Zatímco nová generace Kie Niro se představila už loni a její vzhled vyvolal živé polemiky, nakolik vznikla na bílém papíře a zda se přeci jen nejedná o rozsáhlou modernizaci, parametry nového e-Nira zůstávaly tajemstvím. Až dosud. Model totiž právě začal sjíždět z jihokorejských výrobních linek ve Hwasongu a neoficiálními kanály se začaly šířit první detaily.
Server insideevs.com totiž přišel s předběžnými informacemi o použité technice. Ty nejsou příliš překvapivé; velice moderní technika, použitá ve stávajícím e-Niru, totiž zatím nepotřebuje velké revize, takže rozsah změn by měl být čistě evoluční. Zatímco o mírném nárůstu vnějších rozměrů (včetně rozvoru, což podkopává teorii o pouhé modernizaci) už víme, nyní se můžeme pokochat nezměněným výkonem 201 k, stejnou nejvyšší rychlostí 167 k i sprintem 0–100 km/h za nezměněných 7,8 s. Zůstat by měla i využitelná kapacita baterie 64,8 kWh, dojezd pak zřejmě mírně naroste ze 455 na 463 km podle WLTP. Zajímavostí je ovšem radikální snížení točivého momentu z 395 na 255 Nm. Naopak se nezměnila nabíjecí doba 10–80 % SoC 43 minut, což naznačuje stejný nejvyšší nabíjecí výkon 77 kW. Pod kapotou by se měl nově objevit „frunk“ na uložení nabíjecích kabelů.
Téměř nezměněné zůstávají i technické údaje základního hybridu se 141 k, plug-in hybrid by měl ovšem výrazně posílit na 183 k. Měl by dostat i větší baterii (11,1 místo 8,9 kWh), s níž by měl v čistě elektrickém režimu nyní ujet až 65 km. Aspoň tedy v případě, že majitel nenahradí standardní 16" kola většími. Tisková mluvčí Kia ČR Kateřina Vaňková tyto informace sdělila, že v červenci český importér zahájí předprodej všech pohonů Kie Niro a zároveň zveřejní ceny. Vůz však bude v tuzemsku fyzicky dostupný zřejmě až na podzim.