Hybridní Audi RS Q e-tron E2 v čele a české posádky kamionů také

Dakar 2023 – 1. etapa
Hybridní Audi RS Q e-tron E2 v čele a české posádky kamionů také
Fotografie: Audi Communications Motorsport / Michael Kunkel
  • Prolog Dakaru 2023 vyhrál Mattias Ekström s Audi RS Q e-tron E2
  • V první etapě se z vítězství radoval jeho týmový kolega Carlos Sainz
  • Dvě české posádky kamionů jsou po první etapě ve vedení

Letošní Dakar začal už na Silvestra, ovšem pouze prologem, který z pohledu celkových výsledků nemá prakticky žádný vliv. Hybridní speciály Audi RS Q e-tron E2, které hlavně sledujeme, ale ukázaly svoji rychlost, když Mattias Ekström vyhrál, Stephane Peterhansel byl třetí a Carlos Sainz šestý. Mezi kamiony pak vyhrál Martin Macík s vozem Iveco a špatně si nevedl ani Gert Huzink z Nizozemska, který jede s hybridním kamionem Renault stavěným v Česku. Ten prolog dokončil na 8. místě se ztrátou pouhých 18 sekund na Macíka.

Carlos Sainz s Audi RS Q e-tron vyhrál první etapu

Zatímco prolog měřil pouhých 13 kilometrů, včerejší první etapa už znamenala zdolání vzdálenosti 602,56 km, z čehož bylo 367 měřených kilometrů, což na rozjezd není málo. Mezi osobními auty ji nejrychleji zdolal pro změnu Carlos Sainz s vozem Audi RS Q e-tron E2, což je vylepšená verze loňského speciálu. I loni byly vozy Audi rychlé, ale trápily je technické problémy zejména v oblasti zavěšení kol. Carlos Sainz tuto vzdálenost zdolal za 3 hodiny, 28 minut a 55 vteřin před Sebastienem Loebem, který jede se speciálem Prodrive Hunter. Ten měl ztrátu pouhých 10 sekund! Třetí pak dojel Yazeed Al Rajhi s vozem Toyota Hilux Overdrive, který již ztratil 2 minuty. Stephane Peterhansel s druhým Audi pak dojel osmý a Mattias Ekstrom na 15. místě. Na svého týmového kolegu mají ztrátu 8, resp. 15 minut.

Zajímavé výsledky byly i v kategorii kamionů, kde letos chybí ruské Kamazy. I první etapu totiž nejrychleji zvládl Martin Macík v čase 3 hodiny, 57 minut a 18 vteřin. Přibližně 5 minut po něm dojel Aleš Loprais se svým speciálem Praga V4S na druhém místě a na třetím místě za českými piloty dojel Nizozemec Mitchel Van Den Brink s vozem Iveco, který na Lopraise ztratil další 4 minuty. Na 6. místě dojel Nizozemec Kees Koolen s hybridním kamionem Iveco a zajímavé je, že jeho cílem do budoucna je nahrazení hybridního pohonného ústrojí čistě elektrickým, a to do roku 2030. Jeho krajan Gert Huzink s hybridním kamionem Renault dojel na 13. místě. Zajímavé je, že kamiony obou nizozemských pilotů jsou připravované v českých dílnách.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze