Nedávno jsme vám představili virtuální model neexistujícího pick-upu Honda Ridgeline, dnes nás zaujalo další neexistující vozidlo. Tentokrát mnohem šílenější, patří totiž do nové, čím dál oblíbenější kategorie „Co by, kdyby?“. Šikovní grafici tvoří rendery buď silně modifikovaných, nebo rovnou smyšlených vozidel, s trochou snahy nerozeznatelné od skutečnosti. A to zdaleka nejen ze současnosti či blízké budoucnosti.
Mexický grafik Abimelec Arellano se v návrzích fiktivních automobilů přímo vyžívá, vytvořil jich stovky. A zároveň objevil „díru na trhu“, když začal nejdříve modifikovat staré americké křižníky silnic, později také navrhovat vlastní. A to se vším všudy, i s kompletně smyšlenými, pseudodobovými reklamami v nezaměnitelném pop-artovém stylu American kitsch, dodnes ve Státech velmi populárním. Vznikají ryze fantaskní automobily, které sice nemají ještě větší křídla, než americké koráby silnic z té doby, protože už to zkrátka není možné, ale přinášejí řadu vtipných a přitom originálních odpovědí na otázku Co by, kdyby.
Aktuálně Arellano, tvořící pod vlastní značkou Abimelec Design, zaujal redaktory motor1.com studií na téma „Co by, kdyby Tesla Model S vznikla v roce 1957?" Výsledkem je elegantní koráb, sice podléhající právě tehdy začínající módě okřídlených blatníků, ovšem přesto na svou dobu vlastně střídmý a především s plnou maskou a typickým logem. Ta totiž nemusí krmit vzduchem gigantický chladič osmilitrového osmiválce a může krásně dotvořit velkorysou, zcela antiaerodynamickou příď, inspirovanou dobovými Cadillaky. Nechybějí dobové nezbytnosti typu dvoubarevného lakování, hromady kvalitního chromu, negativně skloněných A-sloupků s panoramatickým čelním oknem, bíle lakovaných pneumatik a typických ozdob, jejichž jedinou funkcí bylo zaujmout na první pohled. Pod vypouklou kapotou se zřejmě skrývá dobová výkonová regulace, která před vynalezením tyristorů zabrala dost místa. Sice používala tehdejší, teprve rok starý převratný vynález tranzistoru, avšak ty první, určené pro takové napětí, potřebovaly své a prakticky zabíraly, spolu s komutátorovým elektromotorem, celý prostor pro kapotou. Olověné baterie pak našly místo v kufru, kam se bohužel už nic dalšího nevešlo. Ale to už fantazírujeme zase my, inspirovaní povedeným vtípkem z dílny Abimelec Design.