očekávají. Je to prostě druhá karosářská varianta Enyaqu, co šetřila uvnitř a na přední masce, aby dokazaly dostat s odeřenýma ušima cenu o trochu niž, než jaký je běžně rozdíl jen mezi verzí karoserie. Takový blaf na zákazníky. Nic víc. Ať žije korektní lhaní marketingu Škoda auto a všech dalších podobných firem. Mně ta nabídka nepřijde zase tak úžasná. Nejsilnější přiadnou stránkou je, že je to kratší auto, což řadě lidem může vyhovat, ale o cenovém úžasu a hýbajících se ledech bych nepsal, nemyslím si to.

* Oprava, baterie Elroqu a Enyaqu jsou v cenách 799 vs 899 tis. Kč stejné. Děkuji za upozornění ze strany pana Čermák z fDrive.cz
Josef L
Josef L
Proč to nemůže být jednoduché - dvě konfigurace a ne neustále ojebávat zákazníky cenou od....
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Mám čerstvě zánovní Enyaq RS, super cena, proto vyhrál. Ale pokud bych kupoval nové EV, tak Enyaq je hodně mimo a určitě by nevyhrál. Tak to je....a Elroq by to taky nebyl :/
Jan Rokycan
Jan Rokycan
No pardon,ale vychvalovat tuhle příšernost za,skoro,milion?Páni redaktoři by měli mírnit své nadšení! Uvedomují si vůbec oni,i páni ze Škody,že nejsme národem ředitelů automobilek a pánů Rothschildů?V zemi,kde jen pár % národa s bídou!! dosáhne na průměrný plat,jsou tyto ceny výsměchem a urážkou vetšiny národa.Jděte do háje,nenasytná chásko!!!

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze