Včerejší 13. etapa Dakaru byla celkově poměrně dlouhá. Měřila 675 kilometrů, z čehož bylo pouhých 154 kilometrů na měřeném úseku. Na první pohled by se dalo říci, že na tak krátkých měřených úsecích se už pořadí měnit nebude, ale když je to náročná trasa, ještě k nějakým změnám dojít může.
A podle slov nejúspěšnějšího českého pilota náročná opravdu byla. „Jsme v cíli. A bylo to zase dost drsný. Nebylo to zadarmo, ale snažili jsme se jet podle sebe. Bylo to nejdelší dunoviště, 150 km jenom písky. Od samého začátku opravdu náročná jízda. Myslím, že to bylo hlavně o tom udržet tempo, dát to psychicky. Nahoru, dolů, nahoru, dolů, furt, furt, dokola. Strašně dlouho to trvalo. 150 km jsme jeli 3 hodiny. Až poslední pasáž byla rychlejší, nejdřív po písku a pak už po šotolině,“ popisoval Martin Macík.
Mezi osobními auty vyhrál opět Francouz Sebastien Loeb se speciálem Prodrive Hunter, kterému projetí 154km trasy trvalo 2 hodiny, 26 minut a 17 sekund. O 5 minut a 28 sekund později dojel Katařan Násir Al–Attíja s vozem Toyota Hilux. Třetí byl Švéd Mattias Ekström s hybridním speciálem Audi RS Q e-tron, který dojel přibližně minutu za Al–Attíjou. Nejrychlejší Čech, Martin Prokop se speciálem Ford Raptor RS Cross Country, měl problémy a dojel až na 72. místě se ztrátou 44 minut na Loeba.
V průběžném pořadí se na prvních třech místech nic nezměnilo. Stále vede Al–Attíja s bezpečným náskokem hodinu a 21 minut před Loebem a třetí je Brazilec Lucas Moraes s další Toyotou Hilux. Dobrou zprávou je, že i Martin Prokop se přes velkou ztrátu v této etapě udržel na šesté příčce průběžného pořadí. Ekström se posunul na 15. příčku.
Mezi kamiony etapu vyhrál Martin Macík s vozem Iveco Powerstar z vlastních dílen MM Technology, který měřený úsek projel v čase 3 hodiny, 2 minuty a 43 sekund. O 3 minuty a 25 sekund za ním dojel Nizozemec Janus Van Kasteren s vozem Iveco Powerstar týmu De Rooy. Třetí Jaroslav Valtr s Tatrou Phoenix týmu Buggyra dojel 10 minut a 31 sekund za Macíkem. Valtrův týmový kolega Martin Šoltys se stejným vozem byl sedmý a Japonec Teruhito Sugawara s hybridním kamionem Hino 600-Hybrid hned za ním. Oba ale měli ztrátu okolo 35 minut na vítězného Macíka.
V průběžném pořadí stále vede Van Kasteren, ale Martin Macík se vítězstvím posunul na druhé místo za něj. Ztrácí na něj ale hodinu a 16 minut, takže to na útok na vítězství v poslední krátké etapě už nevypadá. I když na Dakaru se může stát cokoliv. Třetí Martin Van Den Brink pak na Macíka ztrácí téměř hodinu a půl. Obě Tatry Phoenix týmu Buggyra jsou za sebou na pátém a šestém místě, přičemž Jaroslav Valtr je o několik hodin před týmovým kolegou Martinem Šoltysem. Na deváté příčce se drží Tomáš Vrátný s Tatrou Jamal týmu Fesh Fesh a 10. je Teruhito Sugawara s hybridním Hinem.
Kategorie Challenge New Energies, kde figuroval například Španěl Jordi Juvanteny s vodíkovým kamionem MAN TGA, je i ve včerejší etapě bez výsledků. Takže pravděpodobně už v soutěži nepokračuje.