Druhá generace populárního vozu Kia Niro se pomalu a jistě dostává na český trh, s tím souvisí aktuálně oznámené ceny za jednotlivá provedení. V nabídce modelové řady Niro nebude chybět hybridní, plug-in hybridní a čistě elektrická verze, přičemž zájemci o nejvyšší provedení do zásuvky si musí připravit alespoň 1,1 milionu Kč. Vůz bude k dispozici ve třech výbavách – Comfort, Style a Premium. Základní Comfort v kombinaci s hybridním ústrojím vyjde na přijatelných 730 tisíc Kč. Naopak plug-in hybridní varianta v prostřední výbavě Style stojí 1 029 980 Kč. Vyšší výbavy Style a Premium vždy nabídnou prvky, jako je head-up displej, prémiový sound systém Harman Kardon, asistent pro sledování mrtvého úhlu nebo inteligentní parkování.
Kia se rozhodla, že své klienty bude patřičně hýčkat, a tak kromě výše zmíněného si půjde na palubě nového Nira užívat například kožená sedadla s ventilací nebo relaxační sedadlo spolujezdce. V rámci čistě elektrické verze EV pak dorazí technologie Vehicle-to-device (V2D). Díky ní půjde přímo z akumulátoru vozu dobíjet další externí přístroje nebo domácnost. Elektrické Niro přitom nabídne solidní dojezd, rychlonabíjení výkonem pravděpodobně 77 kW (jako stávající generace) a bohatou výbavu. V rámci cen se však jedná o to nejdražší, co lze zakoupit. Výrobce si proto Niro EV cení na částku 1 119 980 Kč. Jedná se však o základní verzi Comfort, takže kdo bude chtít nejvyšší výbavu Premium, cena se následně vyšplhá na skoro 1,3 milionu Kč.
Kromě velikosti vzrostla u nového modelu Niro i jeho tažná síla. Zatímco varianty Hybrid a plug-in hybrid utáhnou brzděný přívěs, stejně jako jejich předchůdci, až do hmotnosti 1 300 kg, čistě elektrická verze výrazně posílila a nabízí tažnou kapacitu až do 750 kg. Kia poskytuje na vůz svou nadstandardní záruku v trvání 7 let nebo do najetí 150 000 km. Tato záruka se samozřejmě vztahuje i na komponenty elektrického a hybridního pohonu, jako jsou elektromotor/y, řídící jednotka elektrického pohonu, palubní nabíječka apod. V rámci záruky je kryta i ztráta kapacity trakčního akumulátoru (70 % jeho původní hodnoty).
To máte odkud, že nové Niro EV bude mít nabíjení až 100 kW? Podle mě to má stejnou baterku jako stávající verze a jako Kona a i rychlost nabíjení se nezměnila.
Tady info z jiného webu, kde to napsali lépe:
"Akumulátor o kapacitě 64,8 kWh, který lze navíc dobít z 10 na 80 % za pouhých 45 minut na stejnosměrné nabíjecí stanici o výkonu 100 kW..."
Když si to propočítám, tak z 10 na 80 procent je to cca. 45 kWh a pokud se to nabije za 45 minut, to mi vychází průměrný nabíjecí výkon 60 kW. Takže bych si troufl tvrdit, že maximum bude někde u 70-75, přesně jako stávající verze.