Nissan bude od roku 2030 v Evropě prodávat pouze elektromobily

Nissan bude od roku 2030 v Evropě prodávat pouze elektromobily
Fotografie: Nissan
  • Japonská značka bude od nynějška v Evropě uvádět pouze elektromobily
  • Pro starý kontinent jsou oznámeny už dva připravované bateriové Nissany

Agentura Reuters upozornila na oznámení Nissanu o tom, že bude od nynějška v Evropě uvádět na trh pouze elektromobily a do roku 2030 upustí od vozů s benzinovým/naftovým pohonem. „Teď už není cesty zpět,“ prohlásil generální ředitel společnosti Nissan Makoto Učida, když se značka zavázala, že do roku 2030 bude na starém kontinentu jezdit výhradně na elektřinu.


Elektromobil je dokonalým řešením mobility. Více než milion zákazníků se již připojilo k naší cestě a vyzkoušelo si radost z jízdy v elektromobilu Nissan a nyní již není cesty zpět,“ dodal Makoto Učida, prezident a generální ředitel společnosti sídlící v Jokohamě, druhém největším městě Japonska. „Elektromobily poháněné obnovitelnými zdroji energie jsou klíčem k dosažení naší uhlíkové neutrality, která je ústředním bodem naší vize Ambition 2030. Nissan přejde v Evropě na plně elektrický pohon do roku 2030 – věříme, že je to správné pro náš podnik, naše zákazníky i pro planetu.“.

Koncepční studie Nissan Chill-out byla brána spíše jako manifest, pravděpodobně ale najde odezvu v sériovém nástupci Leafu. Ať už se bude jmenovat jakkoliv

Nissan přitom již potvrdil dva nové bateriové elektromobily pro Evropu, z nichž jeden se bude vyrábět v závodě v Sunderlandu ve Velké Británii, kde z linek v současnosti sjíždí Leaf. Automobilka ovšem o nástupci Leafu neposkytla žádné novinky. Půjde nicméně o elektrické SUV a začne se vyrábět od roku 2026. Již z dřívějška pak víme, že Leaf vznikne na koncernové platformě CMF-EV, kterou používá například Renault Megane Electric či Nissan Ariya. Používat bude NMC baterie „páté generace“, které by měly nabídnout o 30 % vyšší energetickou hustotu oproti stávajícímu Leafu. Očekává se také, že jeho design bude vycházet z předloňského konceptu Chill-out, i když zřejmě sleví z některých futurismů typu absence B-sloupku či plně autonomní jízdy.

Jak doplňuje insideevs.com, druhým elektromobilem pro Evropu má být pomyslný nástupce Nissanu Micra, bude tak představovat naprosto základní model značky. Elektromobil přitom bude vyrábět Renault ve francouzském Douai spolu s plně elektrickým Renaultem 5.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze