Model I-PACE od Jaguaru už si můžete předobjednat. Ti úplně první zákazníci v Nizozemsku nyní dostali úvodní ceník a detaily o stupních výbavy pro první elektrický Jaguar. Ceny rozhodně nejsou nízké, ale na SUV s elektrickým pohonem jsou vlastně docela v pořádku. I-PACE byl již dříve avizován s cenou o 10 až 15 % vyšší než F-PACE, navíc by měl být elektrický model uvnitř rozměrnější díky absenci klasického motoru.
Úplně nejlevnější verze I-PACE by měla být v Evropě dostupná od 2,1 milionu korun s výbavou S, která zahrnuje LED světla, 18palcová kola nebo prémiový audiosystém Meridian. Můžete si připlatit sto tisíc korun za výbavu SE a polepšíte si dvacetipalcovými koly, adaptivním tempomatem, elektrickým víkem kufru a také koženým čalouněním. Za 2 370 000 korun budete mít verzi HSE, která přidává elektricky polohovatelná sedadla s 18směrovým nastavováním nebo speciální audiosystém s prostorovým zvukem.
Stejně jako u Velaru se bude nabízet i exkluzivní verze First Edition s plnou výbavou. Ta u Velaru stojí tři miliony, zatímco základ se vejde pod 1,6 milionu. I-PACE First Edition přijde na 2 590 000 korun a nechybí head-up displej, vzduchové odpružení nebo panoramatická střecha. Právě cena s plnou výbavou ukazuje, že I-PACE není tak drahý, jak se může zdát. Připomeňme si BMW X3 40i, které stojí 2,3 milionu s menším výkonem i vnitřním prostorem. Se žravým šestiválcem mimochodem také dojede na jednu nádrž méně než I-PACE na jedno nabití.
Pokud ale I-PACE budete moci nabíjet doma, neměl by být vůbec žádný problém. Naopak vám odpadne otravné zastavování na pumpách. Na jedno nabití ujede podle NEDC 500 kilometrů, bez jakéhokoli omezování tedy můžete počítat s 350 kilometry. Za vše může 90kWh baterie se stejnou kapacitou, jakou má Tesla Model X 90D. Výkon elektroSUV je přitom na hranici 400 koní a zrychlení na stovku se odehraje během čtyř sekund.
Pro zajímavost jsme naklikali výše zmiňovanou výbavu do konfigurátoru Jaguaru a za F-PACE s dieselovým šestiválcem bychom zaplatili 2 592 018 Kč. Jen za head-up displej se u F-PACE připlácí 40 tisíc korun a stejně tomu je třeba i u adaptivního tempomatu. Je tedy pravděpodobné, že by plné výbavy obou modelů měly téměř identické cenovky. Diesel má přitom o 100 koní méně a na stovku zrychlí o více než 2 vteřiny pomaleji.
Chápeme, že lidé budou volit benzinové motorizace, protože mají rádi zvuk. Diesel nám ale pomalinku přestává dávat u Jaguaru smysl. Jediný plus pro diesel je, pokud opravdu nejste seznámeni s nabíjecími stanicemi nebo nemůžete nabíjet doma. V základní výbavě, která je mnohem chudší, vás také přijde citelně levněji. F-PACE se totiž dá pořídit již za 1 204 555 Kč se 180koňovým dieselovým čtyřválcem. Takový kousek však nemá mnoho společného s Jaguary, které vidíte v autosalonech – ty mají cenovku vždy nad dvěma miliony.
Pokud někdo začne přidávat výbavu a nebude chtít tu nejchudší specifikaci, hned je v rajónu I-PACE, kde je toho k vidění opravdu hodně. Co byste zatím brali vy? Na rozmyšlenou máte už jenom půl roku, I-PACE se totiž začne prodávat již v létě.
Technické parametry Jaguar I-PACE 2018
Kompletní specifikaceKonstrukce | SUV, 4 682 × 1 895 × 1 565 mm, 2 133 kg |
---|---|
Pohon | Elektřina, hnaná náprava: 4×4 |
Výkon | 294 kW, 400 koní, točivý moment: 696 Nm |
Baterie | 90 kWh (84,7 kWh využitelná kapacita) |
Nabíjení | rychlonabíjení: 100 kW, palubní: 7 kW, |
Spotřeba | Kombinovaná: 21,2 kWh / 100 km, dojezd: 480 km |
Cena od | 2 441 453 Kč |
Zdroj: jalopnik.com