Škoda Elroq není v naší redakci poprvé, protože již jsme se věnovali testu běžné verze 85 a první jízdní dojmy jsme vám přinesli i v rámci verze RS. Jak rychle se ale dokáže nejdražší a nejvýkonnější provedení Elroqu nabíjet? I když většina nabíjení probíhá pomalu doma, v zaměstnání či na jiných AC nabíjecích stanicích, občas se rychlé nabití může hodit a výrobce sám říká, že možné je využívat výkon až 185 kW. To je hodně slibná hodnota a v tomto testu se dozvíte, zda s tím lze skutečně počítat.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) RS
Kompletní specifikace| Konstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 949 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
| Výkon | 250 kW, 340 koní, točivý moment: 679 Nm |
| Baterie | 84 kWh (79 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 185 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 550 km |
| Cena od | 1 269 000 Kč |
Vůz disponuje 400V architekturou a ve výkonnostní specifikaci RS nabízí baterii s využitelnou kapacitou 79 kWh (84 kWh hrubá). Na rychlonabíjecích stanicích se pak vůz dokázal nabíjet výkonem 184 kW, což dokazuje i přiložené video. Pro výpočet dojezdu jsme použili dálniční spotřebu 20,6 kWh na 100 km, kterou jsme naměřili v našem testu. V případě, že byste doplňovali energii pro cestu na okresních silnicích, kde je spotřeba nižší, poměr nabitých kilometrů za daný počet minut by byl ještě o poznání vyšší. Kombinovaná spotřeba pak po ujetí 750 km činila 19,6 kWh na 100 km.
K nabíjecí stanici jsme dorazili s 9 % po předchozí 140 km dlouhé jízdě po dálnici. Baterie byla patřičně předehřátá skrze zadání cíle do navigace, přičemž došlo i na kontrolu v palubním systému, kde vůz zobrazuje aktuální dostupný nabíjecí výkon a i to, jak moc je baterie připravena k nabíjení. Po zapojení se auto začalo okamžitě nabíjet výkonem okolo 150 kW. Při 10 % se pak výkon vyšplhal na 178 kW a ve 20 % jsme na nabíjecí stanici viděli 184 kW. To jsou velmi slušné hodnoty a čekali jsme, kdy dojde k propadu. Jenže nabíjecí výkon narůstal a u 28 % jsme viděli 186 kW. Tím bylo překonáno výrobcem slibované maximum, zbývalo už jen počkat, za jak dlouho se baterie zpět dobije na 80 %. Od 30 % se výkon nabíjení stále držel nad 180 kW a v 35 % činil 187 kW. Od 45 % se pak začal pozvolna propadat na hranici 145 kW. Okolo 55 % klesl na 136 kW a při 60 % baterie jsme viděli 124 kW, což je stále solidní.
| Z 9 % do | Délka nabíjení | Nabíjecí výkon | Nabito | Dálniční dojezd (km) | Kombinovaný dojezd (km) |
|---|---|---|---|---|---|
| 12 % | 1 minuta | 181 kW | 2,63 kWh | 46 | 48 |
| 16 % | 2 minuty | 183 kW | 6,1 kWh | 62 | 65 |
| 22 % | 3 minuty | 184 kW | 10,7 kWh | 84 | 89 |
| 30 % | 6 minut | 186 kW | 18,1 kWh | 115 | 121 |
| 40 % | 9 minut | 159 kW | 26,3 kWh | 153 | 161 |
| 50 % | 12 minut | 147 kW | 35,4 kWh | 192 | 202 |
| 60 % | 16 minut | 125 kW | 44,2 kWh | 230 | 242 |
| 70 % | 20 minut | 107 kW | 52,1 kWh | 268 | 282 |
| 80 % | 26 minut | 88 kW | 61,3 kWh | 306 | 322 |
| 85 % | 29 minut | 80 kW | 65,1 kWh | 326 | 343 |
Z 9 % na 50 % se auto nabilo za 12 minut a za tuto dobu zvládla Škoda Elroq RS nabít 35,4 kWh energie. Dané nabití by stačilo na 192 kilometrů dálničního dojezdu.
Při 70 % se vůz stále nabíjel výkonem 106 kW a doplněno bylo v tu chvíli 52,6 kWh. Na tuto hranici se přitom dostáváme za 21 minut. Magických 80 % jsme dosáhli za krásných 26 minut, přičemž v ten okamžik se vůz nabíjel výkonem 89 kW. S 80 % baterie ujede Elroq RS s pohonem obou náprav 306 km v dálničním a 322 km v kombinovaném režimu. Vůz jsme odpojili při 85 % baterie, kdy nabíjecí výkon dosahoval 80 kW a bylo nabito 65,5 kWh.
Jak test ukázal, Škoda Elroq RS dodržela to, co slibuje. Nabíjecí výkon se dlouho držel u hranice 180 kW a celkově se vůz nabíjí rychle. Ani nabití do 100 % nebude trvat příliš dlouho, přičemž na plně nabitou baterii lze průměrně rychlou jízdou ujet okolo 380 km.
Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

