Škoda Auto nám v předstihu naživo ukázala předsériovou Škodu Elroq RS, která bude nejsvižněji zrychlující sériovou škodovkou současné doby. Oproti stávajícím sériovým verzím Elroqu dostane větší baterii s brutto/netto kapacitou 84/79 kWh, standardní sportovní podvozek, exkluzivní odstín zelené barvy, případně také příplatkový, specificky naladěný adaptivní DCC s exkluzivními koly s aerokryty o velikosti až 21". Od běžných verzí se Elroq RS odliší exteriérovými doplňky v leskle černé barvě, odlišnými nárazníky a standardně zatmavenými zadními plus akustickými bočními okny. Uvnitř pak bude čekat interiér RS Lounge v černé barvě s limetkově zeleným prošíváním a dekoračními panely z imitace karbonu, v němž nechybí vyhřívaný sportovní tříramenný volant, nerezové kryty pedálů a integrovaná sportovní sedadla, z nichž řidičovo je standardně elektricky nastavitelné s pamětí a masážní funkcí.
Nejvýkonnější Elroq RS je tady! Jaký má výkon a co umí?
Kompletní technické údaje zatím automobilka nezveřejnila, v tuto chvíli víme, že Elroq RS bude sdílet pohon s technicky obdobným Enyaqem RS, avšak díky kompaktnějším rozměrům a nižší hmotnosti nabídne lepší dynamiku. Stovku s pevným startem pokoří za 5,4 s, nejvyšší rychlost 180 km/h se nebude lišit od verzí 85/85x, které používají shodný zadní motor. Normovaný dojezd podle WLTP by měl přesáhnout 550 km, za verzí 85 s jejími 581 kilometry tedy zaostane jen mírně. Vůz se poprvé představí veřejnosti naživo na akci Milan Design Week 2025, konané od 8. do 13. dubna 2025.
Na vlastní oči a ruce
Naživo působí Škoda Elroq RS velice nápadně, až nepřehlédnutelně. Hlavní zásluhu na tom má samozřejmě typický odstín pro RS verze škodovek Mamba Green, která nechybí ani zde, i když samozřejmě není výhradní volbou. Už zpředu křičí do světa zmíněné černě lakované doplňky, například difuzor předního nárazníku či zrcátka, standardně podsvětlená maska Tech Deck a také nápis Škoda na přední hraně kapoty. V noci pak Elroq RS prořezává tmu maticovými světlomety, které jsou tu rovněž součástí základní výbavy. Kdyby si náhodou někdo nevšiml exkluzivních 20" nebo 21" kol, přitáhnou jeho pozornost limetkově zeleným proužkem. Stejně je obarvené i logo RS, vsazené v ozdobné liště na pomezí kapoty, předního blatníku, A-sloupku a předních bočních dveří.
Zezadu je rovněž nálož emocí oproti standardnímu Elroqu zvětšená, a to už základní Elroq působí dynamičtěji oproti Enyaqu. Verze RS totiž dostala nárazník s průběžnou červenou odrazkou po celé šířce auta, který se podobá tomu ze stávající linie Sportline a stejně jako on nahradil stříbřitou ozdobnou lištu leskle černou barvou. Ale kompromisní Sportline si musí vystačit se dvěma menšími odrazkami po stranách. Úspory se samozřejmě projevily i zde, takže základní těleso zadního nárazníku se, stejně jako u Enyaqu versus Enyaqu RS a na rozdíl od starších, spalovacích Škod RS shoduje s civilními verzemi a odlišuje se pouze vnitřní ozdobná lišta. Výsledný dojem je ale i přesto docela působivý a podtrhuje jej opět leskle černá barva, v níž je vyveden nápis Škoda.
Vrcholná verze Elroq RS je bezpečně k poznání i uvnitř podle zmíněného, zeleného lemování a prošívání bez ohledu na barvu exteriéru. Standardní tříramenný volant se sportovním potahem a vyhříváním rovněž praští do očí, spolu s rovněž zeleným ambientním osvětlením interiéru. Do této barvy tak lze sladit na autě opravdu téměř všechno. Dále tu máme sedačky s výraznějšími bočnicemi a integrovanými hlavovými opěrkami, které vyhoví i občasnému prásknutí do všech 340 koní. Nabídnou sice masáž, stejně jako v civilnějších verzích, ale bohužel už nikoliv odvětrávání. Tím ovšem specifika končí, zbytek salónu se podobá standardnímu Elroqu a nabízí tedy obvyklý, vysoký standard zpracování, designu i subjektivní kvality povrchů.
Použitá technika odpovídá ostatním sportovním derivátům na platformě MEB včetně zadního PSM motoru APP 550 s výkonem 286 k a silnějšího předního, asynchronního. Odpovídá i trochu větší baterie, která oproti dosavadním 82/77 kWh dostává 84/79 kWh. Verze RS se také umí nabíjet rychlostí až 185 kW, tedy o 10 kW rychleji, než stávající verze 85/85x. Díky tomu se také baterie nabije, i přes svou větší kapacitu, z 10 na 80 % SoC dříve, konkrétně za 26 místo 28 minut. To je, mimochodem, jedna z nejlepších hodnot na trhu mezi elektromobily se 400V architekturou.
Zcela v duchu škodovácké filozofie, která přisuzuje i sportovním verzím neumenšenou praktičnost, umí i Elroq RS tahat přívěs, a to konkrétně brzděný až 1 400 kg těžký, což je o dva metrické centy více, než zvládaly elektrické škodovky na platormě MEB dříve. Slouží k tomu poloautomaticky výsuvné tažné zařízení, které vyskočí zpod nárazníku po zmáčknutí tlačítka, avšak doklapnutí do finální pozice vyžaduje obligání kopanec, stejně jako jeho vrácení na místo.
Podvozek dostal tužší stabilizátory i pružiny, snížené vpředu o 15 a vzadu o 10 milimetrů. Za příplatek je k mání adaptivní, elektronicky řízený podvozek DCC s uživatelsky nastavitelnou charakteristikou, který je pro Elroq RS rovněž specificky naladěn. Rovněž řízení se liší, je tužší a standardně progresivní.
Elroq RS se dočká během několika týdnů kompletních technických údajů i českých cen, první auta dorazí k zákazníkům ve druhé polovině letošního roku.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) RS
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 879 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 550 km |
Cena od | 799 000 Kč |