Kia Niro 1.6 GDI PHEV
test

Kia Niro 1.6 GDI PHEV

Ještě to chce doladit
3

Nová generace modelu Niro je dostupná ve třech variantách, přičemž tentokrát jsme se zaměřili na zlatý střed nabídky. Tím je plug-in hybridní verze s motorem 1.6 GDI o celkovém výkonu 184 koní, která nabídne schopnost ujet čistě na elektřinu kolem 45 km. Vůz jsme zkoušeli v chladnějším podzimním počasí a celkem se nám povedlo ujet takřka tisíc km.

Předně je dobré si říct, v čem všem se vlastně druhá generace Nira změnila. Bystré oko znalce zaregistruje drobnou změnu velikosti, kdy vůz nyní měří na délku 4 420 mm. To je o 65 mm více, než nabídl předchůdce. Šířka narostla o 20 mm na výsledných 1 825 mm a výška nyní dosahuje 1 535 mm, což je o 10 mm více. Potěší také drobně zvětšený rozvor, který díky 20 mm navíc nabídne dost pěkných 2 720 mm. Nová generace modelu Niro přináší i mnohem uhlazenější design, který má oslovit především mladší řidiče. Škoda jen, že hlavní Full LED světlomety nenabídnou ani v nejvyšší verzi jakoukoliv funkci stínování a vykrývání vozidel/překážek před vozem. To celkem zamrzí, když si uvědomíme, že se bavíme o voze s cenou přes jeden milion Kč.

Technické parametry Kia Niro PHEV (2023)

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 420 × 1 825 × 1 545 mm, 1 594 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon135 kW, 184 koní, točivý moment: 265 Nm
Baterie11,1 kWh
Nabíjenípalubní: 3,3 kW, konektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: ? l / 100 km
Cena od1 049 980 Kč

U novinky se drobně zvětšil i objem zavazadlového prostoru a zatímco hybridní Niro nabídne slušných 451 litrů objemu v základním uspořádání, testovaný plug-in hybrid kvůli baterii o kapacitě 11,1 kWh „sežral“ 100 litrů objemu. Kvůli tomu velikost kufru klesla na 348 litrů, což je spíše podprůměr. Oproti čistě elektrické variantě se v kabině nachází rozměrný středový tunel, který lehce ubírá místo pro pravé koleno řidiče. Nejedná se však o žádnou katastrofu a teprve řidiči s výškou okolo 195 cm se za volantem Nira budou cítit nekomfortně. Druhá generace však přináší mnohem více prostoru hlavně na zadních sedadlech, kam se pohodlně vejde trojice průměrně vzrostlých cestujících s výškou okolo 180 cm.

Naopak dvouramenný multifunkční volant je věc, která nemusí sednout každému. Něco podobného se dá vidět i ve větším EV6 – právě tam jsem si mohl osobně vyzkoušet, jak špatně se vůz ovládá při sportovnější jízdě. To samé proto platí i pro menší Niro. Volant má tlustý věnec a chybějící třetí rameno občas působí zmatek v tom, jak má vlastně řidič natočená kola. Ani po týdnu jsem si nezvykl, což se mi běžně nestává. Kia se celkově snažila vyrobit dokonalý crossover, ale popravdě, má ještě co dohánět.

Tím ale nedostatky nového Nira končí. Kia myslela v rámci vývoje na ekologii a například čalounění stropu je z recyklovaných tapet. Polokožená sedadla pro změnu využívají organický polyuretan a tkaninu Tencel z vláken eukalyptových listů. Jízda se dá označit za velmi příjemnou, čemuž pomáhá i pohonná soustava. Ta v případě plug-in hybridu využívá přepracovaný atmosférický čtyřválcový benzinový motor 1.6 GDI s výkonem 135 kW a točivým momentem 265 Nm. Tomu sekunduje automatická převodovka se šesti stupni a standardem a výhradně pohon přední nápravy. Díky baterii s kapacitou 11,1 kWh lze jet čistě na elektřinu až do rychlosti 130 km/h.

V této rychlosti však elektrický dojezd nedosáhne na více jak 28 km. Naopak ve městě se Niro dokáže na elektřinu ujet až 50 km. Ve výbavě navíc je jízdní režim „Greenzone Drive Mode“. Ten sice nejde spustit manuálně, avšak pokud se v palubním menu zaškrtne ikonka s tímto nápisem, vůz na základě dat z navigace dokáže po vjetí do nízkoemisních zón přepnout do čistě elektrického režimu. Vše navíc doprovází rozsvícení ikonky na palubní desce v pravém dolním rohu. Kdo ale nebude pravidelně nabíjet, toho čeká lehce nepříjemný pohled na palubní počítač. Zatímco s plně nabitou baterií vůz vykazoval průměrnou spotřebu 2,1 litru na 100 km, s prázdnou baterkou spotřeba vyskočila na 6,7 litrů na 100 km.

V rámci každodenního dojíždění za prací lze využít nabíjení o výkonu až 11 kW. Zajímavostí je jistě to, že zatímco na 16" kolech dosahuje vůz maximální nejvyšší rychlosti 168 km/h, s největšími disky o rozměru 18" se maximální rychlost vozu snižuje na 161 km/h. Tím se plug-in hybrid stává nejpomalejší verzí z celé modelové řady Niro. S volbou plug-in hybridu se připravte taktéž na to, že palivová nádrž pojme 37 litrů paliva. Druhá generace Nira příjemně překvapila pohodlným a měkkým podvozkem. S disky o rozměru 17" byla jízda po českých okreskách nečekaně příjemná a jen velmi hrubé nerovnosti dokázaly do kabiny vozu poslat nehezkou ránu.

Za cenu lehce přes jeden milion Kč nabídne druhá generace Nira velmi příjemné jízdní zážitky, dostatek místa pro posádku a nízkou spotřebu. Naopak přešlapy v podobě divně tvarovaného volantu a neinteligentních hlavních LED světlometů by měl výrobce do budoucna napravit. Tak jako u většiny plug-in hybridu, lze tento vůz nabíjet výkonem až 3,3 kW. Kdo hledá ideální druhé auto do rodiny, které za danou cenu nabídne maximum bezpečnosti a komfortu, pro toho je Kia Niro 1.6 GDI PHEV jako dělaná.

Foto: Roman Havlín, fDrive.cz

kia-niro-phev
Klady
  • dostatečný vnitřní prostor
  • komfortní podvozek
  • nízká spotřeba nejen ve městě
  • nápaditý design
Zápory
  • tvar volantu
  • Full LED světlomety bez chytrých funkcí
Diskuze ke článku
Martin Šafránek
Martin Šafránek
Naposledy upraveno: 14. 11. 12:38
Jaká je tedy rychlost nabíjení? V textu se hovoří o 11, v tabulce je 3,6:

NABÍJENÍ palubní: 3,6 kW, konektory: Mennekes
vs
V rámci každodenního dojíždění za prací lze využít nabíjení o výkonu až 11 kW
Roman Havlín
Naposledy upraveno: 14. 11. 12:40
Základem je 3,6 kWh, ale v rámci příplatku lze využít až 11 kWh nabíječku.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze