Tohle se moc nepovedlo. Nová studie dává na frak plug-in hybridům

4
Tohle se moc nepovedlo. Nová studie dává na frak plug-in hybridům
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Největší problém mají vozy značek BMW, Renault a Peugeot
  • Kamenem úrazu jsou několikanásobně vyšší emise v reálném provozu
  • Bez pravidelného nabíjení nemá plug-in hybrid smysl

Podle nové studie zadané belgickou nevládní organizací Transport & Environment se vozy typu plug-in hybrid vyznačují nadprůměrnými hodnotami emisí CO2. Největší problém se při nových měření objevil u vozidel BMW, Renault a Peugeot, kde údajně dochází k mnohem vyššímu znečištění, než tvrdí laboratorní testy. Celkem zarážející studii se věnuje například electrek.co. Jedním z hříšníků je plug-in hybridní BMW řady 3. To po vybití baterie produkuje 3× vyšší emise, než uvádí oficiální dokumenty automobilky.

Ani Peugeot 308 Hybrid na tom není o moc lépe. Každé z vozidel bylo testováno v reálných situacích, které kopírovaly jízdu ve městě, dojíždění za prací a další jízdní situace. Vše probíhalo v rakouském Grazu a jeho okolí. Ve všech testech si vozy vedly hůře, než by naznačovalo oficiální hodnocení WLTP. V řeči konkrétních čísel se BMW řady 3 dostalo při jízdě ve městě na 204 gramů oxidu uhličitého na jeden ujetý kilometr. To je skoro šestinásobek oficiální hodnoty (36 gramů dle WLTP). U plug-in hybridního Peugeotu 308 technici naměřili 197 gramů emisí na jeden ujetý kilometr, přičemž oficiální hodnota činí 27 gramů dle WLTP. Nejlépe je na tom Renault Megane, jenž ve městě vypustil „pouze“ 138 gramů emisí.

Jak ukazují výsledná měření, v případě využívání plug-in hybridu je potřeba pravidelně nabíjet. Kdo to bude z jakéhokoliv důvodu ignorovat, rázem se z jeho na první pohled úsporného vozu stane stroj, který silně znečisťuje okolí. Automobilky se hrdě pyšní slovy jako „nulové emise a bezemisní pohon“, avšak bez řádně poučených řidičů, kteří budou jezdit na nabíječky, se plug-in hybridy ničím neliší od klasických spalovacích vozů.

Diskuze ke článku
Martin Lacina
Martin Lacina
“ se plug-in hybridy ničím neliší od klasických spalovacích vozů”
Ale jo lisi. Tahaji s sebou zbytecnou zatez navic.
Ja to rikam stale, ze to jsou kockopsy k prdu.
Kolik % majitelu je skutecne pouziva v rezimu pres noc nabit a druhy den bezne pojizdky zvladnout z baterky? 5%? Nebo mene?
A ti co to tak delaji cykluji tu pidibaterku kazdy den tim nejhorsim moznym zpusobem tedy 0-100%, takze za jak dlouho ji budou mit zhuntovanou? Za 500 cyklu (tedy ani ne rok a pul) 70% puvodni kapacity?

A k tomu kazdorocni vymeny oleje atd…

Kdepak. Zlatej baterkac a nebo radeji ciste benzinove pokud mozno atmosferu a nebo, kdyz uz tak nejakou hybridni Toyotu.
Josef L
Josef L
Nedávno jsem jel v Praze za PHEV BMW a kouřilo se mu z výfuku jako o život, hlavně že má EL značku....

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze