Volkswagen e-up!
Nejmenší z elektrifikované rodiny se jmenuje Volkswagen e-up! a vsází na 18,7kWh baterii, která papírově dokáže zajistit dojezd až 160 kilometrů. S Volkswagen e-up! jsme si nedávno užili velkou zábavu na Rallye New Energies, kde šlo o automobil s nejnižším dojezdem, a přesto se nám povedlo obsadit výborné čtvrté místo v kategorii FIA.
Výkon 82 koní se posílá na přední kola a maximální rychlost činí 130 km/h. Z klidu na sto to dáte za 12,4 sekundy a do kufru naložíte až 250 litrů zavazadel. Nabíjení probíhá skrz rychlonabíjecí standard Combo nebo pomalejší Mennekes, popřípadě přes klasickou domácí 230V zásuvku.
Technické parametry Volkswagen e-up! (2013)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 3 540 × 1 645 × 1 477 mm, 1 214 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 60 kW, 80 koní, točivý moment: 210 Nm |
Baterie | 18,7 kWh |
Nabíjení | konektory: Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 11,7 kWh / 100 km, dojezd: 160 km |
Cena od | 529 000 Kč |
Volkswagen e-up! není tak dobře vybavený jako jeho větší a dražší sourozenci, ale nic základního mu nechybí. Tedy klimatizaci zde máte, spárovat telefon přes Bluetooth si můžete a dokonce už v sériové výbavě máte uprostřed palubní desky držák na telefon, který jistě využijete. Tento městský elektromobil totiž nenabízí integrovanou navigaci.
Cena startuje na 639 900 Kč.
Volkswagen e-Golf
Větší elektrický sourozenec se na pařížském autosalonu ukázal ve své silnější variantě, o té slabší se můžete dočíst v našem testu. Silnější verze má díky 35,8kWh baterii papírově urazit až 300 kilometrů. Výkon činí 136 koní, který se přenáší na přední kola.
V interiéru najdeme nový, 9,2palcový dotykový displej, který podporuje i ovládaní gesty. Před volantem je poté displej, který můžete mít i u Passatu GTE, ale o něm až později. Kompletně všechny světlomety využívají LED technologii.
Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0 |
Baterie | 35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 900 Kč |
Nabíjení probíhá podobně jako u Volkswagenu e-up! rychlonabíjecím standardem Combo, Mennekesem nebo přes 230V zásuvku. Nechybí ani moderní asistenti, jako je ten parkovací, nebo jeho kolega, který vám poslouží při jízdě v zácpách. Využít můžete také CarNet, tedy službu, kde si automobil můžete spárovat s aplikací v chytrém telefonu a mít o něm dokonalý přehled. Konkrétně o tom, kolik kilometrů urazíte, jaký je stav nabití, kde je automobil zaparkovaný a tak podobně.
Cena startuje na 959 900 Kč.
Volkswagen Golf GTE
Volkswagen nemá ve svém repertoáru pouze elektromobily, ale také hybridy. Tím menším je Volkswagen Golf GTE. Kombinovaný výkon spalovací čtrnáctistovky a elektromotoru je 204 koní, který jde na přední kola. Výkon je k dispozici po stisknutí tlačítka GTE, které poté produkuje poměrně vtipný zvuk z reproduktorů. Ale proti gustu...
Technické parametry Volkswagen Golf GTE (2017) Golf GTE
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 270 × 1 799 × 1 457 mm, 1 599 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 72) kW, 204 (150 + 105) koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 8,7 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 50 km |
Cena od | 1 024 900 Kč |
Stejně jako Volkswagen e-Golf dostal nový Golf GTE do vínku nový infotainment s displejem o velikosti 9,2 palců. Baterie má kapacitu 8,7 kWh a urazit na ní lze papírově až 50 kilometrů. Nabíjet můžete přes standard Mennekes nebo 230V zásuvku. K dispozici je parkovací asistent a displej před volantem, kterému Volkswagen říká Info Active Display. Z asistenčních systémů se poté můžete spolehnout na adaptivní tempomat, parkovacího asistenta nebo pomocníka, kterého oceníte při jízdě v dopravní koloně.
Za faceliftovaný Golf GTE dáte nyní 1 024 900 Kč.
Volkswagen Passat GTE
Největší, nejdražší a také nejreprezentativnější elektrifikovaný model od Volkswagenu. Stejně jako v modelu Golf GTE je pod kapotou benzinová čtrnáctistovka s výkonem 110 koní a elektromotor. V součtu umí Passat GTE nabídnout až 218 koní a 400 Nm. Dojezd na elektrickou energii je stejný, tedy rovných 50 kilometrů. A my můžeme potvrdit, že tuto metu Passat GTE opravdu zvládne. Více se o něm můžete dočíst v našem testu.
Technické parametry Volkswagen Passat GTE (2015) Variant
Kompletní specifikaceKonstrukce | kombi, 4 767 × 1 832 × 1 477 mm, 1 735 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 160 (115 + 85) kW, 218 (156 + 116) koní, točivý moment: 400 Nm / 1 500 ot/min |
Baterie | 9,9 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,8 kWh / 100 km, dojezd: 950 + 50 km |
Cena od | 1 186 900 Kč |
Pořídit si ho můžete hned ve dvou variantách, a to jako Variant, kde je cena 1 186 900 Kč, anebo ve variantě Limousine, která vás vyjde na 1 166 900 Kč.