Včerejší 6. etapa Rally Dakar byla dosud nejdelší a měřila 917,74 km, což je opravdu pořádná porce kilometrů na jediný den. Vedla z Ha'ilu do Rijádu a měřených úseků obsahovala naopak podprůměrně, pouze 358 kilometrů. Větší část etapy tedy tvořily spojovací úseky. Rychlostní zkouška totiž byla vzhledem k vývoji povětrnostních podmínek zkrácena přibližně o 100 km. „Přišly menší duny, které se postupně zvětšovaly a zvětšovaly. Až jsme byli ve fakt velkých kopcích, kde už jsme se museli pořádně rozjíždět, abychom je vyjeli. A dostávali jsme se také přes hodně rozbitých dun, kde nevidíš za horizont. Když do nich kamion pošleš, je tam díra nebo ti jde každé kolo na jinou stranu,“ popisoval Martin Macík.
Dva hybridy Audi RS Q e-tron havarovaly, Peterhansel i Sainz
Pro hybridní speciály Audi RS Q e-tron byla šestá etapa smolná. Stéphane Peterhansel v této etapě vedl, ale na 212. kilometru měl nehodu po skoku přes dunu. Jeho spolujezdec Edouard Boulanger byl transportován helikoptérou do nemocnice kvůli poranění zad, takže pro ně Dakar skončil. Ve stejném místě havaroval i Carlos Sainz, který ulomil levé přední kolo. V jejich případě se nehoda obešla bez zranění, ale čekali dlouho na asistenci a zatím ve výsledcích nefigurují. Je tedy jasné, že boj o přední příčky pro ně také skončil. Pokud se do závodu vrátí, bude to znamenat desítky hodin ztráty a penalizací. Z týmu Audi Sport tedy už jede pouze Mattias Ekström.
V kategorii osobních vozů tedy po nehodě vedoucího Peterhansela vyhrál Katařan Násir al-Attíja s Toyotou Hilux, následovaný Francouzem Sebastienem Loebem ve speciálu Prodrive Hunter se ztrátou 3,5 minuty a třetí byl Jihoafričan Henk Lategan, také s Toyotou Hilux. Ten už měl ztrátu 8 minut. Šestý dojel Mattias Ekström, ke kterému se nyní upínají naděje týmu Audi Sport. Jeho ztráta na al-Attíju byla přibližně 11 minut.
V průběžném pořadí osobních aut samozřejmě i nadále vede Násir al-Attíja, který má nyní luxusní náskok více než hodinu před týmovým kolegou Henkem Lateganem. Třetí je Brazilec Lucas Moraes, také s Toyotou Hilux. Mattias Ekström se posunul na průběžnou pátou příčku a se svým Audi RS Q e-tron pronásleduje čtyři Toyoty Hilux před sebou. Jeho ztráta na třetí příčku je ale necelých 34 minut, takže šance na „bednu“ pro Audi ještě je. Martin Prokop je na průběžném osmém místě se ztrátou 2 hodiny a 13 minut.
Mezi kamiony poprvé nevyhrál Čech, ale 20letý Nizozemec
Mezi kamiony poprvé etapu nevyhrál jeden ze dvou nejúspěšnějších českých pilotů. Ze svého historicky prvního etapového vítězství se radoval mladý, pouze 20letý, Nizozemec Mitchel Van Den Brink s vozem Iveco týmu De Rooy, který měřené úseky projel za 3 hodiny, 46 minut a 58 sekund. Druhý byl jeho týmový kolega Janus Van Kasteren, pouhých 45 sekund za ním. I na třetím místě bylo Iveco, ovšem z dílny MM Technology, konkrétně pilotované Martinem Macíkem. Čtvrtý pak byl Martin Van Den Brink, který v průběžném pořadí pronásleduje Lopraise. Ten měl ztrátu na svého syna, jenž etapu vyhrál, necelých 12 minut. Na pátém místě dojel Kees Koolen s hybridním Ivecem z Macíkovy dílny a šestý Aleš Loprais se svým speciálem Praga V4S, který už měl ale ztrátu téměř 27 minut na vítěze etapy. Teruhito Sugawara s vozem Hino 600-Hybrid dojel 17. a mezi Lopraisem a ním byly i ostatní Tatry pilotované Martinem Šoltysem, Jaroslavem Valtrem a Tomášem Vrátným.
V průběžném pořadí se ve vedení udržel Aleš Loprais, ale o pouhých 13 sekund před Martinem Van Den Brinkem, takže zcela přišel o svůj náskok a teď bude mezi nimi přímý souboj o první příčku. Třetí je Janus Van Kasteren, čtvrtý Martin Macík a pátý Jaroslav Valtr. Šestý je vítěz etapy, Mitchel Van Den Brink, a sedmý Martin Šoltys. Osmý pak Kees Koolen s hybridním Ivecem. Teruhito Sugawara je na průběžné 14. pozici.
Španělský pilot Jordi Juvanteny s hybridním speciálem MAN TGA ji zajel za 6 hodin, 59 minut a 19 sekund, což by vycházelo na 21. pozici mezi kamiony, pokud by byl klasifikovaný i v této kategorii. Jeho celkový čas 49 hodin, 57 minut a 34 sekund by stačil na 18. místo v průběžném pořadí. Na boj se špičkou to zatím není, ale špatné výsledky to nejsou.