Hokejista Jágr havaroval s elektromobilem. Náraz šel na řidiče, přesto je nezraněn

1
Hokejista Jágr havaroval s elektromobilem. Náraz šel na řidiče, přesto je nezraněn
Fotografie: Kia Motors
  • Nejslavnější český hokejista se střetl s tramvají v Praze
  • Po nehodě podepsal v nemocnici reverz a omluvil se veřejnosti na sociálních sítích
  • Nikdo nebyl při nešťastné události zraněn

Jaromír Jágr za volantem Kie EV6, patřící kladenskému hokejovému klubu Rytíři Kladno, který slavnému hokejistovi patří, způsobil ve středu 25. 5. nehodu na Plzeňské ulici v Praze. Nedal přednost souběžně jedoucí tramvaji, odbočil vlevo do její dráhy a následný náraz směřoval přímo na řidičovy dveře. Po hrozivě vypadající kolizi, která zastavila tramvajový provoz zhruba na čtvrt hodiny, však vystoupil z vozu nezraněný a po následném nemocničním vyšetření byl na svou vlastní zodpovědnost propuštěn.


Podle svých slov děkuje Bohu a také automobilu Kia, že jej ochránili. V následné reakci na Facebooku veřejně přebral zodpovědnost za incident a připojil omluvu těm, které následné zdržení ovlivnilo. Havárie zjevně nebude mít velké materiální následky, ničí zdraví rovněž k úhoně naštěstí nepřišlo. Jágr nepatří mezi piráty za volantem, jako řada jeho kolegů z prostředí hokeje a fotbalu. Nikdy se žádnou větší nehodou „neproslavil“, naopak sám v minulosti pomáhal u smrtelné nehody jiných jako svědek.

Nás ovšem zaujalo, jak perfektně zafungovaly výztuhy a deformační zóny v elektromobilu, který se na první pohled zdá být, až na zcela zdemolované levé přední dveře a vystřílené airbagy, zcela intaktní. Pochopitelně na něm vznikly rozsáhlé škody, už proto, že jej hasiči museli otevřít s pomocí vyprošťovací techniky, avšak svůj účel, tedy ochránit posádku před prudkým nárazem zboku, splnil stoprocentně. A nenásledovaly problémy s požárem, protože ultrapevná schránka baterie také zjevně odolala.

Technické parametry Kia EV6 Standard range 2WD 58 kWh

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 695 × 1 880 × 1 550 mm, 2 015 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: zadní
Výkon125 kW, 170 koní, točivý moment: 350 Nm
Baterie58 kWh (54 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 232 kW, palubní: 11 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 17,2 kWh / 100 km, dojezd: 504 km
Cena od1 239 980 Kč
Diskuze ke článku
Milan Opluštil
Milan Opluštil
Vzhledem k tomu, že jsou poškozené pouze dveře (není poškozený ani přední blatník, ani zadní dveře) a víc škody na řidičových dveřích udělali hydralické nůžky jak samotná tramvaj, tak se nejednalo o nic závažného, určitě by v jiném autě o život nepřišel nebo by samotné auto bylo více poškozeno.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze