Včerejší 4. etapa Rally Dakar byla kratší než ty předchozí a měřila pouze 574 km, z čehož bylo 425 kilometrů měřených. Závodníci vyjížděli z Ha'ilu a také se tam vraceli. Mezi osobními vozy vyhrál Sebastien Loeb před Stéphanem Peterhanselem a Carlosem Sainzem (oba s Audi RS Q e-tron E2) a v kamionech vyhrál Martin Macík před Van den Brinkem a Lopraisem. A právě poslední jmenovaný se posunul do vedení.
Peterhansel i Sainz s Audi RS Q e-tron E2 „na bedně“
V kategorii osobních vozů vyhrál druhou etapu Francouz Sebastian Loeb s Toyotou Hilux, ale v těsném závěsu za ním dorazily dva hybridní speciály Audi RS Q e-tron E2. Za volantem prvního z nich seděl legendární Dakarský pilot Stéphane Peterhansel a druhý pilotovala rallyová legenda Carlos Sainz. První z nich ztratil na vítěze etapy pouhých 13 sekund! Ani Sainzova ztráta necelé 2 minuty není na 425 kilometrů dlouhém úseku nijak velká. Třetí pilot Audi, Švéd Mattias Ekström, dojel na desátém místě se ztrátou necelých 11 minut na Loeba. Nejrychlejší Čech, Martin Prokop s Fordem Raptor RS Cross Country, dojez 17. se ztrátou necelých 42 minut.
V průběžném pořadí vede stále Nasser Al–Attiyah, na kterého druhý Yazeed Al–Rajhi ztrácí 18 minut. Oba jedou s Toyotou Hilux. Jelikož jeden je z Kataru a druhý přímo ze Saudské Arábie, kde se Dakar jede, se dá říci, že jsou v poušti doma. Průběžná třetí příčka patří Stéphanu Peterhanselovi, nejrychlejšímu pilotovi týmu Audi Sport. Jeho ztráta na Al–Rajhiho je ale minimální, pouhých 34 sekund. Čtvrtý Carlos Sainz s druhým Audi má ztrátu dalších 14 minut na svého týmového kolegu. Osmý Mattias Ekström s posledním Audi RS Q e-tron E2 ztrácí dalších 18 sekund a hned za ním na průběžné deváté pozici je Martin Prokop, jehož celkový čas je ještě o 24 minut vyšší.
Macík nejrychlejší mezi kamiony, Loprais třetí
Mezi kamiony trvá nadvláda českých posádek, protože i čtvrtou etapu vyhrál Martin Macík s vozem Iveco. Druhý dojel Nizozemec Mitchel Van Den Brink také s Ivecem, kterému projetí měřeného úseku trvalo o necelých 9 minut déle, a jako třetí dojel Aleš Loprais s vozem Praga V4S. Ten měl ztrátu na Van Den Brinka přibližně půl minuty. Martin Šoltys s Tatrou Phoenix týmu Buggyra dojel pátý a jeho týmový kolega Jaroslav Valtr osmý. Mezi ně se na sedmé místo vklínila ještě Tatra lotyšské posádky, kterou řídí Vaidotas Paskevicius. Hybridní Iveco z Macíkovy dílky MM Technology, které pilotuje Nizozemec Kees Koolen, dojelo 11. se ztrátou mírně přes hodinu na Macíka. Nedařilo se Gertu Huzinkovi s hybridním Renaultem (taktéž české konstrukce), který po krásném druhém místě v předchozí etapě nabral další 30hodinovou ztrátu.
V průběžném pořadí se na první místo posunul Aleš Loprais, zatímco Jaroslav Valtr se propadl z prvního na třetí místo. Mezi nimi je na druhém místě Nizozemec Martin Van Den Brink s Ivecem týmu De Rooy. Na čtvrté místo se pak díky vítězství v etapě posunul Martin Macík, který na prvního Lopraise ztrácí 45 minut, ale za třetím Valtrem je jen o 11 minut, takže se vrací do boje o „bednu“. Sedmý Martin Šoltys ztrácí na Macíka přibližně hodinu a půl a na 10. místě se drží Kees Loolen s hybridním Ivecem. Ten na Šltyse ztrácí další hodinu a čtvrt. Gert Huzink s hybridním Renaultem je na průběžném 35. místě se ztrátou 68,5 hodiny, takže už je definitivně mimo boj třeba o první desítku.
Vodíkový kamion MAN TGA jede pro vítězství, stačí když dojede
Zajímavá je i nová kategorie s názvem Challenge New Energy, ve které jede pouze jedna posádka. Jde o vůz MAN TGA 6×6 na vodíkový pohon, který pilotuje zkušený Španěl Jordi Juvanteny, který má na kontě 30 startů na Dakarů, z toho 16 vítězství v kategorii 6×6 a 4 vítězství v kategorii T5.1. Teď mu tedy k dalšímu vítězství v kategorii stačí dojet. Sice není v klasifikaci kamionů, ale čas přibližně 33 hodin by znamenal průběžné 26. místo, což není špatné.