V letošním roce na český trh přišel zcela nový model Škoda Elroq, který je podle mě jednou z nejvýznamnějších elektrických novinek. Tento model slibuje přinést dostupnou elektromobilitu širšímu publiku a zároveň nabídnout solidní prostor a moderní design. My jsme měli možnost otestovat dvě varianty – 85 s delším dojezdem a 50, která je základní a cenově dostupnější verzí se základní cenovkou pod 800 tisíc korun.
Design a první dojmy
Nový Elroq vychází z většiho Enyaqu, což je patrné zejména do konce zadních dveří. Přední část však prošla výraznou modernizací, zahrnující nový designový jazyk Modern Solid a nové logo i na kapotě – namísto klasického okřídleného šípu zde najdeme textové logo Škoda. Jde o první model, který má nové textové logo i na kapotě. Přední maska byla zjednodušena a více přizpůsobena aerodynamice, což se podle mě k elektromobilu hodí více než původní maska Enyaqu, která vycházela z klasického tvaru masky, jakou Škoda používá od příchodu novodobé Octavie.
TEST Škoda Elroq, budoucího nejprodávanějšího EV v Česku
Technické parametry Škoda Elroq (2024) 85
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 2 054 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm |
Baterie | 82 kWh (77 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 581 km |
Cena od | 1 032 000 Kč |
Zadní část modelu si však ponechala hlavní rysy z původního designu Enyaqu, což může u některých zákazníků vzbudit smíšené pocity. Po sloupek C je Elroq s modernizovaným Enyaqem shodný. Rozdíly mezi oběma modely jsou patrné zejména v délce zadního převisu a zavazadlového prostoru. Zatímco Enyaq nabízí 580 litrů, Elroq se „musí spokojit“ se 470 litry. I tak je tento prostor pro většinu českých rodin dostatečný, a při občasné potřebě většího kufru, zejména při cestě na dovolenou, lze využít například střešní box.
Interiér a technologie
Vnitřní prostor Elroqu zůstává shodný s Enyaqem, což se týká zejména prostoru pro posádku. Interiér působí moderně a útulně. Novinkou je textilní čalounění přístrojové desky, které dodává vozu elegantní vzhled. Střední část volantu nyní zdobí textové logo, což je další jasný odkaz na nový designový směr automobilky Škoda. Infotainment vozu přichází s nejnovější verzí softwaru, která nabízí intuitivnější ovládání a několik praktických vylepšení. Na první pohled je rozvržení ovládacích prvků přehledné, ačkoli se stále objevují drobné „bugy“, které by měly být brzy vyřešeny aktualizacemi.Jízdní vlastnosti a komfort
Testovaný Elroq 85, vybavený aktivním podvozkem (DCC), prokázal velmi dobrý jízdní komfort, který se blíží Enyaqu. Delší zadní část Enyaqu ale přece jen nabízí o něco lepší rozložení hmotnosti, ale Elroq zase díky své nižší hmotnosti nabídne lepší agilitu. Zejména pak varianta 50, ale ta bez aktivního podvozku na druhé straně působí méně komfortně na nerovnostech, ovšem díky nižší hmotnosti je znatelně obratnější.
Technické parametry Škoda Elroq (2024) 50
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 1 879 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: zadní |
Výkon | 125 kW, 170 koní, točivý moment: 310 Nm |
Baterie | 55 kWh (52 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 145 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 15,7 kWh / 100 km, dojezd: 377 km |
Cena od | 799 000 Kč |
Co se týče dynamiky, rozdíly mezi variantou 50 a 85 nejsou při startu z nuly příliš patrné. Při vyšších rychlostech však model 85 s výkonem 210 kW jasně ukazuje svou sílu, zatímco varianta 50 postupně ztrácí dech.
Spotřeba a nabíjení
Spotřeba obou testovaných verzí byla měřena v zimních podmínkách. Elroq 85 dosáhl průměrné spotřeby 21,6 kWh/100 km, což odpovídá teoretickému zimnímu dojezdu okolo 350 km. Varianta 50 překvapivě vykázala mírně vyšší spotřebu (22,3 kWh/100 km), což lze přičíst absenci tepelného čerpadla a pomalejšímu zpřevodování, díky kterému má akceleraci na začátku podobnou. Elroq 50 by pak v zimě ujel pouze 230 kilometrů v kombinovaném režimu. Maximální nabíjecí výkon verze 85 jsme zaznamenali na hodnotě 178 kW, přičemž i při 55 % kapacity baterie zůstával výkon přes 100 kW. Nabíjecí port je umístěn na stejném místě jako u Enyaqu, což považujeme za ideální.
Závěrečné hodnocení
Škoda Elroq přináší to, co český trh elektromobilů dlouho potřeboval – dostupný model s dostatečným prostorem pro většinu rodin. Nižší cena oproti Enyaqu a stejně velký prostor pro posádku z něj činí atraktivní volbu. Díky tomu má Elroq potenciál stát se jedním z nejoblíbenějších elektromobilů na českém trhu. Co na Škodu Elroq říkáte? Podělte se s námi o vaše dojmy, rádi si je přečteme v komentářích. Je to auto, které byste si pořídili, nebo byste dali přednost většímu, ale dražšímu Enyaqu?