Když elektřina navštíví Volkswagen aneb jaké elektrifikované vozy VW nabízí?

Když elektřina navštíví Volkswagen aneb jaké elektrifikované vozy VW nabízí?
1
  • Volkswagen má v nabídce dva čisté elektromobily a dva plug-in hybridní modely
  • Model Golf můžete mít jak čistě na elektřinu, tak i s plug-in hybridním pohonem

Volkswagen e-up!

Nejmenší z elektrifikované rodiny se jmenuje Volkswagen e-up! a vsází na 18,7kWh baterii, která papírově dokáže zajistit dojezd až 160 kilometrů. S Volkswagen e-up! jsme si nedávno užili velkou zábavu na Rallye New Energies, kde šlo o automobil s nejnižším dojezdem, a přesto se nám povedlo obsadit výborné čtvrté místo v kategorii FIA.

Výkon 82 koní se posílá na přední kola a maximální rychlost činí 130 km/h. Z klidu na sto to dáte za 12,4 sekundy a do kufru naložíte až 250 litrů zavazadel. Nabíjení probíhá skrz rychlonabíjecí standard Combo nebo pomalejší Mennekes, popřípadě přes klasickou domácí 230V zásuvku.

Technické parametry Volkswagen e-up! (2013)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 540 × 1 645 × 1 477 mm, 1 214 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon80 koní, toč. moment: 210 Nm
Baterie18,7 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 11,7 kWh / 100 km, dojezd: 160 km
Infotainmentnedotykový displej, ne
Cena639 900 Kč

Volkswagen e-up! není tak dobře vybavený jako jeho větší a dražší sourozenci, ale nic základního mu nechybí. Tedy klimatizaci zde máte, spárovat telefon přes Bluetooth si můžete a dokonce už v sériové výbavě máte uprostřed palubní desky držák na telefon, který jistě využijete. Tento městský elektromobil totiž nenabízí integrovanou navigaci.

Cena startuje na 639 900 Kč.

Volkswagen e-Golf

Větší elektrický sourozenec se na pařížském autosalonu ukázal ve své silnější variantě, o té slabší se můžete dočíst v našem testu. Silnější verze má díky 35,8kWh baterii papírově urazit až 300 kilometrů. Výkon činí 136 koní, který se přenáší na přední kola.

V interiéru najdeme nový, 9,2palcový dotykový displej, který podporuje i ovládaní gesty. Před volantem je poté displej, který můžete mít i u Passatu GTE, ale o něm až později. Kompletně všechny světlomety využívají LED technologii.

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon136 koní, toč. moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Infotainment9,2" dotykový displej, Apple CarPlay, Android Auto, MirrorLink
Cena969 900 Kč

Nabíjení probíhá podobně jako u Volkswagenu e-up! rychlonabíjecím standardem Combo, Mennekesem nebo přes 230V zásuvku. Nechybí ani moderní asistenti, jako je ten parkovací, nebo jeho kolega, který vám poslouží při jízdě v zácpách. Využít můžete také CarNet, tedy službu, kde si automobil můžete spárovat s aplikací v chytrém telefonu a mít o něm dokonalý přehled. Konkrétně o tom, kolik kilometrů urazíte, jaký je stav nabití, kde je automobil zaparkovaný a tak podobně.

Cena startuje na 959 900 Kč.

Diskuze ke článku
Ptrk Hrnk
Ptrk Hrnk
Mohlo by ich byť oveľa viac, keby len VW chcel: Golf GTE Variant, Arteon GTE, Tiguan GTE, Golf Sportsvan Plug-in (ako GTE, len so slabším motorom), Touran Plug-in (podobne)... a zase začať predávať Jettu Hybrid a Touareg Hybrid...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze