Kia EV6 prošla crash testem, tentokrát oficiálně a u Euro NCAP

4
Kia EV6 prošla crash testem, tentokrát oficiálně a u Euro NCAP
Fotografie: Euro NCAP
  • Jen několik hodin po nehodě Jaromíra Jágra se stejným typem vozu přichází další zpráva
  • Kia EV6 je, zdá se, velice bezpečné vozidlo, soudě podle výsledků Euro NCAP

Vypadá to, že se s nehodami Kie EV6 dnes téměř roztrhl pytel, avšak automobilka může být spokojená. Jak při reálné kolizi slavného českého hokejisty s tramvají, tak při přesně nastaveném nárazu testovacího kousku do všech typů bariér prokázal korejský elektromobil nadprůměrnou bezpečnost. I v nových, podstatně zpřísněných nárazových testech Euro NCAP totiž získal suverénně nejvyšší hodnocení. Konkrétně ochrana dospělých pasažérů byla ohodnocena 90 %, což sice za některými konkurenty lehce zaostává, avšak stále to pohodlně stačí na nejvyšší hodnocení. „Celkově skvělá ochrana při nehodě a dostatečná výbava prostředky, aktivně zabraňujícími jejímu vzniku,“ tak zní oficiální komentář Euro NCAP k nejvyššímu, pětihvězdičkovému hodnocení.

Při čelním nárazu do pevné bariéry byly všechny části umělých těl testovacích figurín ochráněny na nejvyšší možnou míru s výjimkou hrudníku vpravo vzadu sedícího dospělého, ten dostal z pěti možných známek dvojku. Obtížný náraz do mobilní, progresivně deformovatelné bariéry byl jako obvykle slabší; řidičův hrudník a levá holeň byly na trojku, tedy střední riziko s rizikem lehkého zranění. Naopak oba typy bočního nárazu, tedy mobilní bariérou simulující druhé auto i svislým sloupem, neubraly ani bod a výsledky jsou uspokojivě zelené. To ostatně právě dnes v praxi potvrdil Jaromír Jágr, který nedobrovolně podstoupil náraz tramvají na levý bok vozu a rovněž vystoupil nezraněn. Velkou zásluhu na tom má i středový airbag mezi řidičem a spolujezdcem.

Náraz zezadu dopadl pro cestující vpředu bezchybně, krky vzadu sedících figurín však byly vystaveny opět trojkové zátěži. Dětští pasažéři byli ochráněni opět na výbornou, s jedinou výjimkou; hlava desetiletého dítěte při bočním nárazu opět dopadla na tři. ISOFIXy jsou ve voze pouze na dvou místech, tam byla montáž bezproblémová. Totéž platí pro naprostou většinu sedaček fixovaných pásech na všech čtyřech místech (kromě řidičova, samozřejmě). Klasicky nedobře dopadli sražení chodci, to je však dnešní folklór. Rizikovým místem tu však je i přední hrana kapoty, s čímž už si někteří konkurenti poradili. Všechny bezpečnostní asistenty odvedly při standardních situacích bezchybnou práci, s jednou výjimkou. Neobstály při včasné detekci chodců v ulici, do níž vůz odbočuje.

Technické parametry Kia EV6 GT-Line 2WD

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 1 910 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon168 kW, 229 koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie82,5 kWh (77,4 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 16,5 kWh / 100 km, dojezd: 528 km
Cena od1 380 980 Kč