Testujeme Lexus NX 450h+ F Sport Top

Testujeme Lexus NX 450h+ F Sport Top
Fotografie: Roman Havlín, fDrive.cz
  • Na plně nabitou baterii jsme zatím dokázali ujet 52 km
  • Velkou předností je i 55litrová palivová nádrž
  • Jedná se o vrchol modelové řady NX

S příchodem druhé generace modelu NX se do nabídky vůbec poprvé dostalo i plug-in hybridní provedení. To je pomyslným vrcholem nabídky, přináší kombinovaný výkon 309 koní, dva elektromotory a benzinový atmosférický čtyřválec. Do ruky jsme navíc dostali klíče od provedení F Sport Top, které nás mile překvapilo sportovními sedadly a taktéž jinak naladěným podvozkem. Rozměrnější postavy u této verze najdou vlastně jen jedno negativum - pevně integrované zvýšené bočnice předních sedaček, které tu a tam dokáží nepříjemně tlačit do stehen.

Technické parametry Lexus NX (2021) 450h+ E-Four

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 660 × 1 865 × 1 640 mm, 1 990 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4
Výkon227 (140 + 134) kW, 309 (190 + 182) koní, točivý moment: 227 Nm / 3 200 ot/min
Baterie18,1 kWh
Nabíjenípalubní: 6,6 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 1 l / 100 km
Cena od1 850 000 Kč

V rámci výbavy F Sport Top si dal Lexus velmi záležet na tom, aby byl model NX co nejvíce sportovní. V kabině nás proto přivítala loga edice vtisknutá do opěrek hlavy. Logo F Sport nechybí ani na spodním rameni koženého volantu a na prazích. Do sportovna je laděn taktéž podvozek vozu, který je adaptivní a nabízí tři režimy nastavení. I přesto jsou pro něj české silnice velkým soustem a do kabiny se k nám často dostávají nehezké rány.

Naopak po stránce jízdních vlastností si zatím nemáme na co stěžovat. Kombinovaných 309 koní je zde naprosto dostačujících, pohon všech čtyř kol si umí poradit i v blátivějším terénu a při plně nabité baterii jsme zatím byli schopni ujet 52 km v čistě elektrickém režimu. Jako jeden z mála plug-in hybridů se NX 450h+ nedočkal zmenšení nádrže, ba naopak. Posádka má k dispozici 55litrovou nádrž, což bohatě postačí k dojezdu okolo 600 km na jedno natankování. Více podrobností o testovaném voze si ale necháme do klasického testu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze