S příchodem druhé generace modelu NX se do nabídky vůbec poprvé dostalo i plug-in hybridní provedení. To je pomyslným vrcholem nabídky, přináší kombinovaný výkon 309 koní, dva elektromotory a benzinový atmosférický čtyřválec. Do ruky jsme navíc dostali klíče od provedení F Sport Top, které nás mile překvapilo sportovními sedadly a taktéž jinak naladěným podvozkem. Rozměrnější postavy u této verze najdou vlastně jen jedno negativum - pevně integrované zvýšené bočnice předních sedaček, které tu a tam dokáží nepříjemně tlačit do stehen.
Technické parametry Lexus NX (2021) 450h+ E-Four
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 660 × 1 865 × 1 640 mm, 1 990 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 227 (140 + 134) kW, 309 (190 + 182) koní, točivý moment: 227 Nm / 3 200 ot/min |
Baterie | 18,1 kWh |
Nabíjení | palubní: 6,6 kW, konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 1 l / 100 km |
Cena od | 1 850 000 Kč |
V rámci výbavy F Sport Top si dal Lexus velmi záležet na tom, aby byl model NX co nejvíce sportovní. V kabině nás proto přivítala loga edice vtisknutá do opěrek hlavy. Logo F Sport nechybí ani na spodním rameni koženého volantu a na prazích. Do sportovna je laděn taktéž podvozek vozu, který je adaptivní a nabízí tři režimy nastavení. I přesto jsou pro něj české silnice velkým soustem a do kabiny se k nám často dostávají nehezké rány.
Naopak po stránce jízdních vlastností si zatím nemáme na co stěžovat. Kombinovaných 309 koní je zde naprosto dostačujících, pohon všech čtyř kol si umí poradit i v blátivějším terénu a při plně nabité baterii jsme zatím byli schopni ujet 52 km v čistě elektrickém režimu. Jako jeden z mála plug-in hybridů se NX 450h+ nedočkal zmenšení nádrže, ba naopak. Posádka má k dispozici 55litrovou nádrž, což bohatě postačí k dojezdu okolo 600 km na jedno natankování. Více podrobností o testovaném voze si ale necháme do klasického testu.