Když elektřina navštíví Volkswagen aneb jaké elektrifikované vozy VW nabízí?

1
Když elektřina navštíví Volkswagen aneb jaké elektrifikované vozy VW nabízí?
  • Volkswagen má v nabídce dva čisté elektromobily a dva plug-in hybridní modely
  • Model Golf můžete mít jak čistě na elektřinu, tak i s plug-in hybridním pohonem

Volkswagen e-up!

Nejmenší z elektrifikované rodiny se jmenuje Volkswagen e-up! a vsází na 18,7kWh baterii, která papírově dokáže zajistit dojezd až 160 kilometrů. S Volkswagen e-up! jsme si nedávno užili velkou zábavu na Rallye New Energies, kde šlo o automobil s nejnižším dojezdem, a přesto se nám povedlo obsadit výborné čtvrté místo v kategorii FIA.

Výkon 82 koní se posílá na přední kola a maximální rychlost činí 130 km/h. Z klidu na sto to dáte za 12,4 sekundy a do kufru naložíte až 250 litrů zavazadel. Nabíjení probíhá skrz rychlonabíjecí standard Combo nebo pomalejší Mennekes, popřípadě přes klasickou domácí 230V zásuvku.

Technické parametry Volkswagen e-up! (2013)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 3 540 × 1 645 × 1 477 mm, 1 214 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon60 kW, 80 koní, točivý moment: 210 Nm
Baterie18,7 kWh
Nabíjeníkonektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 11,7 kWh / 100 km, dojezd: 160 km
Cena od529 000 Kč

Volkswagen e-up! není tak dobře vybavený jako jeho větší a dražší sourozenci, ale nic základního mu nechybí. Tedy klimatizaci zde máte, spárovat telefon přes Bluetooth si můžete a dokonce už v sériové výbavě máte uprostřed palubní desky držák na telefon, který jistě využijete. Tento městský elektromobil totiž nenabízí integrovanou navigaci.

Cena startuje na 639 900 Kč.

Volkswagen e-Golf

Větší elektrický sourozenec se na pařížském autosalonu ukázal ve své silnější variantě, o té slabší se můžete dočíst v našem testu. Silnější verze má díky 35,8kWh baterii papírově urazit až 300 kilometrů. Výkon činí 136 koní, který se přenáší na přední kola.

V interiéru najdeme nový, 9,2palcový dotykový displej, který podporuje i ovládaní gesty. Před volantem je poté displej, který můžete mít i u Passatu GTE, ale o něm až později. Kompletně všechny světlomety využívají LED technologii.

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0
Baterie35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita)
Nabíjenírychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km
Cena od969 900 Kč

Nabíjení probíhá podobně jako u Volkswagenu e-up! rychlonabíjecím standardem Combo, Mennekesem nebo přes 230V zásuvku. Nechybí ani moderní asistenti, jako je ten parkovací, nebo jeho kolega, který vám poslouží při jízdě v zácpách. Využít můžete také CarNet, tedy službu, kde si automobil můžete spárovat s aplikací v chytrém telefonu a mít o něm dokonalý přehled. Konkrétně o tom, kolik kilometrů urazíte, jaký je stav nabití, kde je automobil zaparkovaný a tak podobně.

Cena startuje na 959 900 Kč.

Volkswagen Golf GTE

Volkswagen nemá ve svém repertoáru pouze elektromobily, ale také hybridy. Tím menším je Volkswagen Golf GTE. Kombinovaný výkon spalovací čtrnáctistovky a elektromotoru je 204 koní, který jde na přední kola. Výkon je k dispozici po stisknutí tlačítka GTE, které poté produkuje poměrně vtipný zvuk z reproduktorů. Ale proti gustu...

Technické parametry Volkswagen Golf GTE (2017) Golf GTE

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 270 × 1 799 × 1 457 mm, 1 599 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon150 (110 + 72) kW, 204 (150 + 105) koní, točivý moment: 250 Nm
Baterie8,7 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 50 km
Cena od1 024 900 Kč

Stejně jako Volkswagen e-Golf dostal nový Golf GTE do vínku nový infotainment s displejem o velikosti 9,2 palců. Baterie má kapacitu 8,7 kWh a urazit na ní lze papírově až 50 kilometrů. Nabíjet můžete přes standard Mennekes nebo 230V zásuvku. K dispozici je parkovací asistent a displej před volantem, kterému Volkswagen říká Info Active Display. Z asistenčních systémů se poté můžete spolehnout na adaptivní tempomat, parkovacího asistenta nebo pomocníka, kterého oceníte při jízdě v dopravní koloně.

Za faceliftovaný Golf GTE dáte nyní 1 024 900 Kč.

Volkswagen Passat GTE

Největší, nejdražší a také nejreprezentativnější elektrifikovaný model od Volkswagenu. Stejně jako v modelu Golf GTE je pod kapotou benzinová čtrnáctistovka s výkonem 110 koní a elektromotor. V součtu umí Passat GTE nabídnout až 218 koní a 400 Nm. Dojezd na elektrickou energii je stejný, tedy rovných 50 kilometrů. A my můžeme potvrdit, že tuto metu Passat GTE opravdu zvládne. Více se o něm můžete dočíst v našem testu.

Technické parametry Volkswagen Passat GTE (2015) Variant

Kompletní specifikace
Konstrukcekombi, 4 767 × 1 832 × 1 477 mm, 1 735 kg
PohonHybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední
Výkon160 (115 + 85) kW, 218 (156 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm / 1 500 ot/min
Baterie9,9 kWh
Nabíjeníkonektory: Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,8 kWh / 100 km, dojezd: 950 + 50 km
Cena od1 186 900 Kč

Pořídit si ho můžete hned ve dvou variantách, a to jako Variant, kde je cena 1 186 900 Kč, anebo ve variantě Limousine, která vás vyjde na 1 166 900 Kč.

Diskuze ke článku
Ptrk Hrnk
Ptrk Hrnk
Mohlo by ich byť oveľa viac, keby len VW chcel: Golf GTE Variant, Arteon GTE, Tiguan GTE, Golf Sportsvan Plug-in (ako GTE, len so slabším motorom), Touran Plug-in (podobne)... a zase začať predávať Jettu Hybrid a Touareg Hybrid...

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze