😢Vypněte si prosím blokování reklam na našem webu.
Náš web je závislý na reklamě. Bez příjmů z reklamy pro vás nemůžeme připravovat články ani videa. Ve vašem prohlížeči máte ale reklamy blokovány.

Lola si vybrala prvního závodníka. Je jím nejhorší muž uplynulého ročníku

Lola si vybrala prvního závodníka. Je jím nejhorší muž uplynulého ročníku
Fotografie: Formule E
  • Lucas di Grassi se stává prvním pilotem nově vzniklého týmu Abt Lola Yamaha
  • Brazilský veterán v minulém roce neprožil povedenou sezonu a skončil poslední
  • Jméno druhého pilota stáj oznámí v nadcházejících týdnech
  • Britský tým se vrací do vrcholného motorsportu po letech v insolvenci

Návrat značky Lola do vrcholných motoristických soutěží je velkou událostí. V širších kruzích Formule E se proto s napětím čekalo, na koho tým při výběru pilotů ukáže pro premiérový ročník. Britsko–japonská stáj nakonec sáhla po tom úplně nejzkušenějším muži, který se v prostředí pohybuje od samého začátku – Lucase di Grassiho. Brazilský veterán, jemuž za dva týdny bude 40, tak nastoupí již do 11. sezony. Jméno druhého pilota bude oznámeno později.

Nedávno skončený ročník byl z pohledu šampiona z roku 2017 tím vůbec nejméně podařeným v jeho kariéře. di Grassi posbíral jen 4 body do hodnocení, v němž nakonec skončil poslední. Překonal jej i mladíček Taylor Barnard, který zaskakoval ve třech závodech za zraněného Sama Birda v McLarenu. A ani další statistiky nehovořily v jeho prospěch. V porovnání s kolegou Nicem Müllerem zaostal o propastných 48 bodů. Nářez v poměru 3:11 dostal i v kvalifikacích. Nabídek z jiných týmů proto zcela jistě nebylo mnoho a nikdo by se ani nedivil, kdyby kariéru ve Formuli E pověsil na hřebík. Přesto je to právě di Grassi se smlouvou v kapse, zatímco Müller na své jisté místo stále čeká.

„Abt je moje rodina. Zažil jsem zde nejlepší okamžiky své kariéry a mám plnou důvěru v lidi, kteří tvrdě pracují na úspěchu týmu. Jsem proto velmi rád, že společně budeme čelit novým výzvám. Spolu se dvěma renomovanými značkami Lola a Yamaha s bohatým odkazem v motorsportu a technickou zdatností jde o velmi vzrušující projekt. Obzvláště s lidmi, kteří vědí, co je potřeba k dosažení úspěchu ve Formuli E. Čeká nás několik náročných týdnů. Společně uděláme vše pro to, abychom byli co nejdříve úspěšní,“ prohlásil po podpisu smlouvy di Grassi.


Navzdory slabým výsledků v minulé sezoně může být Brazilec novému týmu velmi platný. Jeho silnými stránkami jsou vůdčí schopnosti, ale i podpora týmu inženýrů, kterým vždy dokáže poskytnout cennou zpětnou vazbu. Navíc s ohledem na vznik tripartitního partnerství s Abtem a Yamahou, a v neposlední řadě nasazení nových pohonů, byly toto velmi důležité atributy při rozhodování.

„Jsme rádi, že můžeme s Lucasem pokračovat v naší cestě ve Formuli E,“ řekl generální ředitel společnosti Abt Thomas Biermaier. „Nejenže je skvělým ambasadorem našeho týmu a celého šampionátu, ale stejně jako my všichni touží, a je tomu plně oddán, být zase konečně úspěšný. Víme, že spolupráce s novým výrobcem přináší mnoho výzev. O to důležitější je pro nás mít po boku vedle stálých členů týmu také nejzkušenějšího jezdce, kterým Lucas je.“

Lola počínaje další sezonou vstoupí do zcela neznámých vod elektrických formulí. V minulosti ale značka působila v mnoha jiných závodních sériích včetně F1, IndyCar, WEC, Can-Am nebo F3000 a dalších v nichž posbírala více než 500 vítězství. V roce 2012 spadla společnost do insolvence, než práva na značku v roce 2022 koupil britský podnikatel Till Bechtolsheimer s cílem vrátit ji na mapu motorsportu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze