Volkswagen prozrazuje další podrobnosti o ID. Buzz a ID. Buzz Cargo

Volkswagen prozrazuje další podrobnosti o ID. Buzz a ID. Buzz Cargo
Fotografie: Volkswagen
  • ID. Buzz dosáhl v testu aerodynamiky skvělé hodnoty odporu vzduchu Cx 0,285
  • Výbava vozu může obsahovat například chytré světlomety IQ.Light

Volkswagen přenáší s novými modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo DNA legendárního vozu T1 do současnosti. Stejně jako první Bulli z roku 1950 mají i nové modely čistý a funkční design, ale současně vyvolávají velké emoce. Jak se to podařilo? Designéři značky Volkswagen nechávají exkluzivně nahlédnout do zákulisí své práce. „Model T1 byl ikonou 50. let minulého století,“ říká Jozef Kabaň, šéfdesignér značky Volkswagen. „S modelem ID. Buzz přenášíme jeho DNA do éry elektromobility. Geny a stylistické prvky této ikony úspěšně transformujeme do digitální éry. ID. Buzz je nadčasový, trvale udržitelný, a přitom extrémně funkční – díky těmto vlastnostem je jedinečný. V lidech na ulici vyvolává velké sympatie a pocit blízkosti,“ dodal dále Kabaň. Volkswagen vstupuje s modelem ID. Buzz do nového segmentu trhu, a urychluje tak v rámci strategie Accelerate realizaci své elektrické ofenzivy ve všech automobilových třídách. Do roku 2030 bude nejméně 70 % prodeje automobilů značky Volkswagen v Evropě připadat na čisté elektromobily, což je více než jeden milion vozidel. V Severní Americe a Číně dosáhne podíl elektromobilů nejméně 50 %.

Jedinečné tvarové řešení modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo, tedy Bus a Transporter, je inspirováno jejich předchůdci. „Ikona má hodně společného s jednoduchostí,“ říká Marco Antonio Pavone, vedoucí vnějšího designu značky Volkswagen. Již přední partie ukazuje, jak silně oba nové modely využívají designovou DNA předchůdců. Kapota ve tvaru písmene V a prominentní logo VW propůjčují přídi charismatický vzhled. Ten ještě umocňuje světelná lišta, která vzájemně propojuje přední světlomety. Rozdělení designu na horní a spodní zónu pokračuje na bocích i na zádi. Mimořádně nápadné to je v případě dvoubarevného lakování, které se dodává na přání jako další připomínka historického modelu T1. Karoserie nového modelu Bulli ohromí svými pragmatickými proporcemi. Velká kola jsou posunuta co nejblíže k rohům karoserie, což umožnilo optimálně využít prostor nad kompaktním půdorysem. Součinitel aerodynamického odporu vzduchu, který je mimořádně důležitý pro hospodárnost elektromobilu, je u modelu ID. Buzz pouhých 0,285, zatímco u klasického modelu T1 to bylo 0,44.

Mimořádný význam mají také kola, která přesvědčí vlastním designovým stylem a současně jsou i důležitá pro hospodárnost vozu, a tím i pro jeho dojezd. Pro elektromobil jsou kola opravdu velmi důležitá a musejí splňovat řadu technických požadavků. Prvním bodem je samozřejmě aerodynamika, druhým hmotnost. Speciálně u ID. Buzz jsou kola, která vypadají jako jednodílná, ale ve skutečnosti se jedná o hybridní kola – složená ze dvou dílů, díky čemuž jsou velmi lehká. Novinka se může pochlubit i nejdelším rozvorem náprav na platformě MEB. Bulli z roku 1950 – jeho přesné označení zní Typ 2 T1 – měl speciálně pro tento model vyvinutou, samonosnou karoserii s vnější délkou 4,28 metru a rozvorem náprav 2,40 metru. Modely ID. Buzz a ID. Buzz Cargo jsou o 40 centimetrů delší. Jejich základem je mnohostranná modulární elektromobilová platforma MEB koncernu Volkswagen. Rozvor náprav 2,99 metru je v rámci modelů na platformě MEB dosud nejdelší. Exteriérový designér Einar Castillo Aranda k tomu říká: „Platforma nám svými kompaktními komponenty pohonu umožnila umístit přední kola daleko dopředu a řidiče posadit relativně vysoko v přední části vozu. Výsledkem je monolitická silueta s harmonicky integrovanou kapotou.

Volkswagen I.D. BUZZ

Přestože ID. Buzz nemá spalovací motor, který v konvenčních modelech často zabírá značný prostor, je v jeho přední části uloženo velké množství techniky od agregátu topení a klimatizace až po elektromechanický posilovač brzd. To vyžadovalo intenzivní koordinaci vývojových prací. „V zóně, kde jsou uloženy světlomety, je velmi málo volného místa. Hodně jsme s kolegy z technického vývoje diskutovali o možnostech, jak dosáhnout toho, aby plochy karoserie co nejvíce přiléhaly ke kolům. I zde stálo v popředí přání zachovat monolitickou siluetu,“ vysvětluje Aranda. ID. Buzz sází kompletně na LED. Na přání se dodává systém IQ.Light. Tyto LED Matrix světlomety výrazně utvářejí identitu vozu a ID. Buzz díky tomu inteligentně komunikuje se svým okolím. ID. Buzz je členem rodiny ID., takže i u něj se spustí uvítací proces, jakmile se řidič přiblíží ke svému vozu. Přitom to vypadá, jako by vůz otevřel oči a snažil se navázat oční kontakt.

Čistota designu modelů ID. Buzz a ID. Buzz Cargo odpovídá genetickému základu klasického modelu T1, ovšem ve svébytné, moderní interpretaci. V interiéru je tato filozofie patrná například – stejně jako v modelu T1 – na rovných liniích přístrojové desky s přehledně nad sebou uspořádanými prvky. Tyto prvky jsou součástí chytrého konceptu ovládání s multifunkčním volantem a dvěma digitálními displeji. Díky kompaktnímu elektrickému pohonu a sadě akumulátorů uložené v podlaze vozu vznikl „open space“. Řidič i cestující mají uvnitř k dispozici dostatek prostoru včetně velkého počtu odkládacích schránek a rozhraní. Velkorysému vnitřnímu prostoru vládne vzdušná atmosféra zalitá světlem. Jozef Kabaň k tomu říká: „Vyvinuli jsme uspořádání vozidla s velmi logickým a intuitivním konceptem interiéru a variabilně využitelným prostorem.

Interiér ID. Buzz vyvolává dojem vysoké kvality, elegance a současně útulnosti. V interiérových paketech Style (dodávaných na přání) korespondují barvy s lakem karoserie. Ozdobné prvky navíc zvýrazňuje studený odstín „bílá Electric“. Mimořádně atraktivní detail se nachází na obložení sedadel a bočních stěn pětimístné verze, kde jsou reliéfní, stylizované siluety modelu ID. Buzz. Desetibarevné ambientní osvětlení je v sériové výbavě, na přání se dodává varianta až s třiceti kombinacemi barev. Design musí být s funkčností v dokonalém souladu v každém detailu. Doreen Langnerová z oddělení interiérového designu CAD to vysvětluje na příkladu ambientního osvětlení: „Již na základě konstrukčních dat na počítači testujeme, jak bude světlo uvnitř vozu vypadat. Pokud se odráží na čelním okně, musíme design přístrojové desky přizpůsobit tak, aby její povrch světlo pohlcoval a zákazníky nic nerušilo.

Technické parametry Volkswagen ID. Buzz Pro

Kompletní specifikace
KonstrukceMPV, 4 712 × 1 985 × 1 937 mm, 2 486 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 310 Nm
Baterie82 kWh (76,6 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 170 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?, dojezd: 423 km
Cena od1 593 834 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze