😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Jak si naše posádky vedly na 2. Futures Contrproduct Classic Rally Morava?

Jak si naše posádky vedly na 2. Futures Contrproduct Classic Rally Morava?
Fotografie: Marek Tomíšek, fDrive.cz
  • 2. Futures Contrproduct Classic Rally Morava byla náročná
  • Posádky musely zdolat 418 kilometrů v krátkém čase
  • Naše redakce byla zastoupena posádkami vozů Peugeot e-208 a Kia Niro EV

Po Czech New Energies Rallye v Českém Krumlově, která již podruhé zahájila český šampionát v eco-rally, byla druhou soutěží 2. Futures Contrproduct Classic Rally Morava. Na té startovaly obě stálé posádky fDrive.cz. Startovní číslo 4 mělo duo Petr Vomáčka – Martina Vomáčková s vozem Peugeot e-208, s číslem 7 pak startovali s autem Kia Niro EV Marek Tomíšek – Miroslav Tomíšek.

Obě posádky se shodly na tom, že soutěž byla velmi náročná. Za krátký čas ujely poměrně velkou vzdálenost. Start páteční etapy byl totiž až ve 20 hodin a v této noční etapě posádky za 3 hodiny a 20 minut ujely 148 kilometrů. Poslední pak do cíle dojížděli těsně před půlnocí. Do sobotní etapy pak první startovali v 9:30 a museli ujet 270 kilometrů. Příjezd prvních pak byl v 15:20.

Pohled posádky vozu Peugeot e-208

Jelikož v českém poháru je hodnocení pravidelnosti a spotřeby zvlášť, posádky mají různé strategie, podle toho, které hodnocení je pro ně primární. Petr s Martinou Vomáčkovi s vozem Peugeot e-208 cílí hlavně na pravidelnost a až do poslední RS (měřený úsek – regularity stage) bojovali o stupně vítězů. V posledním měřeném úseku ale měli smůlu, když je zdrželi pořadatelé spanilé jízdy motorkářů přímo v měřeném úseku. Stáli tam 2 minuty, dohadovali se s pořadateli spanilé jízdy, ale nebylo to nic platné. Výsledkem byl velký příděl trestných bodů, který je odsunul na konečné 7. místo. Jelikož v pravidlech je napsáno, že překážky na trase musí posádka překonat vlastními silami, nebyl uznán protest. Alespoň to ale vedlo k tomu, že se bude tento problém v následujících soutěžích řešit. I tak ale pomohli značce Peugeot ke třetímu místu v pořadí značek.

Pohled posádky vozu Kia Niro EV

Marek a Miroslav Tomíškovi cílili spíše na hodnocení spotřeby. V tom je ale důležitá i pravidelnost, protože posádka, která má více trestných bodů, než je součet prvních 5 posádek, dostane 25% penalizaci ke spotřebě. Takže není možné jet jen na spotřebu a neřešit pravidelnost. Posádka si ale nevedla špatně ve spotřebě ani v pravidelnosti. Po páteční, více kopcovité, etapě měla podle palubního počítače spotřebu 12,6 kWh/100 km. V sobotní etapě to vypadalo ještě lépe, zdálo se, že by spotřeba mohla klesnout i pod 11,5 kWh/100 km. Také tento tým narazil na překážku, tentokrát v podobě pomalu jedoucího vozu Škoda Octavia, jehož řidička jela mezi 40 až 50 km/h v místě, kde byla v měřeném úseku předepsaná rychlost 60 km/h. V zatáčkovitém úseku směrem k hradu Bouzov nebylo možné ji bezpečně předjet, takže posádka nabrala ztrátu jednu minutu. Tu postupně stahovala rychlejší jízdou, což se negativně projevilo na spotřebě a v cíli palubní počítač ukazoval 11,9 kWh/100 km za celou etapu a 12,1 kWh/100 km za celou soutěž. I to jsou hezké hodnoty a pravděpodobně by z toho bylo třetí místo, ale kvůli zdržení posádka nabrala i hodně trestných bodů v pravidelnosti, takže dostala i zmíněnou 25% penalizaci, která ji odsunula až na 10. místo ve spotřebě.

V hodnocení pravidelnosti nakonec vyhráli čeští reprezentanti, Michal Žďárský a Jakub Nábělek s vozem Hyundai Kona Electric před posádkou Ondřej Hunčovský – Tereza Hunčovská s Volkswagenem e-Up, kteří také částečně zastupují naši redakci. Třetí byli Kryštof a Nikola Hájkovi s Peugeotem e-208. V hodnocení spotřeby si první dvě posádky pouze prohodily pořadí a manželé Hunčovští zvítězili před Michalem Žďárským a Jakubem Nábělkem. Třetí byli Pavel Baroň a Petr Beneš s druhou Konou

Následující soutěž 2. Valašská Regularity Rally byla zrušena, ale místo ní se do seriálu nově dostala Eco Energy Rally Bohemia, která se pojede již tento víkend. I zde bude mít naše redakce své zastoupení, byť ne tak početné jako v Olomouci.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze