Po Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově, která již podruhé zahájila český šampionát v eco-rally, byla druhou soutěží 2. Futures Contrproduct Classic Rally Morava. Na té startovaly obě stálé posádky fDrive.cz. Startovní číslo 4 mělo duo Petr Vomáčka – Martina Vomáčková s vozem Peugeot e-208, s číslem 7 pak startovali s autem Kia Niro EV Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek.
Obě posádky se shodly na tom, že soutěž byla velmi náročná. Za krátký čas ujely poměrně velkou vzdálenost. Start páteční etapy byl totiž až ve 20 hodin a v této noční etapě posádky za 3 hodiny a 20 minut ujely 148 kilometrů. Poslední pak do cíle dojížděli těsně před půlnocí. Do sobotní etapy pak první startovali v 9:30 a museli ujet 270 kilometrů. Příjezd prvních pak byl v 15:20.
Pohled posádky vozu Peugeot e-208
Jelikož v českém poháru je hodnocení pravidelnosti a spotřeby zvlášť, posádky mají různé strategie, podle toho, které hodnocení je pro ně primární. Petr s Martinou Vomáčkovi s vozem Peugeot e-208 cílí hlavně na pravidelnost a až do poslední RS (měřený úsek – regularity stage) bojovali o stupně vítězů. V posledním měřeném úseku ale měli smůlu, když je zdrželi pořadatelé spanilé jízdy motorkářů přímo v měřeném úseku. Stáli tam 2 minuty, dohadovali se s pořadateli spanilé jízdy, ale nebylo to nic platné. Výsledkem byl velký příděl trestných bodů, který je odsunul na konečné 7. místo. Jelikož v pravidlech je napsáno, že překážky na trase musí posádka překonat vlastními silami, nebyl uznán protest. Alespoň to ale vedlo k tomu, že se bude tento problém v následujících soutěžích řešit. I tak ale pomohli značce Peugeot ke třetímu místu v pořadí značek.
Pohled posádky vozu Kia Niro EV
Marek a Miroslav Tomíškovi cílili spíše na hodnocení spotřeby. V tom je ale důležitá i pravidelnost, protože posádka, která má více trestných bodů, než je součet prvních 5 posádek, dostane 25% penalizaci ke spotřebě. Takže není možné jet jen na spotřebu a neřešit pravidelnost. Posádka si ale nevedla špatně ve spotřebě ani v pravidelnosti. Po páteční, více kopcovité, etapě měla podle palubního počítače spotřebu 12,6 kWh/100 km. V sobotní etapě to vypadalo ještě lépe, zdálo se, že by spotřeba mohla klesnout i pod 11,5 kWh/100 km. Také tento tým narazil na překážku, tentokrát v podobě pomalu jedoucího vozu Škoda Octavia, jehož řidička jela mezi 40 až 50 km/h v místě, kde byla v měřeném úseku předepsaná rychlost 60 km/h. V zatáčkovitém úseku směrem k hradu Bouzov nebylo možné ji bezpečně předjet, takže posádka nabrala ztrátu jednu minutu. Tu postupně stahovala rychlejší jízdou, což se negativně projevilo na spotřebě a v cíli palubní počítač ukazoval 11,9 kWh/100 km za celou etapu a 12,1 kWh/100 km za celou soutěž. I to jsou hezké hodnoty a pravděpodobně by z toho bylo třetí místo, ale kvůli zdržení posádka nabrala i hodně trestných bodů v pravidelnosti, takže dostala i zmíněnou 25% penalizaci, která ji odsunula až na 10. místo ve spotřebě.
V hodnocení pravidelnosti nakonec vyhráli čeští reprezentanti, Michal Žďárský a Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric před posádkou Ondřej Hunčovský – Tereza Hunčovská s Volkswagenem e-Up, kteří také částečně zastupují naši redakci. Třetí byli Kryštof a Nikola Hájkovi s Peugeotem e-208. V hodnocení spotřeby si první dvě posádky pouze prohodily pořadí a manželé Hunčovští zvítězili před Michalem Žďárským a Jakubem Nábělkem. Třetí byli Pavel Baroň a Petr Beneš s druhou Konou
Následující soutěž 2. Valašská Regularity Rally byla zrušena, ale místo ní se do seriálu nově dostala Eco Energy Rally Bohemia, která se pojede již tento víkend. I zde bude mít naše redakce své zastoupení, byť ne tak početné jako v Olomouci.