Jak se změnily elektromobily za posledních 6 let? Dříve opravdu nedávaly smysl

2
Jak se změnily elektromobily za posledních 6 let? Dříve opravdu nedávaly smysl
  • Medián dojezdu se zlepšil o 56 procent
  • Vozy stejné cenové kategorie před šesti lety by dnešním nemohly konkurovat

Elektromobily především díky problémům dieselových motorů urazily za posledních pár let opravdu velký kus cesty. Největší slabiny v podobě dojezdu a nabíjení ustupují každým rokem. Některé elektromobily dnes nemají problém zvládnout na jedno nabití i vzdálenost přes 500 kilometrů. Jak moc se ale elektromobily opravdu zlepšily?

V roce 2011 byla situace naprosto odlišná, připomenout si můžeme například Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Mitsubishi i-MiEV, trojici nevzhledných stvoření s prakticky nulovou výbavou a dojezdem reálných 120 kilometrů. Ještě hůř však na tom byla cena 739 900 korun bez DPH. Jak je na tom dnešní Nissan Leaf můžete vidět v tabulce. Je jasné, že elektromobily ještě před šesti lety byly pouze pro pár skalních fanoušků.

Citroën C-Zero (2011) Nissan Leaf (2017)
Výkon 67 koní 150 koní
Zrychlení 0–100 km/h 15,9 s 8,2 s
Kapacita baterie 16 kWh 40 kWh
Dojezd 150 kilometrů 378 kilometrů
Cena s DPH 895 279 Kč 850 000 Kč

V uvedeném grafu od kolegů z Electreku také můžete vidět rozdíl v mediánech dojezdu elektromobilů v jednotlivých letech. Zatímco v roce 2011 byl medián dojezdu 117 kilometrů, v tomto roce to bylo již 183 kilometrů. Pokud bychom se podívali na průměr, tak bychom se dočkali ještě přesvědčivějších výsledků. Zlepšení mediánu o 56 procent je podle nás pouze začátkem. Již v příštím roce má přijít Jaguar I-PACE s dojezdem 500 kilometrů a podobné modely má v plánu také Mercedes, Audi a mnoho dalších.

Mediány dojezdu v letech 2011 a 2017

Je velmi pravděpodobné, že až se přestanou prodávat elektromobily starší generace, medián poskočí vzhůru o desítky, možná i stovky kilometrů.

Zdroj: electrek.co

Diskuze ke článku
Radovan
Musím se hodně ohradit proti tvrzení autora článku "Peugeot iOn, Citroën C-Zero a Mitsubishi i-MiEV, trojici nevzhledných stvoření s prakticky nulovou výbavou a dojezdem reálných 120 kilometrů.". Pokud autor za nulovou výbavu považuje níže uvedený seznam, který většina automobilek v té době nabízela (stejně jako v roce 2014, kdy jsem ho koupil já) pouze u nejvyšších výbav spalovacích aut a za tučné příplatky, tak jak by autor popsal nenulovou výbavu?
Seznam výbavy Peugeot Ion: "Automatická převodovka, elektronická klimatizace, 6x airbag, ABS, brzdový asistent EVO, stabilizace podvozku ESP, protiprokluzový systém kol ASR, posilovač řízení, litá alu kola, palubní počítač, nastavitelný volant, deaktivace airbagu spolujezdce, elektricky ovládaná okna všech dveří s možností blokace od řidiče, elektricky ovládaná a sklopná vyhřívaná zpětná zrcátka, centrální zamykání s dálkovým ovladačem, imobilizér, výškově nastavitelné a vyhřívané sedadlo řidiče, autorádio s CD přehrávačem, USB vstupem a zabudovaným Bluetooth handsfree, dělená zadní sedadla 50/50 s nezávisle polohovatelnými opěradly, sklopná do rovné plochy se zavazadlovým prostorem, přední mlhová světla, automatické rozsvěcování potkávacích světel, automatické denní LED světla, zadní světla LED, bezpečnostní úchyty dětské sedačky ISOFIX".

Načíst všechny komentáře

Přidat názor

Nejživější diskuze