Omlazený Peugeot 208 přijíždí. Dostal hybridní techniku a vyšší dojezd

Omlazený Peugeot 208 přijíždí. Dostal hybridní techniku a vyšší dojezd
Fotografie: Peugeot
  • Model 208 dostal nové laky karoserie a motory
  • Celkem je na výběr pět pohonných jednotek
  • Novinkou je nová hlavice řadící páky a také jiné čalounění sedadel

Peugeot 208, ikonický model značky a současně nejprodávanější vůz v Evropě v roce 2022, nyní dostává nový rozměr. Za tři roky se ho celosvětově vyrobilo téměř milion kusů. V letech 2021 a 2022 byl Peugeot 208 nejprodávanějším vozem v rámci všech segmentů v Evropě, i na největším trhu značky, ve Francii. Novinka bude uvedena na evropský trh letos v listopadu a nabídka bude zahrnovat tři úrovně výbavy – Allure, Active a GT. Současně bude k dispozici pět pohonných jednotek, včetně nového plně elektrického motoru o výkonu 115 kW/156 k s dojezdem 400 kilometrů a nových mild-hybridních pohonů s označením Hybrid 100 a Hybrid 136.

Hlavní novinkou je nový světelný podpis. Ten se již objevil u několika dalších modelů značky Peugeot a charakteristickým rysem tohoto podpisu jsou tři dlouhé vertikální světelné drápy zabudované do leskle černých lišt na nárazníku. Jsou posunuty směrem k vnějšímu okraji vozu a vůz působí díky nim stabilněji a vypadá opticky širší. Všechny verze mají zcela přepracovaný design přední části, který vůz posouvá do nové designové éry symbolizované aktuálním znakem umístěným uprostřed čelní masky. V designu se odráží stále výraznější elektrifikace modelové řady. Mřížka chladiče má postupně se rozvíjející vzor v barvě karoserie, který se plynule prolíná s celkovým objemem nárazníku. Mřížka chladiče a karoserie již nejsou oddělené, ale tvoří jeden celek, což zvyšuje vizuální robustnost, efektivitu a modernost.

Rozšíření se dočkala taktéž nabídka barev karoserie. Přibyl extravagantní odstín žlutá Agueda. Celkově bude k dispozici sedm odstínů karoserie: Žlutá Agueda, Šedá Selenium, Šedá Artense, Černá Perla Nera, Bílá Banquise, Červená Elixir a Modrá Vertigo. Všechny verze mají bez ohledu na zvolený odstín karoserie leskle černá zpětná zrcátka. GT je navíc standardně vybavena leskle černými podběhy kol a za příplatek i černou střechou. Nápis Peugeot na zádi vozu má novou typografii a je vyveden v odstínu Šedá Basalte. Označení se navíc táhne přes celou šířku lišty víka zavazadlového prostoru. Všechny verze nového modelu 208 jsou opatřeny novou elegantní látkou na sedadlech, u verze GT je za příplatek v nabídce nové černé čalounění Alcantara s prošíváním v odstínu Zelená Adamite. Přístrojový panel je u verzí Allure a GT plně digitální. Jeho desetipalcový10" digitální displej má nový design a u verze GT nabízí i 3D zobrazení. Řidič si může přizpůsobit barvu displeje, stejně jako uspořádání a prioritu informací podle svých preferencí. Ve verzi Active si nový model 208 zachovává analogový přístrojový štít s 3,5" barevným displejem.

Vozy se šestistupňovou manuální převodovkou mají novou ergonomičtější hlavici řadicí páky. Vozy s automatickou převodovkou si zachovávají elegantní, praktický a nenápadný volič představený na jaře 2022. Atraktivním rozšířením nabídky pohonů modelu E-208 je pohonné ústrojí Hybrid 48V, které tvoří benzínový motor PureTech nové generace o výkonu 100 k nebo 136 k. Motor je spojený s šestistupňovou dvouspojkovou elektrifikovanou převodovkou e-DCS6, jejíž součástí je elektromotor. Díky baterii, která se dobíjí za jízdy, nabízí tato technologie vyšší točivý moment při nízkých otáčkách motoru a až o 15 % nižší spotřebu paliva. Při jízdě ve městě může nový Peugeot 208 Hybrid 100 a Hybrid 136 více než 50 % času jezdit ve 100% elektrickém režimu s nulovými emisemi.

Plně elektrická verze E-208 nabízí elektrický motor o výkonu 115 kW/156 k a baterii o kapacitě 51 kWh. Dojezd dosahuje 400 kilometrů. K dispozici jsou dva typy palubních nabíječek, které vyhovují všem způsobům použití a řešením nabíjení: standardně jednofázová nabíječka o výkonu 7,4 kW a za příplatek třífázová nabíječka o výkonu 11 kW. Odhadovaná doba dobití z 20 % na 80 % je maximálně 30 minut přes veřejnou dobíjecí stanici s výkonem 100 kW, 4 hodiny a 40 minut potrvá nabíjení přes WallBox (7,4 kW) a 11 hodin a 10 minut přes zesílenou zásuvku (3,2 kW). Parkování pak usnadní přední i zadní parkovací kamera s mnohem lepším obrazem ve vysokém rozlišení. Ceny vozu zatím nejsou pro český trh známy, ale již brzy bude možnost jej začít objednávat.

Technické parametry Peugeot e-208 (2023)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm
Baterie51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od910 000 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze