Kia Niro EV (2023)
test

Kia Niro EV (2023)

Znovu a ještě lépe
3

Druhá generace korejského crossoveru dorazila v loňském roce ve třech verzích. Kromě hybridu a plug-in hybridu lze zakoupit i čistě elektrické provedení. Právě na něj se zaměřila naše pozornost a naším úkolem bylo najít jeho nedostatky. Povedlo se to?

Představení vozu by se dalo začít jeho rozměry, které oproti minulé generaci doznaly drobných zlepšení. Do délky vůz narostl o 65 mm na celkových 4 420 mm a třeba do šířky došlo k nárůstu o 35 mm na celkových 1 825 mm. Naopak rozvor náprav se zvětšil jen nepatrně – o 20 mm na 2 720 mm. Můžete si také všimnout, že výhradně elektrická verze dostala v základní výbavě lehce odlišný nárazník se speciálními dekory. Nabíjecí konektor je pak přesně uprostřed masky vozu, což nemusí vyhovovat každému. K nabíjecí stanici je totiž potřeba zajet vždy popředu, což si žádá následný couvací manévr po ukončení nabíjení.

Technické parametry Kia Niro EV (2022) EV

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 420 × 1 825 × 1 545 mm, 1 814 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon150 kW, 204 koní, točivý moment: 255 Nm
Baterie64,8 kWh
Nabíjenírychlonabíjení: 77 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
Spotřeba?
Cena od1 160 980 Kč

U novinky se drobně zvětšil i objem zavazadlového prostoru a zatímco hybridní Niro nabídne slušných 451 litrů v základním uspořádání, u elektrické verze činí objem kufru 475 litrů. To je de facto nejvíce, co lze u aktuálního Niro získat. Další výhody spatřuji v královském prostoru pro posádku, až na fakt, že Kia zde ponechala tak trošku zbytečně široký středový tunel. V něm se toho moc nenachází a vlastně ani úložné prostory nejsou velké. To je za mě škoda a třeba Kia EV6 to má vyřešené o dost lépe. Druhá generace však přináší mnohem více prostoru v jiných oblastech. Konkrétně mám na mysli zadní sedadla. Tam se pohodlně vejde trojice průměrně vzrostlých cestujících s výškou okolo 180 cm.

TEST: Kia Niro EV (2022) - Znovu a ještě lépe

Kdo chce to nejlepší z řady, bude muset sáhnout právě po verzi EV. Ta jako jediná nabízí vpředu uložený synchronní elektromotor s permanentním magnetem, integrovaným reduktorem a olejovým chlazením, který dokáže poskytnout maximální výkon 150 kW. Naopak nejvyšší točivý moment dosahuje průměrných 255 Nm. I tak to ale stačí ke zrychlení z 0 na 100 km/h za 7,8 sekundy. Nejvyšší maximální rychlost činí v tomto případě 167 km/h. Na výběr jsem měl tři jízdní režimy: Eco, Normal a Sport. A jak už to tak bývá, zatímco v nastavení Eco má Niro otupělé reakce na pedál akcelerátoru, ve Sportu se jedná o solidní dynamický crossover, který se neztratí na žádném typu silnice.

O přísun elektrické energie se stará baterie s kapacitou 64,8 kWh. Ta je oproti předchůdci o 22 kg lehčí a nabízí lepší účinnost. Místo pěti modulů jich používá 24, což má přinést mnohem lehčí servis v případě nehody. A jak je to se spotřebou? Kdo se bude jen trošku snažit, nejen ve městě se stejně jako já dostane na 17 kWh na 100 km. Na dálnicích mi průměrná spotřeba rostla k 21 kWh na 100 km, avšak musím poznamenat, že jsem nebyl brzdou provozu a často využíval dynamiku vozu k předjíždění kamionů. Na plně nabitou baterii se mi povedlo nejvíce ujet 380 km, což považuji za skvělý výsledek.

Drobný nedostatek vidím v rychlosti rychlonabíjení, které lze uskutečnit výkonem nanejvýš cca 78 kW. Vůz se nabíjel často ještě pomaleji a nabíjení od 10 do 80 % trvalo skoro 45 minut. Další možností je využití 11kW wallboxu, jenž je optimální volbou pro ty, kteří mají rodinný dům s garáží. Do budoucna bych však u elektrického Nira uvítal schopnost přijímat mnohem vyšší nabíjecí výkon. Velkým překvapením pro mne byl podvozek, který dokázal pohlcovat i ostřejší nerovnosti. Dokonalé vyvážení vozu a baterie v podlaze nabízí i zábavu za volantem. Jen je potřeba myslet na kvalitní obutí. Jakmile to totiž řidič v zatáčce přežene, přichází bleskurychlá nedotáčivost, právě tady rozhodne kvalita pneumatik.

V našem případě testovaná specifikace obouvala 17" disky s pneumatikami Continental EcoContact 6 o rozměru 215/50. Oproti zbytku modelové řady má verze EV o 10 mm nižší podvozek a moc mě potěšilo nastavení rekuperačního brzdění. To se ovládá skrze pádla pod volantem a na výběr je plachtění + další tři úrovně rekuperace. Ta nejsilnější dokáže vůz zastavit na místě, takže v tomto nastavení lze jezdit za pomoci jednoho pedálu. Nevýhodou může být snad jen cena, která v tomto případě přesahovala hranici 1,2 milionu Kč. Za tuto sumu už každý čeká jen minimum chyb. Pomalejší rychlonabíjení je však velkým mínusem, který přejde jen zarytý fanoušek značky. V ostatních ohledech je ale nová Kia Niro dokonalým vozem, který potěší celou rodinu.

Foto: Marek Tomíšek, fDrive.cz

kia-niro-ev-2022
Klady
  • bohatá výbava
  • objem kufru
  • prostorný interiér
  • nízká spotřeba
Zápory
  • pomalejší nabíjení
  • vyšší cena
Diskuze ke článku
Josef L
Josef L
Naposledy upraveno: 10. 1. 16:48
V podstatě se toho moc nezměnilo, prostor narostl o pár cm a delší vozidlo = horší parkování. Najížděni zepředu k nabíječe mi přijde pořád lepší, než k ní couvat. Předchozí model eNiro měl kroutící moment 395 Nm, což je výrazně lepší než nyní uváděných 255 Nm.
Two Gamers cz
Two Gamers cz
Aby to auto bylo úplně ok tak tam měli dát nabíjení 120+ na DC takhle ro na cesty po Evropě ..... nevim...nevim

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze