BMW X3 M40i
test

BMW X3 M40i

První jízdní dojmy
  • Nový „Xkový“ model se vyrábí v USA
  • My jsme provětrali nejsilnější verzi se šestiválcem
  • Ceny začínají na 1 298 700 Kč
  • Vůz jako první SUV od BMW disponuje semi-autonomním řízením

Od roku 1999 se prodalo přes 5,4 milionů vozů BMW s názvem X1 až X6, a proto je každý „Xkový“ vůz pro mnichovskou značku extrémně důležitý. Dnes již SUV u BMW tvoří 34 procent prodejů, tedy mluvíme o číslech, která určitě není radno podceňovat. Nový model X5 má přijít co nevidět, my jsme ale měli možnost se svést novou X3, která je takovou předzvěstí většího bráchy. Do našich krajin přijela až z USA, kde se vyrábí. Po světě ji umí vytvořit ještě v Jižní Africe a také v Číně.

Nová X3 narostla ve všech směrech, tedy kromě výšky, kde ubyly 2 mm. Verze G01 je o 59 mm delší, 16 mm širší a má o celých 54 mm větší rozvor náprav. Na délku ji naměříte 4 716 mm, na šířku 1 897 a na výšku 1 676 mm, což jsou srovnatelné hodnoty s první generací BMW X5. Na obrázcích koukáte na vrcholnou verzi M40i, která je doplněna o 21palcová kola a zadní spoiler. Musíme o X3 říct, že nás vzhledem naživo hodně překvapila – v tmavě modré vypadá naprosto senzačně. Protože se jedná o M paket, sportovní akcent dodávají velké koncovky výfuku. Jako by do světa křičely „Mám šestiválec!“

Jízdně i podvozkově menší SUV skutečně dospělo a ve spojení s benzinovým šestiválcovým motorem jde o jeden ze skutečně sportovních vozů se zvýšenou karoserií. Zároveň mi přišel podvozek nadprůměrně komfortní, a to i se zmíněnými 21palcovými koly. Krátká testovací trasa však nebyla „obšťastněna“ dírami a retardéry, abych mohl vyřknout konečný názor. Na co jsem si ale názor udělal hned je prvotřídní osmistupňová převodovka, která řadí přesně jak chcete. V kombinaci se šestiválcem umí podřazovat a v režimu Sport Plus dokonce plivat do výfuků.

Víme, že se slovo „sportovní“ k SUV nehodí, ale nemůžeme si pomoci. Těžiště samozřejmě je výš, ale zatáčkami se lze proplétat rychlostmi, které nebudeme radši ani říkat. Pěkný zvuk a 360 koní si teoreticky říkají o 8,2 litrů benzinu každých 100 kilometrů. My jsme měli na palubním počítači číslovku 13, celou cestu nás ale doprovázelo práskání z výfuků. Pod deset litrů určitě jezdit půjde.

Uvnitř vás opět čeká malá vzpomínka na špičkovou řadu 7. Interiér se nese ve stejném duchu a těžko se mu za prvních pár desítek kilometrů něco vyčítá. Špičková výbava a pár „eMkových“ plaketek udělá svůj dojem. Nám se líbil digitální přístrojový štít, který analogové ukazatele vyměnil za 12,3palcový displej. Klasický infotainment pak využívá systém dlaždic a lze ovládat i gesty nebo hlasem. Nově lze pomocí systému On-Street Parking Information vyhledat parkovací místo. Systém dokáže volné místo nejenom vyhledat, ale i zaplatit. U nás sice zatím nefunguje, fungovat snad ale bude co nevidět.

Další část, kde X3 těží z vývoje řady 7, jsou autonomní systémy. Nový model dostal jako první SUV od BMW semi-autonomní řízení (třetí úroveň autonomního řízení) a sám si například poradí s kolonami. Nechybí celý výčet jednotlivých asistentů, který probereme v plnohodnotném testu. Uvnitř je dostatek místa a skoro si říkám, proč by si člověk měl připlácet za velkou X5, když mu tohle musí stačit. Slušný je i zavazadelník, který pojme 550 litrů v základním uspořádání, a 1 600 litrů po sklopení zadních sedaček.

Motorizace Výkon Spotřeba Cena od
BMW X3 xDrive20i 184 koní 7,1 l / 100 km zatím není k dispozici
BMW X3 xDrive30i 252 koní 7,2 l / 100 km zatím není k dispozici
BMW X3 M40i 360 koní 8,2 l / 100 km 1 769 300 Kč s DPH
BMW X3 xDrive20d 190 koní 5,0 l / 100 km 1 309 542 Kč s DPH
BMW X3 xDrive30d 265 koní 5,7 l / 100 km 1 539 642 Kč s DPH

Prodej se u nás spustil 11. listopadu a cena začíná na 1 298 700 Kč. Pokud byste si ale chtěli „zablbnout“ s motorizací M40i a využít šestiválec se 360 koníky, musíte počítat s částkou 1 769 300 Kč. Náš kousek, který si právě prohlížíte, přijde přesně na 2 365 380 Kč. Za takovou cenu byste si mimochodem mohli koupit třeba větší plug-in hybridní X5 i s nějakou tou výbavou, protože začíná pod dvěma miliony korun.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze