Se starším Volkswagenem e-Golf na dálnici. Pohoda, nebo peklo?

Se starším Volkswagenem e-Golf na dálnici. Pohoda, nebo peklo?
3
  • Volkswagen e-Golf s dojezdem 200 kilometrů jsme vytáhli na dálnici D11
  • Cestu jsme zahájili poblíž prodejny IKEA na Černém Mostě a směřovali do Pardubic k nabíjecí stanici
  • Závěr je takový, že starší Volkswagen e-Golf není ideální společník na cestování po dálnicích, lepší volbou je novější verze s 300km dojezdem

Dá se s elektromobilem fungovat na dálnici? Rozhodli jsme se to zjistit za volantem staršího Volkswagenu e-Golf, který v ideálních podmínkách urazí na jedno nabití 200 kilometrů.

Volkswagen e-Golf (2015)

Cílovou stanicí se staly Pardubice, přesněji nabíjecí stanice u jednoho z místních dealerů Volkswagenu. Jak cesta probíhala, jakou auto mělo spotřebu a dojeli jsme vůbec?

Cesta započala na Černém Mostě v IKEA, kde je nabíjecí stanice PRE. Připojit auto, nabít baterii do plné kapacity, zajít si na kávu a pak vyrazit – takový byl náš plán. Baterie byla za pár desítek minut plná a dojezd ukazoval při vypnutí klimatizace 179 kilometrů. Žádná sláva, když uvážíme, že dálnice D11 má zhruba 100 kilometrů, odběr energie z baterie na dálnici je velký a bez klimatizace to v těchto dnech jde jen obtížně.

Volkswagen e-Golf (2015)

Osobně volím strategii zvolnit začátek. Přidat blíže k cílovému místu můžete vždycky, ale energii do baterií jen tak v nějakém kanystru nepřinesete. Volím tedy na tempomatu 100 km/h a jedu. Nejenom dálnice D1, ale nyní už i D11 je poněkud „rozkopaná“, takže na spoustě míst se ani 130 km/h jet nesmí.

Auto jsem nastavil do režimu Comfort, kdy byla zapnutá klimatizace i rádio. Žádné odříkání. Cesta byla dlouhá, ale ne nemožná. Na nabíjecí stanici přijíždím s dojezdem 32 kilometrů. Ujel jsem 101 kilometrů při spotřebě 14 kWh / 100 km při průměrné rychlosti 89 km/h. I se slabším e-Golfem se cestovat dá, a to komfortně. Na dálnicích jen musíte počítat s častějším dobíjením. Problémem je ale infrastruktura. Zatímco třeba v IKEA si dáte aspoň kávu či nějaké jídlo, u zmíněného dealera v Pardubicích pouze koukáte do pole. Pokud poté potřebujete pokračovat například směr Litomyšl, tak musíte dvakrát po cestě nabíjet, a to už není nikterak produktivně trávený čas. Pokud podnikáte často delší cesty po dálnici, určitě zvolte elektromobily s dojezdem kolem 300 kilometrů a více. Příkladem může být novější e-Golf s teoretickým dojezdem až 300 kilometrů, případně Nissan Leaf či Renault Zoe taktéž s podobným dojezdem.

Technické parametry Volkswagen e-Golf (2015) e-Golf

Kompletní specifikace
Konstrukcehatchback, 4 270 × 1 799 × 1 450 mm, 1 585 kg
PohonElektřina, hnaná náprava: přední
Výkon115 koní, toč. moment: 270 Nm
Baterie24,2 kWh, konektory: Combo, Mennekes
SpotřebaKombinovaná: 12,7 kWh / 100 km, dojezd: 190 km
Infotainment8" dotykový displej
Cena930 900 Kč
Diskuze ke článku
Michal
Díky za recenzi.. Jen dodám, že veřejně dostupné nabíjecí stanice v Pardubicích jsou celkem 4. Určitě lepší volba nez koukat do pole, je možnost nabití u Lidlu. Ať se daří
Honza
Fakt boží recenze. Už se těším jak budu výlety plánovat podle toho, kde je dobíjecí stanice a aspoň do dvou kilometrů koupím kafe. Elektromobilita z tohoto pohledu je neustále na ....
Pro mě Auto znamená svobodu pohybu a ne plánování podle vozu. Pochopil bych auta pro zásobování, poštu a popřípadě pro hromadnou dopravu, ale proč se mě snaží každý trouba přesvědčit, že elektroauto je budoucnost netuším
cobo
mam na to uplne stejny nazor. auta drahy a pritom samy komplikace a jejich provozem. kdyz budeme jezdit malyma autama po dalnici 100km/h tam spotrebujou ani ne 4l/100 a pak uz elektromobil nema vubec smysl.

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nechcete být anonymní? Přihlašte se

Nejživější diskuze