Přinášíme naše dojmy z Jaguaru I-PACE. Jde o povedenou elektrickou šelmu

První jízdní dojmy
Přinášíme naše dojmy z Jaguaru I-PACE. Jde o povedenou elektrickou šelmu
  • Nový elektromobil má skvělé jízdní vlastnosti a je zábava ho řídit
  • Reálný dojezd se pohybuje kolem 400 kilometrů na jedno nabití
  • Kvalita interiéru je mnohem vyšší než v Tesle

Na Jaguar I-PACE se nejen my v fDrive.cz hodně těšíme. Jde totiž o první elektromobil z kategorie přímo konkurující Tesle od renomovaného výrobce. Už za několik měsíců se první kusy dostanou i k českým zákazníkům, nyní probíhají novinářské jízdy v Portugalsku. A zde jsou naše dojmy z nich.

Duše Jaguaru uvnitř

Ačkoliv má být I-PACE elektrickým sourozencem F-PACE, auta jsou naživo dost odlišná. I-PACE má ostřejší rysy a je nižší i celkově subtilnější. Díky nové elektrické platformě má kola umístěna až v samotných rozích karoserie, díky čemuž dostal I-PACE delší rozvor a i přes menší vnější rozměry zůstal zachován podobně prostorný interiér – právě jako v F-PACE.

Staticky jsme si mohli první elektrický Jaguar prohlédnout už mnohokrát naposledy už dokonce i v Česku, kde si odbyl svou výstavní předpremiéru na konferenci Elektromobilita 2018 v pražském Fóru Karlín, jehož byl fDrive.cz mediálním partnerem.

Ale zpět k dojmům. Zejména jízdní vlastnosti nás mile překvapily. I-PACE je tiché, rychlé, agilní a zábavné auto. Při řízení působí jako mnohem menší auto. Díky nízkému těžišti s bateriemi v podlaze a kolům v rozích karoserie se může pochlubit opravdu výbornou odezvou na změny směru jízdy a řízení je opravdu zábavné. Oproti Tesle Model X, která v zatáčkách působí poměrně těžce, je to příjemná změna. S úlevou tak konstatujeme, že duše Jaguaru zůstala zachována i s elektrickým srdcem.

Díky dvěma silným elektromotorům s celkem 400 koňmi a točivým momentem 700 Nm si samozřejmě hodně užíváme rychlý rozjezd typický pro elektromobily. Na stovku se dostanete už za 4,5 vteřiny i přesto, že celé auto váží 2,1 tuny.

Velmi návykové je určování rychlosti pouze plynovým pedálem, podobně jako tomu je u nového Nissanu Leaf. Rekuperace je silnější než u Tesly a podobná jako u nového Leafu. Bez problémů lze dobrzďovat a zastavit na křižovatce zcela bez použití brzdy.

Reálný dojezd se při běžném ježdění kombinující město, jeho okolí a dálnici pohyboval kolem 380 až 400 kilometrů. Při úsporné jízdě se dá z 90kWh baterie dostat i přes 450 kilometrů. Naopak dynamická nebo dálniční jízda běžným tempem znamená dojezd spíše někde kolem 250 kilometrů. K dispozici je pak rychlonabíjení skrze standard CCS Combo. Jaguar umí využít až 100kW nabíjecí stanice, avšak žádná taková zatím v Česku není. Musíte se tak spokojit s nabíjením jen s výkonem 50 kW, kdy z nuly na 80 procent nabijete baterii zhruba za dvě hodiny.

Interiérem dává Tesle na frak

Se skvělými jízdními vlastnostmi koresponduje také povedený interiér. Nečekejte žádné nesmyslně velké obrazovky, vše má blíže konvenčním autům v tom dobrém slova smyslu. Největším rozdílem oproti Tesle je kvalita zpracování, s čímž americká elektromobilka dlouhodobě bojuje. Vše působí hodnotným a solidním dojmem a nemusíte se bát povrzávání. Jaguar ale zapracoval na interiéru i ve srovnání se svými dřívějšími modely Jaguar nebo Land Rover. Například horní část přístrojové desky včetně přístrojové kapličky pokrývá hezky prošívaná kůže místo levného tvrdého plastu. Ocenit musíme také velký úložný prostor pod středovým panelem i v loketní opěrce. Trojice displejů vychází grafikou i funkcemi z Land Roveru Velar a infotainment se celkově velmi povedl. Příjemný je displej přímo před řidičem, který si na rozdíl od Tesly můžete konfigurovat. Do systému přibyly užitečné funkce spojené s elektrickým pohonem – Jaguar vám například při plánování trasy řekne, kolik procent baterie budete mít na jejím konci a při výpočtu bere v potaz i převýšení nebo různé rychlosti.

Pohled do interiéru a pod vnější plášť

Velmi dobrou kvalitu má i head-up displej (což je opět něco, co Tesla vůbec nemá), který patří mezi nejlepší. Za zmínku stojí i velká skleněná střecha s infračervenou ochranou proti pronikání tepla nebo plochá podlaha. Potěší i malý 30litrový úložný prostor pod přední kapotou, který se reálně dá použít pro uložení kabelů. Ty se vám tak nebudou válet v zadním kufru. Ten se svými 656 litry není vůbec malý, kvůli plynule se svažující střeše je ale jeho využitelnost menší než u běžných SUV. Při odstranění krytu se totiž nedá naložit do takové výšky.

V interiéru potěší až 6 USB konektorů pro nabíjení elektroniky, nechybí ani Wi-Fi hotspot pro trvalé připojení k internetu. Vůz si z něj umí stahovat i aktualizace.

Jaguar I-PACE byl k vidění i v Praze

Jaguar I-PACE na nás udělal velmi dobrý dojem. Jde o dobře zpracovaný elektromobil s luxusním interiérem, dobrými jízdními vlastnostmi a sportovní a zábavnou duší Jaguaru. Jaguar I-PACE můžete objednávat už i v Česku. K dispozici je jedna motorová a bateriová varianta, liší se pouze výbavou. Nejlevnější I-PACE S vás vyjde na rovné 2 miliony včetně DPH, nejdražší I-PACE HSE na 2,4 milionu. S příplatkovou výbavou se může cena nejdražší verze vyšplhat až k 2,8 milionům.

Technické parametry Jaguar I-PACE 2018

Kompletní specifikace
KonstrukceSUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: 4×4
Výkon294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm
Baterie90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW,
SpotřebaKombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km
Cena od2 441 453 Kč
Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze