FIA odložila finální termín výběru dodavatelů hlavních částí nových formulí další generace označované jako Gen4, jejíž soutěžní období se plánuje na roky 2026–30. Zvolení výrobci přitom měli být oznámeni již 19. října po zasedání Světové rady motorsportu. Jak zjistil the-race.com, termín byl nově prodloužen o rok, a to do listopadu 2024. Sporným bodem tendru má být problematický bateriový systém. Od něho se odvíjí většina celkového technického balíčku auta a FIA údajně chce získat více času na jeho další evaluaci a případný vývoj.
Mluvčí orgánu uvedl: „Je absolutní prioritou přijmout nejlepší možné rozhodnutí pro budoucnost Mistrovství světa Formule E. Proto bylo dohodnuto, že se mírně upraví časový harmonogram výběrových řízení na novou generaci elektrických formulí, přičemž výsledek ohledně vybraných dodavatelů se očekává v listopadu příštího roku. To nám umožní provést důkladné posouzení obdržených nabídek, včetně návštěvy příslušných továren a zároveň delší vývojovou fázi než u současné generace vozu.“
Oficiální nabídky Mezinárodní automobilová federace obdržela na konci června. Následovat mělo tříměsíční vyhodnocovací období, po jehož skončení jsme se měli dozvědět jednotlivá jména čtyř hlavních dodavatelů – podvozku, baterií, pneumatik a rychlonabíjecí infrastruktury. Je například známo, že do soutěže se přihlásil současný dodavatel podvozku, firma Spark Racing Technologies. Zájem o tuto oblast projevila i italská společnost YCOM, jejíž zástupci se v loňské sezóně několikrát objevili v padoku.
After the fraught build-up to #FormulaE's first Gen3 season this year, news of an early delay in the process of creating its Gen4 successor might ring alarm bells.
— The Race (@wearetherace) October 9, 2023
But here's @sniffermedia to explain what's really happening ➡️ https://t.co/FyYxaivxEnhttps://t.co/FyYxaivxEn
„Čím dříve se tendr vypíše, tím dříve můžeme věci uzavírat a zahájit zbytek vývojového procesu,“ podotýkal správně po zkušenostech s vývojem Gen3 v minulém roce šéf McLarenu Ian James. „Pak můžete skončit s produktem, který je vyzrálý. Na druhou stranu se musíte ujistit, že kvalita v rámci nabídek je na dostatečné úrovni, a proto musíte předem věnovat čas tomu, abyste našli správnou rovnováhu mezi byznysovými, technickými a sportovními aspekty.“
Vozy 4. generace mají výkonově narůst ze současných 350 kW na 600 kW, čímž by se v kombinaci s nižší hmotností a pohonem všech kol měly rychlostně vyrovnat vozům F1. Nárůstu by se měl dočkat i motorgenerátor, jehož regenerativní účinek by se měl zvýšit až na 700 kW. Spekuluje se rovněž o nových pneumatikách s větší mírou přilnavosti. Nabízí se proto myšlenka poprvé vyzkoušet pneumatiky bez vzorku. Počítá se rovněž se zavedením posilovače řízení, který u současných formulí chybí.