Omlazený Peugeot e-208 dostává české ceny. Základ vyjde na 910 tisíc Kč

4
Omlazený Peugeot e-208 dostává české ceny. Základ vyjde na 910 tisíc Kč
Fotografie: Peugeot
  • Novinkou je baterie s vyšší kapacitou
  • Vrcholné provedení GT stojí lehce přes milion korun
  • Dojezd nyní činí 400 km

Peugeot 208, ikonický model řady Peugeot a nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Modernizací jeho elektrická verze získává dojezd 400 kilometrů. Celá modelová řada 208 pak profituje z nového designu, špičkových technologií a potěšení z jízdy, které je umocněno novými motory. Nový model e-208 nabízí plně elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 400 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici (100 kW), 4 hodiny 40 minut přes wallbox (7,4 kW) a 11 hodin 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW).

Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu e-208 je pohonné ústrojí nesoucí označení Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 nebo 136 koní. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

K dispozici jsou tři výbavové stupně. Základní Active nabízí nový světelný podpis se třemi vertikálními drápy vpředu a třemi horizontálními LED světly vzadu, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních a zadních oken, elektrické ovládání zpětných zrcátek, Peugeot i-Cockpit s 10" centrálním dotykovým displejem a přední USB-C. Vyšší výbavový stupeň Allure k výbavě Active přidává 16" litá kola, mřížku chladiče v barvě karoserie, přední a zadní parkovací asistent, elektricky sklopná zpětná zrcátka, Peugeot i-Cockpit s 10" digitálním přístrojovým panelem a 10" centrálním dotykovým displejem, 2 zásuvky USB-C vpředu a 1 zásuvku USB-C a USB-A vzadu.

Nejnáročnější mohou zvolit vrcholné provedení GT, které má ve standardu přední Full LED světlomety, parkovací kameru s vysokým rozlišením, bezklíčový přístup a startování, přizpůsobitelné ambientní osvětlení, 10% digitální přístrojový panel s 3D zobrazením, elektricky sklopná zrcátka s uvítacím osvětlením, leskle černé podběhy kol a monogramy GT. A na kolik vlastně omlazený Peugeot e-208 s lepším dojezdem vyjde? Základ lze pořídit za cenu 910 tisíc Kč. Prostřední výbava Allure vyjde na 960 tisíc a vrcholné provedení GT si výrobce cení na částku 1 010 000 Kč. I v tomto případě lze připlácet za další položky výbavy, takže cena stále nemusí být konečná.

Technické parametry Peugeot e-208 (2023)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od890 000 Kč
Diskuze ke článku
Petr Jahoda
Petr Jahoda
To je dobrej fór, líný elektromotor s baterie 51kWh za 900 tycek. Automobilka dělá z lidí akorát blázny.
Jan Novák
Jan Novák
Jsem před chvíli četl, že VW má akce na předfacelift ID.3/4/5. ID.4 se 77kWh baterkou za 920bez daně. To bude muset P208 hodně slevovat, přece jen je to ID.4 dojezdem konfortem a vším někde jinde.
Milos matej
Milos matej
A zrovna Dongfeng avizoval prodej vozu Nammi 01 EV od 470 tis. v Evropě.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze