Sedmá etapa Dakaru vedla z Rijádu do Al Duwadimi a měřila celkem 861 kilometrů, z nichž bylo 333 km měřených. Opět tedy poměrně dlouhá etapa s menším podílem měřených kilometrů. „Ze začátku to vypadalo jako dobrá etapa. Hned jsme začali stahovat. Krásně jsme předjížděli. Jeli jsme v mokrém hodně měkkém písku, který vám nedovolil letět tak rychle, jak jsme zvyklí, protože těžký kamion se v něm bořil. Ale vše šlo hladce,“ popisoval Martin Macík.
I třetí posádka vozu Audi RS Q e-tron měla nehodu
Po předchozím smolném dni, kdy ve stejném místě skončily naděje dvou nejlepších posádek týmu Audi Sport s vozy Audi RS Q e-tron E2, se do problémů dostal i Mattias Ekström. Ten v sedmé etapě na 196. kilometru dokonce vedl, ale pak přišla rána. Trefil velký kámen v písku, prorazil levou zadní pneumatiku a poškodil zavěšení kola. Za ním jedoucí Carlos Sainz, který se po incidentu z předchozí etapy do soutěže vrátil s velkou ztrátou, zastavil a pomáhal mu opravovat. Zprovoznili auto Mattiase Ekströma, který mohl vyrazit dohánět ztracený čas. Carlos Sainz na místě zůstal a čekal na rychlou asistenci, až přiveze nové zavěšení kola, protože díly ze svého auta předal Ekströmovi. Ten dorazil do cíle na 129. místě v etapě se ztrátou 3 hodiny a 22 minut na vítěze. Carlos Sainz pak dorazil o dvě příčky za ním se ztrátou 3 hodiny a 28 minut.
V kategorii osobních automobilů sedmou etapu vyhrál Yazeed Al Rajdži ze Saudské Arábie s vozem Toyota Hilux týmu Overdrive Racing. Druhý dojel Litevec Vaidotas Zala se speciálem Prodrive Hunter a třetí Guerlain Chicherit se stejným vozem. Nejrychlejší Čech, Martin Prokop, dojel až 18., ale ztrátu měl pouhých 23 minut a 8 sekund na vítězného Al Rajdžiho.
V průběžném pořadí i nadále vede Násir Al–Attíja, který si stále drží luxusní náskok přes hodinu, který získal po odstoupení Peterhansela a velkých problémech Sainze. Evidentně jede na jistotu a nežene se za etapovými vítězstvími. Stačilo mu 14. místo se ztrátou 19 minut na vítěze etapy. Druhý je Henk Lategan a třetí Lucas Moraes. Všichni s Toyotou Hilux, protože po problémech vozů Audi patří Toyotě první čtyři příčky. Martin Prokop s Fordem Raptor RS Cross Contry je na 8. příčce se ztrátou 2 hodiny a 17 minut na Al–Attíju. Na třetí příčku má ale ztrátu pouze hodinu a 6 minut.
Mezi kamiony vyhrál Nizozemec Janus Van Kasteren s Ivecem týmu De Rooy, který projel měřený úsek o 3 minuty a 42 sekund rychleji než druhý Aleš Loprais se speciálem Praga V4S. Další necelé 3 minuty za ním dojel další Nizozemec, Martin Van Den Brink. Jaroslav Valtr s Tatrou týmu Buggyra dojel pátý a Martin Macík s Ivecem z vlastních dílen pak sedmý. Za ním pak dva hybridní kamiony. Osmý byl Japonec Teruhito Sugawara s vozem Hino 600-Hybrid a devátý Nizozemec Kees Koolen s hybridním Ivecem z Macíkovy dílny MM Technology. První desítku pak uzavřela Tatra Jamal týmu Fesh Fesh s lotyšskou posádkou.
Aleš Loprais s vozem Praga V4S i nadále vede
V průběžném pořadí i nadále vede Aleš Loprais, který vedení před Martinem Van Den Brinkem navýšil na rovné 2 minuty. Třetí je Janus Van Kasteren, jenž ztrácí dalších 20 minut a čtvrtý Martin Macík ještě dalších 20 minut. Pátý Jaroslav Valtr je za Macíkem o hodinu a 10 minut a sedmý Martin Šoltys na svého týmového kolegu ztrácí přes 2 hodiny. Osmý je Kees Koolen, který má na kontě o další cca půlhodinu více. Tomáš Vrátný s Tatrou Jamal týmu Fesh Fesh je průběžně 12. a o dvě příčky za ním se drží Teruhito Sugawara.
Jordi Juvanteny, který jede s vodíkovým speciálem MAN TGA v kategorii Challenge New Energies, ve výsledcích sedmé etapy nefiguruje. Jediná informace, kterou se nám podařilo zjistit, byla o problémech s tlumiči, které řešil na trase. Doufejme tedy, že se mu to podařilo vyřešit a bude na Dakaru pokračovat.