Facelift německé ikony se samozřejmě nevyhnul ani elektrifikovaným borcům e-Golf a Golf GTE, kteří si na svojí českou premiéru nějaký čas počkali. „Modernizovanými modely Golf GTE a e-Golf posilujeme svou nabídku v oblasti elektrické mobility, která patří mezi hlavní pilíře budoucího rozvoje značky Volkswagen,“ říká Daniel Harant, ředitel divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika. „Čtyřdveřový e-Golf pro modelový rok 2017 se díky novým akumulátorům s dojezdem prodlouženým až na 300 km poprvé stává první volbou pro motoristy, kteří touží po velmi kvalitním a plnohodnotném vozidle s nulovými emisemi. Rovněž nový Golf GTE je výjimečným vozem nevšední kombinací sportovní dynamiky a trvalé udržitelnosti, k níž přispívá i schopnost překonat až 50 kilometrů s čistě elektrickým pohonem,“ dodává Harant.
Volkswagen e-Golf
U e-Golfu nás prodloužený dojezd nepřekvapil, už od pařížského autosalonu se o hodnotě shodné se silnějším BMW i3 hovořilo. Stejně jako kolega z Mnichova, i Volkswagen ale radši uvádí 200 reálných kilometrů. Za lepším dojezdem stojí samozřejmě silnější lithium-iontový akumulátor, který si polepšil z 24,2 kWh na 35,8 kWh. Padesátiprocentní zlepšení dojezdu proběhlo i navzdory zvýšení výkonu o 20 koní na konečných 136. To se samozřejmě kladně podepsalo na zrychlení na stovku, které dříve trvalo 10,4 sekund. Nový e-Golf ale z 0 na 100 km/h upaluje za 9,6 sekundy. Nabíjení prostřednictví nástěnné nabíječky Wallbox činí 5 hodin a 20 minut a při použití rychlonabíječky si počkáte 45 minut na 80% nabití.
Technické parametry Volkswagen e-Golf (2017)
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 254 × 1 799 × 1 453 mm, 1 615 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: přední |
Výkon | 100 kW, 136 koní, točivý moment: 290 Nm0 |
Baterie | 35,8 kWh (32 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 50 kW, palubní: 7 kW, konektory: CCS Combo, Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 300 km |
Cena od | 969 900 Kč |
e-Golf v ČR začíná na 959 900 korunách, tedy na o něco málo vyšší ceně než tomu bylo doposud, naštěstí toho ale nabízí mnohem víc. V základu najdete mimo jiné adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a s funkcí nouzového brzdění City s ochranou chodců nebo informační a zábavní systém Discover Pro s 9,2" displejem a ovládáním gesty. Novinkou v e-Golfu je na přání dodávaný digitální panel přístrojů Active Info Display, který jsme zatím mohli vidět pouze v Passatu nebo Tiguanu. Stejně jako u všech dalších elektrifikovaných Volkswagenů, i zde najdete Car-Net „e-Remote“, který umí na dálku měnit teplotu v interiéru, ukázat polohu zaparkovaného elektromobilu a další vymoženosti.
Volkswagen Golf GTE
Plug-in hybrid to nemusí hrát jen na spotřebu, ale klidně také na sílu a rychlost. Golf GTE nabízí 150koňovou 1,4 TSI ve spojení se 102koňovým elektromotorem. Výsledkem je 204 koní zajištujících zrychlení z 0 na 100 km/h během 7,6 sekundy a maximální rychlost je 222 km/h. Benzinový Golf GTI má pro srovnání 230 koní, zrychlení na stejné dráze za 6,6 vteřiny a jede až 246 km/h. Dieselový GTD je na tom hůř především kvůli pouhým 184 koníkům – zrychlí za 7,5 sekundy a akcelerace se zastaví na 230 km/h. I když dieselová a benzinová varianta nenabídne v základu adaptivní tempomat s funkcí Front Assist a City Break, vycházejí s automatickou převodovkou o značnou částku levněji. Když vezmeme v potaz, že ceny GTE startují na 1 024 900 korunách, benzinové GTI je o 272 tisíc levnější a dieselové dokonce o 277 tisíc. Naštěstí umí GTE nabídnout neslyšnou jízdu a téměř zadarmo až 50 kilometrů – jedno nabití tak bohatě postačí na procestovaní celé ucpané Prahy.
Technické parametry Volkswagen Golf GTE (2014) Golf GTE
Kompletní specifikaceKonstrukce | hatchback, 4 270 × 1 799 × 1 457 mm, 1 599 kg |
---|---|
Pohon | Hybridní (elektřina/benzin), hnaná náprava: přední |
Výkon | 150 (110 + 72) kW, 204 (150 + 105) koní, točivý moment: 250 Nm |
Baterie | 8,7 kWh |
Nabíjení | konektory: Mennekes |
Spotřeba | Kombinovaná: 12 kWh / 100 km, dojezd: 50 km |
Cena od | 1 009 900 Kč |
Zajímavější je srovnání dieselového Golfa 2.0 TDI s e-Golfem. Ve zhruba stejné výbavě totiž diesel stojí 849 600 korun a e-Golf je tedy pouze o 110 tisíc dražší. Když vezmete v potaz vysoké servisní náklady a spotřebu paliva, e-Golf by se mohl začít vyplácet docela brzy.
Zdroj: tisková zpráva