Před pár týdny jsme vám přinesli test nového Peugeotu 308 ve variantě SW. Té nechyběla plug-in hybridní technika, ale ne každý chce zbytečně vozit s sebou mraky „prázdného vzduchu“. Proto přišel čas na test základní varianty hatchback. Opět jsme dostali do rukou bílý exemplář v nejvyšší výbavě GT s kombinovaným výkonem 225 koní. Jelikož je ale poslední dny celkem deštivé počasí, už jsme si stihli všimnout, že přední náprava vozu má často problémy s přenesením výkonu na silnici. Zatím jsme s vozem ujeli 119 km a dvakrát dobili jeho baterie na plnou kapacitu.
Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 225
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 633 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 165 (133 + 81) kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm |
Baterie | 12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | palubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1,2 l / 100 km |
Cena od | 1 155 000 Kč |
Díky tomu aktuálně evidujeme průměrnou spotřebu 3,1 litru na 100 km. Škoda jen, že na plně nabitou baterii s využitelnou kapacitou 9,9 kWh se dá ujet maximálně 40 km. To navíc platí jen v případě, že se řidič opravdu snaží o úspornou jízdu. Kdo si (stejně jako my) tu a tam zapne sportovní režim, dojezd na elektřinu klesne ke 30 km. Co se týče vnitřního prostoru, je znát, že 308 v kratší verzi nenabídne tak královský prostor pro zavazadla. Není se ani čemu divit, jelikož sám výrobce udává hodnotu 361 litrů. Kvůli tomu je varianta hatchback dopředu odsouzena k roli druhého auta v rodině.
A negativa? Kromě problému přední nápravy s přenosem výkonu na mokrou silnici je na druhé řadě sedadel jen průměrný prostor pro vyšší cestující. Nepotěšil nás ani tužší podvozek, který si moc nerozumí s jakoukoliv větší nerovnosti ve městě. Do kabiny často pronikne nepříjemná rána od kol, což posádce zrovna dvakrát nepřidá na jízdním komfortu. Na další dojmy si počkejte do klasického testu.