Peugeot e-308 vstupuje do ČR. K dostání je i jako kombi a vejde se pod milion korun

1
Peugeot e-308 vstupuje do ČR. K dostání je i jako kombi a vejde se pod milion korun
Fotografie: Peugeot
  • S akční slevou vůz stojí 954 tisíc Kč
  • Výbava vozu je vždy alespoň Allure
  • Baterie má využitelnou kapacitu 50 kWh

Peugeot uvádí na český trh plně elektrickou variantu modelu 308. K dostání bude ve dvou karosářských variantách a základním pilířem je jeden elektromotor a baterie o využitelné kapacitě 50 kWh. Vůz nabízí výkon 156 koní, dokáže jet až 170 km/h a kdo bude mít zájem o tuto variantu, automaticky dostane výbavu Allure. Ta je v prostředku nabídky modelové řady 308 a i s akční slevou vychází Peugeot e-308 na částku 954 tisíc Kč. Důležitou zprávou je, že výbava je už v základu hodně bohatá. Nechybí v ní třeba tepelné čerpadlo, 18" hliníková kola, palubní třífázová nabíječka či záruka na trakční baterii po dobu 8 let nebo do ujetí 160 tisíc km.

Náročnější mohou zvolit vyšší výbavu GT, která kromě výše zmíněného přidává o něco dynamičtější vzhled karoserie. Za akční cenu 1 017 000 Kč lze získat Peugeot e-308, který nabídne přední LED Matrix světlomety, přední parkovací asistent, sedadla čalouněná alcantarou a také osmibarevné ambientní osvětlení kabiny. V rámci příplatků je možné zakoupit za 33 tisíc Kč sadu Pack Power Seats + Massage. Pak bude vůz vybaven elektricky nastavitelným sedadlem řidiče s možností uložení dvou pozic a certifikátem AGR, u kterého půjde aktivovat vícebodovou masážní funkci. Peugeot e-308 je k dostání i jako kombík SW. I ten je možné koupit až od výbavy Allure, kdy toto provedení vychází i s akční slevou na 985 500 Kč.

Pro obě verze platí, že k dostání je výhradně přední pohon a nabíjení na rychlonabíjecích stanicích lze uskutečnit výkonem až 100 kW. Baterie o hrubé kapacitě 54 kWh je nově vyvinuta, disponuje novým chemickým složením s konečným podílem 80 % niklu – 10 % manganu – 10 % kobaltu. Peugeot e-308 těží z inovací v oblasti motoru, baterie, aerodynamiky (optimalizace přední části a podvozku), optimalizace hmotnosti (platforma EMP2) a snížení třecích ztrát (pneumatiky třídy A). Díky tomu by mělo být možné na jedno nabití ujet okolo 350 km. Jak to ale bude v praxi, zjistíme až v testu, kde se podíváme blíže na spotřebu na dálnici, ve městě a také vůz vytáhneme na náš testovací okruh.

Technické parametry Peugeot 308 (2021) E

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 636 × 1 559 × 1 441 mm, 1 759 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 (110 + 81) kW, 156 (150 + 110) koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km + 60
Cena od1 060 000 Kč
Diskuze ke článku
Michal Opluštil
Michal Opluštil
Ten kombik už má aspoň nějaký smysl, rozhodně větší než MG5 za podobnou cenu. Ale stále žádná zmínka o tažném. Což bych u rodinného auta čekal...to ostatní je klasika Stellantis. FWD , předělávka , motor/baterie jakžtakž. Cena s ohledem na konkurenci poměrně slabé, ale rozhodně ne takový úlet jako Astra...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze