Koncem minulého týdne se konal již šestý ročník Rallye New Energies, kde naše redakce tvořila jednu z posádek. Jak se nám vedlo a jak celá akce probíhala?
Sraz účastníků proběhl v Táboře a ve městě Rainbach im Mühlkreis. Po dobíjení a úvodním briefingu probíhala prezentace na Žižkově náměstí v Táboře, kde posléze došlo k odstartování první, hvězdicové jízdy. Šlo o předem danou trasu, kterou všechny posádky musely absolvovat a do určitého času dorazit do finální destinace, kterou byl Pivovar Eggenberg v Českém Krumlově. Následně se dojelo na technickou přejímku a vozidla ponechala v parc fermé.
Celý závod byl rozdělen na dvě kategorie, a to na FIA a ÚAMK. První jmenovaná měla přísnější podmínky a podléhala všem pravidlům, jak je nastavila FIA, zatímco ÚAMK se nesla v uvolněnější stylu. Odpoledne byla připravena rychlostní zkouška na výstavišti a ihned poté se vyrazilo směr Jelení zahrada v Českém Krumlově. Další den ráno se opět startovalo z Jelení zahrady a cesta vedla do Lipna nad Vltavou, odpolední etapa opět zpět do Jelení zahrady.
Rallye New Energies Český Krumlov 2017
Cílem Rallye New Energies není být ve všech místech co nejrychleji, ale v přesně daný čas. Na jednotlivých etapách je hned několik rychlostních zkoušek, kde musíte dodržovat průměrnou rychlost po celé trase. Kde jsou jednotlivá měření, to nevíte, a právě proto se musíte snažit mít neustále průměrnou rychlost na správné hodnotě.
Možná si říkáte, že je to celé nuda, ale opak je pravdou. Cesta vedla z velká části po trasách, po kterých poté jeli takoví jezdci jako Jan Kopecký nebo Václav Pech. Častokrát cesta vedla skrz úzké lesní silnice, kde je dodržovat rychlostní průměr okolo 50 km/h větší adrenalinová zábava, než se na první pohled zdá.
Naše redakční posádka ve složení Patrik Svatoš a Martin Pultzner si při své premiérové účasti připsala čtvrtou pozici. Do závodu FIA Rallye New Energies startovalo posádek 10. Celá polovina z nich však byla diskvalifikována, a tak už dojet do cíle byl úspěch.
Páteční den čekala na posádky hned dvojice etap. Ta první startovala z Jelení Zahrady v Českém Krumlově a měla na délku 91 kilometrů. Její cíl byl na výstavišti v Českých Budějovicích, kde byl připravený oběd a samozřejmě i zázemí pro nabíjení jednotlivých vozidel.
Pro Rallye New Energies jsme měli k dispozici model Volkswagen e-up! Ne že by byl problém s jeho výkonem, New Energies se jede na přesnost, ale reálný dojezd od 110 do 130 kilometrů, a to podle toho, jak moc kopcovitou trasu jedete, není dvakrát příznivý. Klimatizace, topení a další nadstandardy pro nás byly sprosté slovo. Trochu jsme se báli, že některé etapy nedojedeme kvůli nízkému dojezdu vozu, ale e-up! bojoval statečně a zvládl vše, a to někdy i s velkou rezervou.