Lola si vybrala prvního závodníka. Je jím nejhorší muž uplynulého ročníku

Lola si vybrala prvního závodníka. Je jím nejhorší muž uplynulého ročníku
Fotografie: Formule E
  • Lucas di Grassi se stává prvním pilotem nově vzniklého týmu Abt Lola Yamaha
  • Brazilský veterán v minulém roce neprožil povedenou sezonu a skončil poslední
  • Jméno druhého pilota stáj oznámí v nadcházejících týdnech
  • Britský tým se vrací do vrcholného motorsportu po letech v insolvenci

Návrat značky Lola do vrcholných motoristických soutěží je velkou událostí. V širších kruzích Formule E se proto s napětím čekalo, na koho tým při výběru pilotů ukáže pro premiérový ročník. Britsko–japonská stáj nakonec sáhla po tom úplně nejzkušenějším muži, který se v prostředí pohybuje od samého začátku – Lucase di Grassiho. Brazilský veterán, jemuž za dva týdny bude 40, tak nastoupí již do 11. sezony. Jméno druhého pilota bude oznámeno později.

Nedávno skončený ročník byl z pohledu šampiona z roku 2017 tím vůbec nejméně podařeným v jeho kariéře. di Grassi posbíral jen 4 body do hodnocení, v němž nakonec skončil poslední. Překonal jej i mladíček Taylor Barnard, který zaskakoval ve třech závodech za zraněného Sama Birda v McLarenu. A ani další statistiky nehovořily v jeho prospěch. V porovnání s kolegou Nicem Müllerem zaostal o propastných 48 bodů. Nářez v poměru 3:11 dostal i v kvalifikacích. Nabídek z jiných týmů proto zcela jistě nebylo mnoho a nikdo by se ani nedivil, kdyby kariéru ve Formuli E pověsil na hřebík. Přesto je to právě di Grassi se smlouvou v kapse, zatímco Müller na své jisté místo stále čeká.

„Abt je moje rodina. Zažil jsem zde nejlepší okamžiky své kariéry a mám plnou důvěru v lidi, kteří tvrdě pracují na úspěchu týmu. Jsem proto velmi rád, že společně budeme čelit novým výzvám. Spolu se dvěma renomovanými značkami Lola a Yamaha s bohatým odkazem v motorsportu a technickou zdatností jde o velmi vzrušující projekt. Obzvláště s lidmi, kteří vědí, co je potřeba k dosažení úspěchu ve Formuli E. Čeká nás několik náročných týdnů. Společně uděláme vše pro to, abychom byli co nejdříve úspěšní,“ prohlásil po podpisu smlouvy di Grassi.


Navzdory slabým výsledků v minulé sezoně může být Brazilec novému týmu velmi platný. Jeho silnými stránkami jsou vůdčí schopnosti, ale i podpora týmu inženýrů, kterým vždy dokáže poskytnout cennou zpětnou vazbu. Navíc s ohledem na vznik tripartitního partnerství s Abtem a Yamahou, a v neposlední řadě nasazení nových pohonů, byly toto velmi důležité atributy při rozhodování.

„Jsme rádi, že můžeme s Lucasem pokračovat v naší cestě ve Formuli E,“ řekl generální ředitel společnosti Abt Thomas Biermaier. „Nejenže je skvělým ambasadorem našeho týmu a celého šampionátu, ale stejně jako my všichni touží, a je tomu plně oddán, být zase konečně úspěšný. Víme, že spolupráce s novým výrobcem přináší mnoho výzev. O to důležitější je pro nás mít po boku vedle stálých členů týmu také nejzkušenějšího jezdce, kterým Lucas je.“

Lola počínaje další sezonou vstoupí do zcela neznámých vod elektrických formulí. V minulosti ale značka působila v mnoha jiných závodních sériích včetně F1, IndyCar, WEC, Can-Am nebo F3000 a dalších v nichž posbírala více než 500 vítězství. V roce 2012 spadla společnost do insolvence, než práva na značku v roce 2022 koupil britský podnikatel Till Bechtolsheimer s cílem vrátit ji na mapu motorsportu.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze