Třetí generace Peugeotu 308 je sice na trhu již od roku 2021, ale teprve dva roky se nabízí její odvozená elektrická varianta. Právě tu nejspíše čeká facelift a nyní jsou tu první podrobnosti. Všechny změny by se měly představit letos 26. srpna, kdy automobilka plánuje odhalení. Kompaktní elektromobil si pravděpodobně zachová svůj současný vzhled, který bude vylepšen jen drobně. Těšit se můžeme například na jinak tvarované LED denní svícení. Faceliftovaná verze E-308 má ale disponovat výkonnějším elektromotorem o výkonu 156 nebo 157 kW, což je výrazný posun nahoru. Současná verze totiž nabízí jen průměrných 115 kW. Očekává se taktéž využití větší baterie s čistou kapacitou 58 kWh. Ta nahradí současný 54kWh set, jenž je pro model 308 nedostatečný.
Už jen z těchto parametrů je jasné, že novinka nabídne mnohem vyšší dojezd. Elektromotor s výkonem 156 kW a točivým momentem 345 Nm nabídne lepší dynamiku nejen v nízkých rychlostech. Jedná se o synchronní motor s permanentními magnety (PSM) vyráběný v Trémery společností Emotors, společným podnikem společností Stellantis a Nidec. Novinka pak nejspíše nabídne i jinak uspořádané a větší displeje v kabině. Inspirací může být elektrický Peugeot E-3008, ale je otázkou, zda se takové řešení do menší E-308 vlastně vejde. Tak či tak, i kdyby došlo jen na vylepšení technických parametrů, Peugeot E-308 bude moci lépe bojovat se sílící konkurencí.
Technické parametry Peugeot e-308 (2023) Hatchback
Kompletní specifikace| Konstrukce | hatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 759 kg |
|---|---|
| Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
| Výkon | 115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm |
| Baterie | 54 kWh (51 kWh využitelná kapacita) |
| Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
| Spotřeba | Kombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 400 km |
| Cena od | 790 000 Kč |

Důležitá je taky cena, mohla by zase klesnout třeba o 50 tis. Kč.
V kombinaci nižší ceny a lepšího dojezdu by to bylo příjemné omlazení.