Potvrzeno! Lola a Yamaha utvoří nový tým Formule E, na start se postaví v roce 2025

Potvrzeno! Lola a Yamaha utvoří nový tým Formule E, na start se postaví v roce 2025
Fotografie: Formule E
  • Na startovní rošt se postaví už příští sezonu 2025
  • Není známo, zda Lola rozšíří počet týmů, nebo odkoupí licenci existujícího týmu

Celosvětově proslulá značka Lola hlásí velký comeback do motoristického sportu. Společnost, kterou po dekádě v nucené správě na trh v roce 2022 znovu uvedl závodník IMSA Till Bechtolsheimer, a která má na svém kontě více než 500 vítězství v mezinárodních motoristických soutěžích, oznámila vstup do Formule E. Ke spolupráci na projektu si Lola do role technického partnera přizvala společnost Yamaha, která rovněž zažije návrat do automobilových závodů. Naposledy byla součástí programu F1, než z něho v roce 1997 vystoupila.

Jak jsme již dříve informovali, zájem ze strany obou značek o účast v šampionátu elektrických formulí sílil s ohledem na množící se návštěvy vrcholných představitelů firem na jejích závodech. Že se něco chystá, naznačovaly i poslední měsíce velkých náborů, kdy Lola přijala řadu významných zaměstnanců. Za všechny lze jmenovat například Marka Prestona nebo Keitha Smouta, kteří byli klíčovými postavami mistrovského tažení tehdejšího týmu Techeetah (dnes DS Penske). Podle oficiální zprávy platí následující rozdělení rolí – Lola provozně povede celý tým a zajistí výrobu šasi, zatímco Yamaha se postará o vývoj a dodávku elektromotorů.


„Jsme nadšení, že můžeme potvrdit náš vstup do Formule E. Pro nás je to více než jen příležitost vrátit značku Lola na okruhy. Je to také fantastická platforma pro další technologický vývoj. Lola Cars má za sebou bohatou historii úspěchů v oblasti stavby šasi a aerodynamického designu. Tento projekt nám umožní vytvořit elektrifikovanou platformu se zaměřením na software, která poskytne základ pro širší plány firmy Lola při definování technologické budoucnosti motorsportu. Partnerství je prvním z několika velkých projektů plánovaných k obnovení britské společnosti jako lídra v oboru udržitelného strojírenství a motoristického sportu, strategicky zaměřeného na elektrifikaci, vodík a udržitelná paliva a materiály,“ uvedl nový ředitel Lola Motorsport Mark Preston.

„Yamaha Motor Company urychluje výzkum a vývoj různých technologií, které přispívají k udržitelnosti. Jako technický partner doufáme, že získáme pokročilejší technologie řízení energie prostřednictvím Formule E coby nejvyšší úrovně elektrických závod. Sdílíme také novou filozofii udržitelného motoristického sportu společnosti Lola a jsme velmi potěšeni a poctěni, že s nimi můžeme toto partnerství vytvořit,“ nechal se slyšet výkonný ředitel Yamaha Motor Company Heiji Maruyama.

Na startovní rošt se nově seskupené duo postaví již v nadcházející sezoně 2025. Tedy v době, kdy by měl představen balík úprav stávající generace aut nesoucí označení Gen 3.5. Z oficiálně vydané zprávy šampionátu Formule E ovšem není zřejmé, zda půjde o rozšíření počtu stájí, nebo zda Lola odkoupí licenci některého z existujících týmů. Podle dobře informovaného the–race.com je rozšíření na 24 aut spíše nepravděpodobné. Kdo by v tom případě mohl své místo přepustit novému zájemci? To zároveň není jasné. V souvislosti s tím připadají do úvahy především tři týmy potýkající se s různě velkými či menším problémy. Jsou to Abt Cupra, Maserati a v neposlední řadě ERT, o jehož situaci už jsme rovněž psali (výše).

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze