Coby součástí připravovaného designu aut Gen4 pro sezónu 2026, a tedy technických pravidel, jsou vedeny diskuze i v rámci sportovních regulí. Podle odcházejícího šéfa Jamie Reigleho je aktuálním tématem formát závodních víkendů. Na stole je přitom myšlenka flexibilních formátů pro různé destinace. Jinými slovy, vedení série je přikloněno tomu, nachystat několik sad regulí podle typově odlišných okruhů. Nastat tak může situace, kdy například v Římě se pojede podle jiných pravidel než posléze v Berlíně.
„Jednou z věcí, kterou jsme se snažili prosadit do brzkých fází diskuzí v Gen4, je, jak vytvořit co možná největší flexibilitu závodních formátů,“ prozradil Reigle v rozhovoru pro the-race.com. „Probíhá debata o tom, zda nová auta skutečně jsou schopna jezdit 45 minut. Po jakou část závodu může být fáze útočného módu? Technologie se stala limitujícím faktorem naší flexibility. Je tohle naším smyslem? Ne. To není pozice, ve které chceme být.“
S podobně radikální změnou vedení série přišlo při zavedení nového kvalifikačního formátu. Namísto dříve používaného skupinového systému bylo přistoupeno na kombinovaný systém. Tedy nejdříve skupinová fáze s následnými duelovými rozjížďkami. Tento formát byl zaveden zejména kvůli zvýšení rovnosti podmínek na dráze, přičemž se ukázalo, že i z pohledu diváka jde o atraktivnější alternativu. „Byl to obrovský risk, ale vyšlo to. Nicméně auto zde nebylo limitujícím faktorem ovlivňujícím naše rozhodnutí.“
I s ohledem na poslední větu se právě proto očekávají dramatické změny v celkovém pojetí designu aut, díky nimž by série disponovala větší mírou flexibility při tvorbě sportovních pravidel. Navíc prakticky s jistotou se dočkáme i hladkých pneumatik, což rovněž přispěje ke snížení časů na kolo a jen rozšíří prostor pro vznik různých závodních formátů. Různé počty kol, míra dostupné energie nebo variabilita výkonů přitom není pro Formuli E úplnou novinkou. V podobném duchu prakticky funguje i výše zmiňovaný útočný mód, kde jezdci disponují zvýšeným výkonem po časový úsek závodu.
„V závislosti na místě, kde se nacházíme, měli bychom uvažovat nad možností různých výkonových úrovní pro tu konkrétní trať? Není žádná magie, že závody musí trvat 45 minut nebo počet kol. Může to být tak, že určitá trať nám umožní jet na vyšší výkon po kratší čas, zatímco jinde budeme optimalizovat energetickou účinnost, rekuperaci a nabíjení a pojedeme spíše na vzdálenost. To otevírá brány novým místům,“ předesílá Reigle rovinu úvah, nad nimiž se nyní ve Formuli E diskutuje.