Nissan bude pokračovat až do roku 2030. Formuli E tím dal jistotu a ostatním impulz

Nissan bude pokračovat až do roku 2030. Formuli E tím dal jistotu a ostatním impulz
Fotografie: Nissan
  • Japonská automobilka se zavázala k účasti ve Formuli E do roku 2030
  • Ze stávajících týmů je prvním, kdo tak učinil
  • V brzké době by měla následovat oznámení Jaguaru a Porsche

Tým Nissan jako první automobilka potvrdil setrvání ve Formuli E do konce roku 2030, tedy na čtyřleté období příští generace aut Gen4. Jeho rozhodnutí je přitom vnímáno jako pozitivní impulz pro ostatní značky, u nichž se nyní očekává podobný krok. Japonský gigant oznámení o svém dalším působení nechal příhodně na domácí ePrix, která se premiérově uskutečnila minulý víkend v Tokiu. V historickém měřítku půjde o již třetí cyklus, do něhož Nissan od převzetí sesterského Renaultu v roce 2018 zasáhne. Od té doby ovšem zaznamenal jen dvě vítězství. To poslední už v roce 2020.

V posledních měsících proto automobilka znovu zahájila ofenzívu a obnovila investice do projektu Formule E. To týmu umožnilo vyhradit finanční prostředky na nábor nových technických zaměstnanců nebo zřídit centrálu v Paříži. „Naše účast v seriálu významně přispěje k cílům v oblasti elektrifikace stanoveným v našich plánech Ambition 2030. Technologické průlomy, jichž dosáhneme na trati, poskytnou skvělý pohled na vývoj budoucích produktů. Z toho, jak vidíme budoucí vývoj elektrických závodů, jsme nadšeni. Budeme pokračovat v práci na udržitelném světě pro každého,“ stojí v oficiálním prohlášení Nissanu.


Podobně jako většina automobilek, i Nissan má technický a marketingový plán elektrifikace – v jeho případě pojmenovaný Ambition 2030. Elektrifikace je zanesena i v dlouhodobější strategii značky. Do roku 2030 chce japonský výrobce uvést na trh 34 nových modelů napříč všemi segmenty a změnit poměr automobilů s konvenčním typem pohonu. Do téhož roku konkrétně plánuje, že 60 % všech modelů již bude vybaveno elektromotorem.

Dalšími týmy, u nichž se očekává bezprostřední rozhodnutí o setrvání, jsou v tuto chvíli Jaguar, Porsche, Mahindra, DS a Maserati. U posledně jmenovaného Maserati může nicméně dojít k odchodu, jelikož společně s DS patří pod stejný koncern Stellantis. V padoku Formule E již pronikají zprávy o Jaguaru a Porsche, které hovoří o tom, že oznámení je prakticky na spadnutí.

V rámci úprav technických regulí bude největší změnou přicházející generace formulí výkonnostní nárůst prakticky o 100 % ze současných 350 kW (469 koní) na 600 kW (800 koní). K tomu dostanou pohon všech kol, dva odlišné aerodynamické pakety mluví se i o hladkých pneumatikách, které nově dodá Bridgestone. Nynější závazek Nissanu i ty, jež budou v brzké době následovat, znamená, že podařilo vyhnout se problémům s vývojem jako v případě stávající Gen3. Tehdy po jejím uvedení automobilky zvažovaly opuštění série, pokud by se měla situace opakovat.

Ještě před ePrix Tokia vešel ve známost vstup Yamahy v kooperaci s Lola Cars coby nového týmu. Nejnovější spekulace značí velký zájem i ze strany čínské značky BYD nebo jihokorejské automobilky Hyundai. S touto vidinou se dá směle tvrdit, že ve střednědobém horizontu je budoucnost šampionátu zajištěna.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze