Domácí Škoda Auto pokračuje ve své tradici sportovně laděných modelů a tentokrát nám přináší novinku v podobě Elroqu RS. Přináší vylepšení jak z hlediska designu, tak z pohledu jízdních vlastností. Měl jsem možnost s ním strávit několik hodin za volantem, a tak vám nyní nabízím své první dojmy.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) RS
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 949 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm |
Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 550 km |
Cena od | 1 269 000 Kč |
Design: sportovní elegance s typickými prvky RS
Už na první pohled je jasné, že se díváte na RS. V barvě Mamba Green, která je exkluzivní pro všechny modely RS od Škody, vůz okamžitě zaujme. Pokud byste Elroq RS zahlédli v jiné barvě, například v nové specifické matné šedé Shadow, můžete jej rozpoznat podle několika dalších typických detailů. Přední část vozu prošla úpravou, nárazník má nové lišty a charakteristické sportovní prvky, jako je specifická mřížka doplněná o prvky v barvě vozu.
Projeli jsme novou Škodu Elroq RS. Je to opravdu sportovní auto?
Další výrazný prvek RS jsou kola – výhradně 20" nebo 21" s aerodynamickými kryty a specifickým designem. Na blatníku vozu najdeme jedinou plaketu RS, zatímco vzadu je pouze černý nápis Elroq. Zádní část vozu zdobí dlouhá červená odrazka typická pro všechny modely RS a sportovněji tvarovaný zadní nárazník.
Interiér: vylepšený komfort
Uvnitř vozu pokračuje sportovní duch. Sportovní volant s tříramenným designem je potažen děrovanou kůží a prošíván zelenou nití v odstínu Mamba Green. Logo RS je zde méně výrazné, což je trochu škoda, protože na sedačkách s podobným designem vypadá lépe.













Sedáky jsou čalouněné kombinací alcantary a kůže (nebo její syntetické varianty) a poskytují skvělé boční vedení, což je ideální pro svižnější jízdu. Alcantara se objevuje i na přístrojové desce, což přispívá k příjemnému dojmu z interiéru. Dalším příjemným detailem jsou imitace karbonových dekorů, které najdeme na palubní desce i dveřích. Jediným zklamáním z pohledu estetiky jsou černé bezpečnostní pásy – modelu RS by možná slušely odvážnější barvy. Zejména, když i základní Elroq takové pásy má. Tam jsou oranžové, zatímco tady by se hodila Mamba Green.
Jízdní vlastnosti: sportovní duch v kompaktním balení
Hlavní devizou Elroqu RS je jeho výkon. Díky 250 kW (o 40 kW více, než má klasická verze Elroq 4×4) nabízí zrychlení z 0 na 100 km/h za 5,6 s. Přestože to není rekordní hodnota v kategorii sportovně laděných elektromobilů, dynamika je pro běžného řidiče více než dostačující.
Elroq RS je vybaven adaptivním podvozkem, který je speciálně naladěn pro tento model, a standardně nabízí progresivní řízení. Díky tomu je řízení v nižších rychlostech přirozené a ve vyšších rychlostech dostatečně strmé. Při jízdě na okresních silnicích je vůz stabilní a dobře reaguje na pokyny řidiče, ačkoliv vyšší hmotnost vozu je stále znát, zejména při ostrých manévrech. Na polygonu, kde jsem měl možnost vůz vyzkoušet, bylo jasné, že Elroq RS zůstává autem s rodinným charakterem, přestože je sportovně laděné.







V porovnání s větším Enyaqem je Elroq kompaktnější a lehčí, což přispívá k lepším jízdním vlastnostem. Pokud tedy nepotřebujete velký zavazadlový prostor, Elroq RS se jeví jako sportovnější a cenově dostupnější alternativa.
Spotřeba: příjemný kompromis
Při svižné jízdě na trase kombinující dálnice a okresní silnice jsem dosáhl průměrné spotřeby 19 kWh/100 km. To je slušná hodnota na takto výkonný elektromobil. Přesnější údaje o spotřebě bych však poskytl až po delším testování.
Závěr: pro koho je Elroq RS určen?
Škoda Elroq RS není čistokrevným sportovním vozem, ale spíše sportovně laděným rodinným elektromobilem. Pokud hledáte dynamický vůz s atraktivním designem, kvalitním interiérem a solidními jízdními vlastnostmi, je Elroq RS výbornou volbou. Obzvlášť, pokud vás osloví exkluzivní barvy, jako je Mamba Green nebo matná šedá Shadow.






Osobně považuji Elroq RS za příjemného společníka pro každodenní jízdu i delší cesty. A co si o tomto modelu myslíte vy? Zvolili byste ikonickou Mamba Green, nebo by vás více oslovila matná šedá? Nebo byste zvolili některou z barev, které mohou mít i ostatní verze Elroqu? Podělte se se mnou o váš názor, rád si ho přečtu v komentářích.
Foto: Škoda Auto