BMW 630d Gran Turismo
test

BMW 630d Gran Turismo

První jízdní dojmy
  • Model nahrazuje řadu 5 GT
  • Pod kapotou jsme měli prověřenou motorizaci 30d
  • Podvozek nyní celý pochází z limuzíny řady 7

BMW řady 5 GT vyvolalo emoce, a to pozitivní i negativní. Zvláštní kombinace klasického pětkového BMW se zadní částí připomínající SUV nebyla každému po chuti. Nám se v průběhu let, co bylo auto na trhu, střídavě líbilo i nelíbilo. Často jsme slyšeli, že na BMW je moc těžkopádné a zatáčkám nevládne jak by mělo. Gran Turismo ale znamená dlouhý výlet a přesně tak jej musíte brát. Větší rozvor a zadní náprava se vzduchovým odpružením z BMW řady 7 je skvělým prvkem pro dlouhou a komfortní cestu a pokud jste „GéTéčko“ netrápili v zatáčkách, ale vytáhli jej na dálnici, byl z něj úžasný komfortní stroj pro rodinné výlety i firemní cestu.

Teď je tu ale generace nová, která vychází z aktuální generace BMW řady 5, které jsme již měli možnost otestovat ve variantě s šestiválcovým dieselem. Model GT již není řadou 5, ale polepšil si o jeden stupínek na šestku. Tím také končí předchozí generace čtyřdveřové řady 6. Ta konkurovala například Audi A7 a vypadá to, že dojde k přejmenování na řadu 8. Naživo je 6 GT mnohem úhlednější než předchozí generace, zadní část již není tak vysoká a více než SUV dnes 6 GT připomíná spíše čtyřdveřové kupé.

Ve srovnání s pětkovou řadou šestka vyrostla v každém směru a teď vypadá, jako byste řadě 5 podali steroidy a navlékli stylové sportovní oblečení. Určitě vám neujde pár stylových detailů jako bezrámová okna nebo plaketky GT. Bezrámová okna jsou pěkná, ale mnohem důležitější je, že negenerují žádný aerodynamický hluk ani při dálniční rychlosti.

Uvnitř po vzoru pětkové řady nahradil klasické budíky digitální 12,3 palcový displej, kterému bohužel chybí nějaká větší konfigurace. Infotainment se netají přítomností dotykového displeje, ovládat jej však můžete i klasickým ovladačem iDrive a dokonce i gesty nebo hlasem. Menu se nachází na přehledných dlaždicích, a tak vždy najdete co potřebujete. V naší verzi nechyběl „futureklíč“, díky kterému můžete vyjet z úzkého parkovacího místa a nastoupit až poté.

Motorizace Výkon Spotřeba Cena od
BMW 630i
Gran Turismo
258 koní 6,5 l / 100 km 1 652 300 Kč s DPH
BMW 640i
Gran Turismo
340 koní 7,2 l / 100 km 1 803 100 Kč s DPH
BMW 640i xDrive
Gran Turismo
340 koní 8,0 l / 100 km 1 874 600 Kč s DPH
BMW 630d
Gran Turismo
265 koní 5,1 l / 100 km 1 775 800 Kč s DPH
BMW 630d xDrive
Gran Turismo
265 koní 5,7 l / 100 km 1 847 300 Kč s DPH
BMW 640d xDrive
Gran Turismo
320 koní 6,0 l / 100 km 1 948 700 Kč s DPH

Podvozek nyní celý pochází z řady 7 a na autě je to hodně znát. Uvnitř je pro zadní pasažéry daleko více místa a řeší se tak problém s koleny, který nám vadil u klasické „Pětky“. Jízdně je auto opět dost odlišné a hodí se především na ony dlouhé výlety. Na poměry BWM se sedí hodně vysoko a jízda připomíná téměř SUV, jen s větším pohodlím. V zatáčkách je auto plavné a na agresivní jízdu se nehodí. Nejvíce mu sedí dlouhé rovné cesty, na kterých si vás bude rozmazlovat přesně jako řada 7. Komfortnímu podvozku kazila krásu pouze jedna piha s názvem runflat. Dojezdové pneumatiky nesnáší krátké příčné nerovnosti a za celou cestu zhruba 80 kilometrů to byla jediná věc, která se mi nelíbila.

Motor s označení 30d je klasikou od BMW a nezklame jak výkonem, tak spotřebou. S pár zkouškami dynamických rozjezdů jsme nakonec skončili s průměrnou spotřebou pod 8 litrů, což je krásná hodnota. Výkon je naprosto dostačující a předjetí je otázkou chvilky. Především v nižších otáčkách ale uslyšíte uchu nelahodící klapot, i když se odhlučnění snaží, seč mu síly stačí.

Řada 6 Gran Turismo už je připravená k zahájení prodeje dne 4. listopadu. I když základní verze začíná na 1 652 300 Kč, naše motorizace 630d stojí 1 847 300 Kč. To jsme ale nezapočítali příplatkovou výbavu, která byla skutečně nekonečná. Cena testovaného kousku se s paketem First Class a Safety vyšplhala na 2 696 360 Kč.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze