Do redakce k nám tento týden zavítala nová generace vozu Kia Niro v provedení plug-in hybrid. Korejský crossover přináší v dalším vydání vylepšenou techniku, delší dojezd na 11,1kWh baterii a taktéž se zlepšil celkový jízdní projev. Zatím jsme s vozem ujeli lehce přes 220 km a aktuální průměrná spotřeba se zastavila na hodnotě 2,9 litru na 100 km. Nevýhodou je ale maličká palivová nádrž, která s objemem 37 litrů patří k podprůměru. Vůz je proto potřeba co nejčastěji nabíjet, což lze výhradně přes zásuvku typu AC, přičemž baterii lze nabít výkonem až 3,6 kW.
Technické parametry Kia Niro PHEV (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 420 × 1 825 × 1 545 mm, 1 594 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 135 kW, 184 koní, točivý moment: 265 Nm |
Baterie | 11,1 kWh |
Nabíjení | palubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: ? l / 100 km |
Cena od | 1 049 980 Kč |
S vozem jsme se okamžitě sžili, zatím nás těší komfortním podvozkem, dostatkem místa v kabině a nedostatkem je snad jen slabší odhlučnění podvozku. V kabině je navíc přehršel černých lesklých plastů, takže i v tomto ohledu je potřeba mít trošku více pochopení pro tvorbu korejských inženýrů. Jinak ale nelze nové generaci Nira vyčíst vůbec nic. V čistě elektrickém režimu dokáže na plně nabitou baterii ujet okolo 52 km, což je za nás plně dostačující.
Plug-in hybridní verze je dostupná až od druhého stupně výbavy Style, který dle ceníku vychází v základu na 1 049 980 Kč. V této částce je zahrnuta velmi bohatá výbava, která zahrnuje například elektricky vyhřívaná sedadla, dvouzónovou klimatizaci nebo Full LED hlavní světlomety. Naopak zamrzí absence elektrického ovládání sedadel a taktéž hlavní světla postrádající systém pro vykrývání překážek v dálkovém režimu. Pokud by vás zajímalo více podrobností o korejské novince, počkejte si na blížící se kompletní test.
EDIT: Ta nízká váha je super (1594). Mít to stejnou váhu a být to o 20cm delší, tak prodávám Outlandera :-) Je vidět, jak hodně jde vývoj dopředu.