Právě testujeme novou Kiu Niro 1.6 GDI PHEV

3
Právě testujeme novou Kiu Niro 1.6 GDI PHEV
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zatím máme průměrnou spotřebu 2,9 litru na 100 km
  • Testovaný vůz vyjde v základu na necelých 1,1 milionu Kč
  • Nová generace Nira se nevyhnula drobným negativům

Do redakce k nám tento týden zavítala nová generace vozu Kia Niro v provedení plug-in hybrid. Korejský crossover přináší v dalším vydání vylepšenou techniku, delší dojezd na 11,1kWh baterii a taktéž se zlepšil celkový jízdní projev. Zatím jsme s vozem ujeli lehce přes 220 km a aktuální průměrná spotřeba se zastavila na hodnotě 2,9 litru na 100 km. Nevýhodou je ale maličká palivová nádrž, která s objemem 37 litrů patří k podprůměru. Vůz je proto potřeba co nejčastěji nabíjet, což lze výhradně přes zásuvku typu AC, přičemž baterii lze nabít výkonem až 3,6 kW.

Technické parametry Kia Niro PHEV (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 420 × 1 825 × 1 545 mm, 1 594 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 265 Nm
Baterie11,1 kWh
Nabíjenípalubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 049 980 Kč

S vozem jsme se okamžitě sžili, zatím nás těší komfortním podvozkem, dostatkem místa v kabině a nedostatkem je snad jen slabší odhlučnění podvozku. V kabině je navíc přehršel černých lesklých plastů, takže i v tomto ohledu je potřeba mít trošku více pochopení pro tvorbu korejských inženýrů. Jinak ale nelze nové generaci Nira vyčíst vůbec nic. V čistě elektrickém režimu dokáže na plně nabitou baterii ujet okolo 52 km, což je za nás plně dostačující.

Plug-in hybridní verze je dostupná až od druhého stupně výbavy Style, který dle ceníku vychází v základu na 1 049 980 Kč. V této částce je zahrnuta velmi bohatá výbava, která zahrnuje například elektricky vyhřívaná sedadla, dvouzónovou klimatizaci nebo Full LED hlavní světlomety. Naopak zamrzí absence elektrického ovládání sedadel a taktéž hlavní světla postrádající systém pro vykrývání překážek v dálkovém režimu. Pokud by vás zajímalo více podrobností o korejské novince, počkejte si na blížící se kompletní test.

Související články
Diskuze ke článku
Karel Schmidt
Karel Schmidt
Konečně PHEV s 11kw palubní nabíječkou. Aby mělo vůbec smysl se třeba v obchoďáku připojit.
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Naposledy upraveno: 14. 10. 2022 08:31
Super. Škoda jen, že do Nira nedali alespoň 14kWh baterii. To by byl ideál.

EDIT: Ta nízká váha je super (1594). Mít to stejnou váhu a být to o 20cm delší, tak prodávám Outlandera :-) Je vidět, jak hodně jde vývoj dopředu.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze