Za dveřmi je facelift Peugeotu E-308. Zlepšit by se měl ve všech parametrech

4
Za dveřmi je facelift Peugeotu E-308. Zlepšit by se měl ve všech parametrech
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Zlepšit se má výkon a dojezd
  • Očekává se použití baterie s kapacitou 58 kWh
  • Omlazený Peugeot E-308 se ukáže již za týden

Třetí generace Peugeotu 308 je sice na trhu již od roku 2021, ale teprve dva roky se nabízí její odvozená elektrická varianta. Právě tu nejspíše čeká facelift a nyní jsou tu první podrobnosti. Všechny změny by se měly představit letos 26. srpna, kdy automobilka plánuje odhalení. Kompaktní elektromobil si pravděpodobně zachová svůj současný vzhled, který bude vylepšen jen drobně. Těšit se můžeme například na jinak tvarované LED denní svícení. Faceliftovaná verze E-308 má ale disponovat výkonnějším elektromotorem o výkonu 156 nebo 157 kW, což je výrazný posun nahoru. Současná verze totiž nabízí jen průměrných 115 kW. Očekává se taktéž využití větší baterie s čistou kapacitou 58 kWh. Ta nahradí současný 54kWh set, jenž je pro model 308 nedostatečný.

Už jen z těchto parametrů je jasné, že novinka nabídne mnohem vyšší dojezd. Elektromotor s výkonem 156 kW a točivým momentem 345 Nm nabídne lepší dynamiku nejen v nízkých rychlostech. Jedná se o synchronní motor s permanentními magnety (PSM) vyráběný v Trémery společností Emotors, společným podnikem společností Stellantis a Nidec. Novinka pak nejspíše nabídne i jinak uspořádané a větší displeje v kabině. Inspirací může být elektrický Peugeot E-3008, ale je otázkou, zda se takové řešení do menší E-308 vlastně vejde. Tak či tak, i kdyby došlo jen na vylepšení technických parametrů, Peugeot E-308 bude moci lépe bojovat se sílící konkurencí.

Technické parametry Peugeot e-308 (2023) Hatchback

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 367 × 1 852 × 1 441 mm, 1 759 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 kW, 156 koní, točivý moment: 270 Nm
Baterie54 kWh (51 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7,4 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 14,9 kWh / 100 km, dojezd: 400 km
Cena od790 000 Kč
Diskuze ke článku
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Naposledy upraveno: 19. 8. 14:14
No, motor by musel být citelně účinější, protože 4 kWh nic nespasí. To je by bylo opět nedostatečné, když si propůjčím ono slovo nedostatečený z článku.

Důležitá je taky cena, mohla by zase klesnout třeba o 50 tis. Kč.

V kombinaci nižší ceny a lepšího dojezdu by to bylo příjemné omlazení.
Jan Jakubík
Jan Jakubík
Děkuji za upozornění, Marku, to jsem přehlédl. Určitě je 7 kWh lepší jak 4 kWh, každá jedna se počítá, ale hlavně musí zvýšit účinnost celého systému, aby to dalo v celkovém dojezdu ještě víc než za zmíněných 7 kWh. A budu držet palce za nižší cenu, to by už byla slušná kombinace. A zajisté věci jako ruční předehřev baterie apod.
Michal Opluštil
Michal Opluštil
No nechci se Stellantis pořád posmívat, ale 58kWh u auta, které by mělo byt jako hlavní auto po celý rok je v roce 2025 vtip. Už může mít aspoň tažné?

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze