Za volantem maskované Škody Elroq. Jezdí jako tenkrát, ale nepoznáte ji
test

Za volantem maskované Škody Elroq. Jezdí jako tenkrát, ale nepoznáte ji

První jízdní dojmy
5

Škoda Elroq je pravděpodobně nejdůležitější novinkou tohoto roku, minimálně na českém trhu. Na oficiální představení ještě čeká, ale my jsme měli možnost projet maskovaný prototyp Elroq 85 iV a podívat se na něj blíže. Jaké je druhé elektrické SUV značky Škoda?

Jelikož se Škoda Elroq rozměry i cenou zařadí pod stávající model Enyaq, ale zároveň nabídne solidní prostor pro rodinu, je pravděpodobně nejdůležitější elektrickou novinkou tohoto roku, minimálně na českém trhu. Pojďme se na ni tedy podívat blíže a vyzkoušet si, jak se s ní jezdí. I když je vůz zatím zamaskovaný, měli jsme možnost se s ním projet a přinášíme vám první jízdní dojmy i bližší pohled na auto jako takové.

Exkluzivní první pohled a jízdní dojmy z nadcházející Škody Elroq

Jak je Elroq velký?

Jak už název Elroq napovídá, jde o vůz velikosti Škody Karoq. Název Elroq totiž, podobně jako Enyaq, vznikl spojením názvu spalovacího ekvivalentu a písmenka E na začátku. Název Elroq tedy říká, že jde o elektrický Karoq. Faktem ale je, že s Karoqem má podobné pouze vnější rozměry a také to, že patří do kategorie kompaktních SUV. Technický základ ale musíme hledat jinde, a sice u Škody Enyaq. Elroq totiž technicky vychází z Enyaqu a prostřední část vozu, včetně interiéru, je úplně shodná. Má i stejný rozvor a také stejnou použitou techniku. K té se ale dostaneme později. Od Enyaqu se tedy liší přední částí, která byla přepracovaná do nového designového jazyka Modern Solid, a zadní částí, jež byla zkrácena.

Design exteriéru je kombinací Enyaqu a studie Vision 7S

I když je vůz dobře maskovaný, některé rysy jsou již viditelné. Škoda Elroq je prvním modelem, který má nové logo Škoda i na kapotě, na rozdíl od modelů Superb a Kodiaq, jež mají nové logo pouze vzadu. Přední část vozu se vyznačuje prvky nového designového jazyka automobilky Škoda, nazvaného Modern Solid, který jsme mohli vidět již na studii Vision 7S. Přední světlomety jsou nízké, s hlavním modulem umístěným níže, zatímco na první pohled hlavní světla slouží pouze pro denní svícení. Zadní část vozu nese jasné rysy Enyaqu, s mírně se svažující zádí pro lepší aerodynamiku a výrazným spoilerem, který tvoří odtokovou hranu. Zadní světla pak vypadají, jako když pochází přímo z Enyaqu.

Jak prostorný vůz je?

Nyní se podíváme dovnitř. Interiér je na první pohled shodný s Enyaqem a nabízí dostatek prostoru. Když si sednu na místo řidiče a nastavím si sedačku do pohodlné pozice, i s mojí výškou 192 cm mám před koleny dostatek místa, což je příjemné překvapení, protože Elroq míří do nižšího segmentu než Enyaq. Díky shodné střední části karoserie právě s Enyaqem je ale prostor na zadních sedačkách nadstandardní ve srovnání s konkurencí. Co se týče zavazadlového prostoru, jeho objem je 470 litrů, což by mělo být dostačující pro běžnou českou rodinu.

Technické parametry shodné s Enyaqem

Technicky je Škoda Elroq shodná s Enyaqem. Nabídne verze 50, 60, 85 a 85x, přičemž verze 85 by měla mít dojezd okolo 560 km v kombinovaném provozu podle WLTP. Verze 85x nabídne pohon všech kol a výkon 220 kW, což je o 10 kW více než u Enyaqu se stejnou motorizací. To je tedy jediný rozdíl oproti Enyaqu, který má u verzí 85 i 85x shodný výkon 210 kW. Ale dost už teorie, pojďme si to vyzkoušet v praxi.

Vyjíždím na testovací jízdu s verzí 85, která má výkon 210 kW a pohon zadních kol. Infotainment vypadá stejně jako v Enyaqu, stav nabití baterie máme při startu na 89 %. Řízení je stejné jako v Enyaqu, ale nutno dodat, že je příjemné. Rekuperaci lze regulovat pomocí pádel pod volantem, což je praktické zejména v městském provozu. Spotřeba se pohybuje mezi 17 a 19 kWh na 100 km, což je ovlivněno klimatizací při pomalé jízdě po Amsterdamu v hustém provozu. Po plynulejší jízdě po okraji města spotřeba klesá na 15,8 kWh na 100 km. Elroq působí komfortně, alespoň z této kratičké projížďky po kvalitních silnicích v Nizozemsku. Jízdní vlastnosti v zatáčkách jsem neměl možnost vyzkoušet, ale nevidím důvod k tomu, aby se nějak zásadně lišily od Enyaqu. Jediný rozdíl může být daný jiným rozložením hmotnosti nebo naladěním podvozku.

Jaká je Škoda Elroq?

Na základě prvních dojmů z jízdy a statické prohlídky je Škoda Elroq povedený elektromobil, který by měl na českém trhu zabodovat díky nižší ceně oproti Enyaqu a stále ještě dostatečnému prostoru. Věřím, že Elroq bude zajímavým hráčem na trhu a těším se na další podrobnější testy, na které si ale budeme muset ještě pár měsíců počkat, protože k představení Elroqu by mělo dojít někdy na podzim letošního roku. Zatím si rádi přečteme vaše názory v komentářích. Také se těšíte na příchod dalšího elektromobilu Škoda?

Foto: Škoda Auto

Technické parametry Škoda Elroq (2024) 85

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 488 × 1 884 × 1 625 mm, 2 054 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon210 kW, 286 koní, točivý moment: 545 Nm
Baterie82 kWh (77 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 175 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 15,2 kWh / 100 km, dojezd: 581 km
Cena od1 032 000 Kč
skoda-elroq-2024
Klady
  • příď v novém stylu Modern Solid
  • motorizace 85x výkonnější než v Enyaqu
  • prostorný interiér
Zápory
  • zadní část téměř shodná s Enyaqem
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Ale každý nový model, který trochu tahá cenu dolů, je skvělou zprávou pro trh s EV, respektive proto abychom mohli chodit po chodíníku a nemuseli zadržovat dech, když projede okolo auto s vylágrovaným naftovým motorem. Na to bych se hoooodně zaměřil na STK, protože tyhle rozbitý nafty vytváření pro lidi na chodníku doslova mordor.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Shrnul bych to takhle. Je to zkrácený Enyaq z důvodu maxiální unifikace platformy MEB. Škoda, že nejmenší baterka, usuzuji dle doby nabíjení (28 minut), nebude železo-fosfát, potom tedy bude ona nejmeší baterie dělat jen kulisu pro cenu "od", aby si stejně každý připlatil alespoň za 58 využitelných kWh. Téhle cenotvorbě a marketignu vidím až do žaludku - sorry. Takže dle mého názoru, bude tenhle nově zkrácený Enyaq, který je už po faceliftu, tak za 800 tis. Kč s 58 kWh baterií, aby tam bylo alespoň tepelné čerpadlo a člověk si vybral metalickou barvu. :-)
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Moje vize do budoucna, co udělá Škoda auto. Jak v příštím roce přijde facelift pro Enyaq, tak bude nově k mání už 86 kWh baterie, aby se ty vozy od sebe více odlišili, bylo na tom něco zajímavého kromě většího kufru. A vlastně tak bude mit Enyaq velmi dlouhý život, protože to už bude na trhu defakto 4 roky. Nepočítám rok 2020, když se k zákazníkům dotal až po zimě, v dubnu 2021, protože na tu zimu se to Škodovka bála pustit už ven, protože asi ještě vůbec neměla odladěný software pro temperování / nabíjení baterie za chladného počasí.
Alex Ander
Alex Ander
V cem je vlatne pokrok za ta leta vyvoje?
Prinejmensim dle parametru, powertrain je tam, kde byl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze