Včerejší etapa, která byla v pořadí již pátá, měřila celkem 645 kilometrů a z toho bylo 373 km měřených. Přestože celkově byla tato etapa poměrně dlouhá, měřených úseků bylo méně než v předchozích etapách. Závodníci opět vyjížděli z Ha'ilu a do stejného místa se i vraceli. A dva hybridní speciály Audi RS Q e-tron opět skončily do třetího místa. Třetí z nich ovšem nabral poměrně velkou ztrátu. Mezi kamiony zatím od začátku soutěže nevyhrál etapu nikdo jiný než Martin Macík nebo Aleš Loprais. Tito dva čeští piloti se v etapových vítězstvích spravedlivě střídají a tentokrát byl na řadě druhý jmenovaný.
Audi RS Q e-tron jsou rychlé, ale Al–Attiyah je rychlejší
V kategorii osobních aut vyhrál i pátou etapu Katařan Nasser Al–Attyiah, který je v poušti doma a na jeho výsledcích to je vidět. V těsném závěsu za ním ale dojely dva ze tří hybridních speciálů Audi RS Q e-tron E2. Tentokrát ale v obráceném pořadí než předchozí den. Rychlejší byl Španěl Carlos Sainz, který na vítězného Katařana ztratil necelé dvě minuty. Jeho týmový kolega, Francouz Stéphane Peterhanse na třetím místě, pak dorazil další necelé dvě minuty po něm. Třetí vůz týmu Audi Sport, který pilotuje Švéd Mattias Ekström, dojel až na 23. místě se ztrátou 45 minut na vítězného Katařana s Toxotou Hilux. Nejlepší česká posádka, Martin Prokop a Viktor Chytka, dojela na 19. místě v etapě.
Průběžné pořadí vede Nasser Al–Attiyah o 22 minut před Stéphanem Peterhanselem a Yazeedem Al Rajhi, který je o dalších 5 minut za Peterhanselem. Carlos Sainz s druhým Audi RS Q e-tron E2 je průběžně čtvrtý o necelých 8 minut za Al Rajhim. Mattias Ekström se třetím speciálem Audi drží průběžnou osmou příčku se zhruba hodinovou ztrátou na Sainze. Hned za ním na deváté pozici je Martin Prokop se speciálem Ford Raptor RS Cross Country, který na Ekströma ztrácí 17 minut.
Aleš Loprais nejrychlejší před dvěma Nizozemci s Ivecy
V kategorii kamionů po vítězství Martina Macíka v předchozí etapě zvítězil opět Aleš Loprais se speciálem Praga V4S. Tito dva čeští piloti se od začátku střídají v etapových vítězstvích a zatím nikoho jiného na první příčku nepustili. Za Lopraisem dojela dvě Iveca týmu De Rooy, konkrétně Martin Van Den Brink a Janus Van Kasteren. První z nich na něj ztratil pouhých 16 sekund a druhý 3,5 minuty. Martin Macík s Ivecem ze svých dílen MM Technology dojel šestý se ztrátou 8 minut na Lopraise. Na osmé příčce ale o 12 minut později pak dojel Nizozemec Kees Koolen s hybridním Ivecem také z MM Technology, tedy stavěným v Česku. Devátou a desátou příčku pak obsadily Tatry Phoenix týmu Buggyra v pořadí Jaroslav Valtr a Martin Šoltys. Hned za nimi pak dojel Teruhito Sugawara s dalším hybridním kamionem, konkrétně Hino 600-Hybrid. Gertu Huzinkovi s hybridním Renaultem se nedaří a nabírá další ztráty v řádu desítek hodin.
První tři příčky průběžného pořadí kategorie kamionů po páté etapě jsou stejné jako první trojice v páté etapě. Tedy Aleš Loprais, Martin Van Den Brink a Janus Van Kasteren. Akorát v průběžném pořadí ztrácí Van Den Brink 15 minut na Lopraise a Van Kasteren 52 minut. Čtvrtý Martin Macík pak má na Lopraise ztrátu 54 minut. Pátý Jaroslav Valtr ztrácí hodinu a 6 minut na první příčku a sedmý Martin Šoltys pak dvě hodiny a 54 minut. Hned za ním je na osmé příčce Kees Koolen, který má ale ztrátu o 58 minut vyšší. Na 11. příčce je Tomáš Vrátný s Tatrou Jamal týmu Fesh Fesh a o dvě příčky za ním Sugawara s hybridním kamionem Hino.
Vodíkový MAN by si mezi ostatními kamiony nevedl špatně
Španěl Jordi Juvanteny s vodíkovým kamionem MAN TGA si v kategorii Challenge New Energies jede sám vlastním tempem, protože mu stačí dojet a vyhraje kategorii. Jeho etapový čas 9 hodin, 44 minut a 22 sekund by ale mezi kamiony stačil na 28. příčku a celkovým časem 42 hodin, 58 minut a 15 sekund by se zařadil na 19. příčku v hodnocení kamionů, což vůbec není špatné. Je podle vás škoda, že není v klasifikaci kategorie kamionů a jede jen osamoceně v kategorii Challenge New Energies?