Prolezli jsme novou generaci vozu Kia Niro. Zatím jako základní hybrid

11
Prolezli jsme novou generaci vozu Kia Niro. Zatím jako základní hybrid
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • Nová Kia Niro je větší než předchůdce a nabídne i větší kufr
  • Kromě plug-in hybridu má prakticky stejné parametry pohonu
  • Interiér nás prostorem příjemně překvapil

Nová Kia Niro se představila začátkem dubna letošního roku. Stejně jako předchůdce bude dostupná ve třech verzích: HEV, PHEV a EV. Tedy jako základní hybrid, plug-in hybrid i elektromobil. Vzhledem ke shodným parametrům pohonu (včetně kapacity baterie u elektromobilu) jsme spekulovali o tom, do jaké míry jde o nový model a zda to není jen větší facelift. Základní hybrid Kia Niro jsme ale už měli možnost prozkoumat a můžeme potvrdit, že jde o nový model, který také stojí na nové platformě.

Ještě před oficiálním představením se objevovaly spekulace, že nová Kia Niro bude jen hybrid a plug-in hybrid, zatímco nástupce elektrické verze bude samostatným modelem na nové platformě e-GMP dostupné pouze pro elektromobily a prvním vozem, který ji využívá, je Kia EV6. Tyto spekulace se ale při představení nepotvrdily, Kia Niro je tedy dostupná ve třech motorizacích včetně elektromobilu e-Niro, jak jsme byli zvyklí u stávající generace, se kterou díky úspornosti rádi jezdíme eco-rally.

Technické parametry Kia Niro EV (2022) EV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 420 × 1 825 × 1 545 mm, 1 757 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 255 Nm
Baterie64,8 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 77 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,2 kWh / 100 km, dojezd: 460 km
Cena od1 294 980 Kč

Přestože na první pohled vypadá nová Kia Niro podobně velká jako předchozí generace, ve skutečnosti vyrostla. Stojí na třetí generaci podvozkové platformy „K“ a s délkou 4 420 mm, šířkou 1 825 mm a výškou až 1 570 mm spadá do segmentu SUV-C. Vzhledem k rozvoru 2 720 mm a vylepšeným proporcím kabiny disponuje prostorem v interiéru na vrcholu třídy, stejně jako velkorysou nabídkou místa v zavazadlovém prostoru. U verze Hybrid se kufr zvětšil na 451 litrů (předchůdce 436 litrů), u Niro EV činí 475 litrů a u plug-in hybridu 348 litrů. Kromě velikosti vzrostla u nového Nira i jeho tažná síla. Zatímco varianty Hybrid a Plug-in Hybrid utáhnou brzděný přívěs stejně jako jejich předchůdci až do hmotnosti 1 300 kg, varianta EV výrazně posílila a nabízí tažnou kapacitu až 750 kg.

Velmi úsporný paralelní hybridní systém, jak jsme si ověřili v testech předchůdce, předchozího modelu Niro Hybrid dostává i nová generace. Má celkový výkon 104 kW (141 k) a kombinuje 1,6litrový zážehový motor s přímým vstřikováním paliva s elektromotorem o výkonu 32 kW, který umožňuje dosáhnout rychlosti až 120 km/h pouze v elektrickém režimu. Motor 1,6 GDI se používá také v plug-in hybridu o kombinovaném výkonu 135 kW (183 k). Jeho paralelní hybridní systém zahrnuje elektromotor o výkonu 62 kW, který v kombinaci s lithium-iont polymerovým akumulátorem (11,1 kWh) umožňuje rychlou jízdu až 134 kilometrů v hodině s dojezdem v čistě elektrickém režimu až 65 kilometrů a v městském provozu dokonce až 84 kilometrů (obojí podle WLTP). Plug-in hybrid tedy dostal větší trakční baterii a silnější elektromotor než předchůdce.

Nová Kia e-Niro má delší dojezd

Nové Niro EV má elektromotor o výkonu 150 kW s točivým momentem 255 Nm, který je k dispozici již od nulových otáček, jak je u elektromobilů obvyklé. Krouticí moment se tedy uměle snížil, protože předchozí generace jej stejně ve většině situací nedokázala plně přenést na vozovku. I tak zrychlí z 0 na 100 km/h za pouhých 7,8 s. Akumulátor o kapacitě 64,8 kWh, který lze navíc dobít z 10 na 80 % za pouhých 45 minut na stejnosměrné nabíjecí stanici o výkonu 100 kW, zajišťuje kombinovaný dojezd podle WLTP až 460 km. Ale dost už technických informací a pojďme se na auto podívat.

Zatímco předchozí generace působila designem poměrně nevýrazně, pro někoho možná až usedle, nová je pravým opakem. Nese nový designový jazyk značky Kia, který známe již z EV6 a Sportage. Každý ze jmenovaných vozů je ale originální, takže se vám rozhodně nestane, že byste si je pletli, což u některých automobilek možné je. Základní prvky exteriéru a interiéru jsou ale podobné. Zatímco Kia EV6 a Sportage mají přední světla stylizovaná do ležících písmen V (byť s rozdílným úhlem rozevření), Niro má přední část řešenou jinak. Přesto v ní ale je tento designový jazyk vidět. Zadní světla pak mírný náznak písmene V mají, ale jsou zde umístěná do C-sloupků a úhel je ještě větší než u Sportage, zatímco EV6 má úhel písmen V nejostřejší. Z boku pak zaujmou jinak zbarvené mohutné C-sloupky. Můžete nám napsat do komentářů, jak se vám nové Niro líbí, ale nám rozhodně více než předchozí generace. Nové Niro tedy k její praktičnosti přidává i líbivý design.

V interiéru je podpis nového designového jazyka ještě výraznější než v exteriéru. Mnohé prvky připomínají právě již zmíněné modely EV6 a Sportage, zejména pak displeje infotainmentu, které jsou na jednom zalomeném panelu. Jeden tvoří virtuální kokpit před řidičem, druhý je standardním středovým displejem infotainmentu. Stejně je řešené i ovládání médií a klimatizace, kdy se jedna řada dotykových tlačítek přepíná mezi těmito dvěma možnostmi. V interiéru jsou kromě příjemných měkčených použity i poměrně tvrdé a zdánlivě obyčejné plasty. Ty však zase tak obyčejné nejsou, podle zástupců společnosti Kia jde o recyklované plasty, takže i v interiéru se projevuje ekologický přístup automobilky.

Poslední, na co jsme se zaměřili, je prostor uvnitř. Příjemným překvapením pro nás bylo, že i více než 190 centimetrů vysoký řidič má vzadu před koleny několik centimetrů místa, což u aut této třídy není úplně samozřejmé. Zároveň má dostatek místa i nad hlavou, což ale u vozů kategorie SUV tak velkým překvapením není. Prostorně vypadá i zavazadlový prostor, který oproti předchůdci také mírně narostl. Elektrická verze jej bude mít ještě větší, konkrétně 475 litrů. Problém ale bude u plug-in hybridu, který jej má kvůli větším bateriím zmenšený na méně než 350 litrů. Ale podle nás bude stejně nejzajímavější plně elektrická verze.

Již jsme psali i o českém ceníku, jelikož před cca dvěma týdny Kia Czech zahájila předprodej modelu Niro. Základní hybrid vyjde na 730 tisíc korun, ale na nabíjecí verze, tedy plug-in hybrid a elektromobil, si již musíte připravit více než milion. U plug-in hybridu 1 030 000 Kč a elektromobil je v nabídce pouze s baterií o kapacitě 64,8 kWh, takže jeho cena začíná těsně pod hranicí 1 200 000 Kč.

Diskuze ke článku
Marek M.
Marek M.
A opět ta stejná chyba ohledně nabíjecího výkonu... rychlonabíjení: 100 kW
Martin
Martin
A proto jsem si objednal Renault Mégane E tech.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze