Nedávno uvedený Peugeot e-308 dostal novou generaci elektrické výzbroje, kterou od příštího roku obdrží i menší e-208. Ta zahrnuje efektivnější hybridní synchronní elektromotor o výkonu 115 kW/156 k, má tedy o dvacet koní více než dosud. Točivý moment 260 Nm se nemění, ale výrazně poklesla normovaná spotřeba WLTP, která nyní činí 12 kWh/100 km. Nová a účinnější je i trakční baterie s napětím 400 V, jejíž brutto kapacita sice povyrostla jen o kousek (z 50 na 51 kWh), ovšem netto kapacita si polepšila ze 45 na 48,1 kWh. Nadále jsou samozřejmě k dispozici optimalizace z konce roku 2021, tedy především změněný stálý převod.
K dispozici dává Peugeot i nadále tepelné čerpadlo, pneumatiky třídy A+ s nízkým valivým odporem a volitelnou třífázovou nabíječku o 11 kW, zatímco standardem je jednofázová se 7,4 kW. Rychlé nabíjení nadále zůstává na hodnotě 100 kW a nabije baterii z 20 na 80 % za méně než 25 minut. Volit lze ze tří jízdních režimů a případně také zvýšit rekuperaci v poloze B. Novinka bude ve vybraných zemích k mání prostřednictvím přímého internetového prodeje, tedy s vyloučením dealerství.
Technické parametry Peugeot e-208 (2023)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 055 × 1 745 × 1 430 mm, 1 530 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 260 Nm |
Baterie | 51 kWh (48,1 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
Cena od | 890 000 Kč |