Právě testujeme nový Peugeot 308 Hybrid 225 GT

Právě testujeme nový Peugeot 308 Hybrid 225 GT
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Je to nejsilnější provedení z celé nabídky
  • Zatím máme spotřebu 3,1 litru na 100 km
  • Dojezd na plně nabitou baterii činí 40 km

Před pár týdny jsme vám přinesli test nového Peugeotu 308 ve variantě SW. Té nechyběla plug-in hybridní technika, ale ne každý chce zbytečně vozit s sebou mraky „prázdného vzduchu“. Proto přišel čas na test základní varianty hatchback. Opět jsme dostali do rukou bílý exemplář v nejvyšší výbavě GT s kombinovaným výkonem 225 koní. Jelikož je ale poslední dny celkem deštivé počasí, už jsme si stihli všimnout, že přední náprava vozu má často problémy s přenesením výkonu na silnici. Zatím jsme s vozem ujeli 119 km a dvakrát dobili jeho baterie na plnou kapacitu.

Technické parametry Peugeot 308 (2021) Hybrid 225

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 633 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon165 (133 + 81) kW, 225 (180 + 110) koní, točivý moment: 360 Nm
Baterie12,4 kWh (9,9 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenípalubní: 7,4 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1,2 l / 100 km
Cena od1 155 000 Kč

Díky tomu aktuálně evidujeme průměrnou spotřebu 3,1 litru na 100 km. Škoda jen, že na plně nabitou baterii s využitelnou kapacitou 9,9 kWh se dá ujet maximálně 40 km. To navíc platí jen v případě, že se řidič opravdu snaží o úspornou jízdu. Kdo si (stejně jako my) tu a tam zapne sportovní režim, dojezd na elektřinu klesne ke 30 km. Co se týče vnitřního prostoru, je znát, že 308 v kratší verzi nenabídne tak královský prostor pro zavazadla. Není se ani čemu divit, jelikož sám výrobce udává hodnotu 361 litrů. Kvůli tomu je varianta hatchback dopředu odsouzena k roli druhého auta v rodině.

A negativa? Kromě problému přední nápravy s přenosem výkonu na mokrou silnici je na druhé řadě sedadel jen průměrný prostor pro vyšší cestující. Nepotěšil nás ani tužší podvozek, který si moc nerozumí s jakoukoliv větší nerovnosti ve městě. Do kabiny často pronikne nepříjemná rána od kol, což posádce zrovna dvakrát nepřidá na jízdním komfortu. Na další dojmy si počkejte do klasického testu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze