Jak rychle se skutečně nabíjí vrcholná Škoda Elroq RS?
test

Jak rychle se skutečně nabíjí vrcholná Škoda Elroq RS?

Test nabíjení
13

Přinášíme vám další test nabíjení, kdy se tentokrát ke zkoušce dostavila Škoda Elroq ve vrcholné specifikaci RS. Jak si vedla nejdražší verze tohoto modelu a povedlo se dosáhnout výrobcem slibovaného výkonu 185 kW?

Škoda Elroq není v naší redakci poprvé, protože již jsme se věnovali testu běžné verze 85 a první jízdní dojmy jsme vám přinesli i v rámci verze RS. Jak rychle se ale dokáže nejdražší a nejvýkonnější provedení Elroqu nabíjet? I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit a výrobce sám říká, že možné je využívat výkon až 185 kW. To je hodně slibná hodnota a v tomto testu se dozvíte, zda s tím lze skutečně počítat.

Technické parametry Škoda Elroq (2024) RS

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 949 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm
Baterie84 kWh (79 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 550 km
Cena od1 269 000 Kč

Vůz disponuje 400V architekturou a ve výkonnostní specifikaci RS nabízí baterii s využitelnou kapacitou 79 kWh (84 kWh hrubá). Na rychlonabíjecích stanicích se pak vůz dokázal nabíjet výkonem 184 kW, což dokazuje i přiložené video. Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 20,6 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší. Kombinovaná spotřeba pak po ujetí 750 km činila 19,6 kWh na 100 km.

K nabíjecí stanici jsme dorazili s 9 % po předchozí 140 km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá skrze zadání cíle do navigace, přičemž došlo i na kontrolu v palubním systému, kde vůz zobrazuje aktuální dostupný nabíjecí výkon a i to, jak moc je baterie připravena k nabíjení. Po zapojení se auto začalo okamžitě nabíjet výkonem okolo 150 kW. Při 10 % se pak výkon vyšplhal na 178 kW a ve 20 % jsme na nabíjecí stanici viděli 184 kW. To jsou velmi slušné hodnoty a čekali jsme, kdy dojde k propadu. Jenže nabíjecí výkon narůstal a u 28 % jsme viděli 186 kW. Tím bylo překonáno výrobcem slibované maximum, zbývalo už jen počkat, za jak dlouho se baterie zpět dobije na 80 %. Od 30 % se výkon nabíjení stále držel nad 180 kW a v 35 % činil 187 kW. Od 45 % se pak začal pozvolna propadat na hranici 145 kW. Okolo 55 % klesl na 136 kW a při 60 % baterie jsme viděli 124 kW, což je stále solidní.

Z 9 % do Délka nabíjení Nabíjecí výkon Nabito Dálniční dojezd (km) Kombinovaný dojezd (km)
12 % 1 minuta 181 kW 2,63 kWh 46 48
16 % 2 minuty 183 kW 6,1 kWh 62 65
22 % 3 minuty 184 kW 10,7 kWh 84 89
30 % 6 minut 186 kW 18,1 kWh 115 121
40 % 9 minut 159 kW 26,3 kWh 153 161
50 % 12 minut 147 kW 35,4 kWh 192 202
60 % 16 minut 125 kW 44,2 kWh 230 242
70 % 20 minut 107 kW 52,1 kWh 268 282
80 % 26 minut 88 kW 61,3 kWh 306 322
85 % 29 minut 80 kW 65,1 kWh 326 343

Z 9 % na 50 % se auto nabilo za 12 minut a za tuto dobu zvládla Škoda Elroq RS nabít 35,4 kWh energie. Dané nabití by stačilo na 192 kilometrů dálničního dojezdu.

Při 70 % se vůz stále nabíjel výkonem 106 kW a doplněno bylo v tu chvíli 52,6 kWh. Na tuto hranici se přitom dostáváme za 21 minut. Magických 80 % jsme dosáhli za krásných 26 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 89 kW. S 80 % baterie ujede Elroq RS s pohonem obou náprav 306 km v dálničním a 322 km v kombinovaném režimu. Vůz jsme odpojili při 85 % baterie, kdy nabíjecí výkon dosahoval 80 kW a bylo nabito 65,5 kWh.

Jak test ukázal, Škoda Elroq RS dodržela to, co slibuje. Nabíjecí výkon se dlouho držel u hranice 180 kW a celkově se vůz nabíjí rychle. Ani nabití do 100 % nebude trvat příliš dlouho, přičemž na plně nabitou baterii lze průměrně rychlou jízdou ujet okolo 380 km.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Jojo, Elroq/Enyaq je s tímhle nabíjením takové současné minimum má delší cesty. Nemyslím to zle, myslím to zcela vážně. Prostě těch cca 20minut každé cca tři hodiny jízdy je akorát. Včera jsme potkal u Lidlu Německý Leaf 2 s 40kWh a to musela být ta správná cestovní oběť 😅
Petr Louda
Petr Louda
No a jak dlouho trvá nabití do 100%. Vždyť to může klidně být ještě jednou tolik. Ten dojezd je tedy komicky.
Vaclav Pisinger
Vaclav Pisinger
Prosim o kontrolu posledního sloupce v tabulce (pokud se jedná o dodaný dojezd za danou dobu. Tak nemůže při spotřebě 20,6 kw, např při 12% a dodaných 2,63kwh dodat 46km dálniční jízdy. Z textu to chápu jako dodaný dojezd a ne celkový dojezd do 0% dojezdu). Tesim se na dálniční test a případně nějaké porovnání s konkurenty. Dekuji a pěkný den
Josef L
Josef L
Jezdil jsem s klasickým Elroq 85 týden a musím uznat, že se mi to líbilo a to nejsem příznivec značky Škoda. Spotřeba byla pěkná, v kufru slušné místo vzhledem k velikosti auta, skvěle udělaný úložné prostory. Ohřev baterie před nabíjením fungoval rychle, rychlost nabíjení a jeho průběh parádní. Kam se na to hrabe Audi Q4.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze