Prolezli jsme Volkswagen ID. Buzz

Očekávané elektrické MPV s odkazem na historii
Prolezli jsme Volkswagen ID. Buzz
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Volkswagen ID. Buzz je zatím k dispozici ve verzi Pro se 77kWh baterií
  • Nabídne solidní prostor pro pět lidí a obří zavazadlový prostor, nebo až 6 míst
  • V budoucnu dorazí i delší 7místná verze nebo silnější s pohonem všech kol

Volkswagen už cca 20 let ukazuje studie MPV, které jsou inspirované první generací Transporteru, tedy legendárním Volkswagenem T1. Studie elektromobilu, která již nesla název ID. Buzz, se sice poprvé představila ve Frankfurtu na podzim roku 2017, ale už v roce 2002, tedy před 20 lety, se představila studie Volkswagen Concept Car Microbus, na které můžeme vidět designové prvky modelu T1, jež později převzal právě Volkswagen ID. Buzz.

Nyní tu ale máme již sériovou verzi Volkswagenu ID. Buzz, která se představila začátkem tohoto roku. Nyní jsme měli možnost auto prolézt a přinést první dojmy alespoň ze statického prvního osobního setkání. Šlo o Volkswagen ID. Buzz Pro v pětimístné verzi a s baterií o kapacitě 77 kWh, která již má i německou cenu. Na tu českou si ještě budeme muset pár týdnů počkat.

Prolezli nové elektrické MPV Volkswagen ID.Buzz

Začněme vnějším designem. Už silueta vozu odkazuje na legendární model T1, stejně jako velké logo VW na hladké přídi. Vůz, který mám možnost si prohlédnout, je navíc ve dvoubarevném lakování, což tento odkaz na historii ještě podtrhuje. Sice je možné mít ID. Buzz i ve standardním jednobarevném lakování, ale mně se toto dvoubarevné líbí více a vidím v něm i výraznější odkaz na historický model, který se mi líbil. Na ten odkazuje již zmíněná silueta s koly v rozích karoserie i silnější zadní sloupek.

Technické parametry Volkswagen I.D. BUZZ Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 246 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 423 km
Cena od1 593 000 Kč

Zároveň jsou ale přední i zadní světlomety ve stylu rodiny ID., korespondují tedy spíše s moderními modely ID. 3, ID. 4, a ID. 5. Jde tedy o kombinaci odkazu na historii s moderním designem. Zezadu je karoserie spíše moderně tvarovaná, například zadní světla jsou orientovaná horizontálně, zatímco model T1 je měl vertikální, ale stejně se ani z tohoto pohledu nemůžu zbavit podobnosti s předobrazem z historie, i když většinu na tom dělá zmíněné dvoubarevné lakování a zčásti možná i tvarování zadních sloupků.

Zvenku se mi auto moc líbí, podle mě je to nejhezčí Volkswagen z rodiny ID., ale zajímá mě hlavně prostor uvnitř, takže se jdu usadit a nejprve si sedám za volant. Zde mě čeká další překvapení. Interiér má sice minimalistické tvary jako u předchozích Volkswagenů ID., ale působí hodnotnějším dojmem než třeba v základní ID. 3. Faktem ale je, že toto auto je nejspíše maximálně vybavené a uvidíme, jak bude vypadat základní výbava. Každopádně z interiéru mám dobrý pocit, i přestože někde jsou použity obyčejné tvrdé plasty a loketní opěrky jsou stejné jako třeba ve Volkswagenu ID. 3 nebo ID. 4, tedy tenké jako z dodávky. Ale u vozu tohoto typu působí přirozeněji. Dobrému dojmu z interiéru napomáhá i dvoubarevná přístrojová deska s imitací dřeva a hliníkovým rámečkem. A světlé provedení interiéru, které kombinuje béžovou a oranžovou barvu, podtrhuje vzdušnost a opticky interiér zvětšuje.

Pokud jde o ovládání, nečeká tu oproti ostatním elektromobilům značky Volkswagen na platformě MEB žádné překvapení. Před řidičem je kaplička s malým displejem a hlavni displej infotainmentu je uprostřed. Stejně je řešené i ovládání, včetně voliče směru jízdy napravo pod volantem. Stejně jako u zmíněných předchozích elektromobilů této značky i v ID. Buzz chybí pádla pod volantem pro regulaci rekuperace.

Interiér by měl těžit z již zmíněných proporcí s koly v rozích karoserie a výhod elektrické platformy, který nepotřebuje pro pohon tolik prostoru. Sedám si tedy dozadu, abych si to ověřil. Je potřeba dodat, že toto je kratší verze karoserie, protože delší se představí až později, nejspíše na přelomu let 2022 a 2023. Tato verze je pětimístná, tedy počtem míst nepřináší nic navíc oproti ID. 4, ale v případě této kratší verze lze objednat i šestimístnou verzi se třemi řadami sedaček po dvou. Je to kvůli tomu, že prodloužená verze bude mít delší boční posuvné dveře, které umožní nastupovat na třetí řadu sedaček. V případě této se tam nastupuje mezerou mezi dvěma sedačkami v druhé řadě, proto je 6 míst maximem.

Volkswagen ID. Buzz má solidní prostor pro posádku

V této pětimístné verzi nemám před koleny výrazně více místa než třeba v SUV ID. 4, ale rozdíl je v tom, že přední sedačka je výše. Mohu si tedy chodidla zasunout pod ní. Tedy alespoň částečně, protože poté narazím na konstrukci předních sedaček. Ale u zmíněné ID. 4 a spousty dalších elektromobilů není možné chodidla pod sedačku zasunout vůbec kvůli bateriím v podlaze. Alespoň na šířku se zdá, že je více místa. Ale když jsem sám, je to jen pocit. Každopádně ani zde nejsou tři IsoFixy pro ukotvení dětských sedaček. Takže stále zůstává, že případně jedno dítě musí být vpředu. Jsem zvědavý, jak to bude u šestimístné verze. Tam bych si dokázal představit čtyři IsoFixy vzadu a klidně i jeden vpředu na místě spolujezdce.

Kromě solidního prostoru na zadních sedačkách jsou vzadu třeba vyklápěcí stolky na zadní straně předních sedaček, které známe například z Multivanu. Ty lze vyklopit buď do vodorovné polohy, aby se na ně dal položit třeba počítač (ovšem nevypadají příliš bytelně na nějaký těžší stroj), nebo nastavit do různého úhlu na tablet, který může být i v šikmé poloze, protože jej drží hrana na okraji stolku.

To nejzajímavější na pětimístné verzi je ale zavazadlový prostor. Ten je pravdu obrovský, jeho objem je 1 121 litrů, a to se oficiální objem počítá pouze po roletku. Takže pokud se rozhodnete jej naložit až po střechu, je reálné tam dát v podstatě jednou tolik zavazadel. Stejně tak, když potřebujete převézt něco většího a sklopíte zadní sedačky. Pak je objem (opět jen po hranu oken) 2 205 litrů. Velikost zavazadlového prostoru je tedy největší výhodou pětimístné verze Volkswagenu ID. Buzz.

Volkswagen I.D. BUZZ

Údajně se dá zvednutím podlahy zavazadlového prostoru a sklopením zadních sedaček udělat i lůžková úprava pro dva lidi, ale to jsme neměli možnost vyzkoušet. A když už jsme u možností kempování, do příchodu obytné verze ID. California budou asi mnozí řešit tuto možnost. A dokážu si dobře představit nějakou kempingovou vestavbu v kombinaci se stanem na střeše, přičemž i tak zbude dost místa pro zavazadla třeba čtyřčlenné rodiny. A vzhledem k možnosti tažení přívěsu o hmotnosti až 1 200 kg (pro verzi s pohonem zadních kol, v budoucnu bude verze s pohonem všech kol, která zvládne i víc) a snadno výklopného tažného zařízení si dokážu představit i menší karavan za ID. Buzz. I když, tam už je potřeba počítat se znatelným snížením dojezdu.

Moje očekávání tedy setkání s Volkswagenem ID. Buzz naživo splnilo a těším se na test, kdy si vyzkouším, jak jezdí a budu si moci ověřit i některé předpoklady, které jsem zmínil. Zejména možnosti kempování mě lákají, jelikož mám rád cestování s kempingovými vozy a elektromobil s touto možností představuje podle mě ideální kombinaci.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze