Ford u nás jezdí autonomně, nové VW ID.7 mají české ceny

fnews
Ford u nás jezdí autonomně, nové VW ID.7 mají české ceny
Fotografie: Ford
  • Ford BlueCruise lze využívat již i na dálnicích v Česku, stojí 600 Kč měsíčně
  • VW ID.7 přichází ve variantách Pro S a GTX. prodeje čínských EV v Evropě klesají
  • fNews přináší výběr těch nejzajímavějších zpráv za uplynulý týden

Dnes si ukážeme hned dvě nové verze pohodlného rodinného elektromobilu ID.7. Nové Fordy v Evropě zvládnou řídit autonomně, prodeje čínských aut klesají a nakonec si ukážeme jeden bizár okolo Cybertrucku. Tak vítejte u fNews.

Partner fnews 2024-1

fNews #277 – Ford u nás jezdí autonomně, nové VW ID.7 mají české ceny

Podcast v audio formě

Německý Volkswagen doplnil svou řadu ID.7 o výkonnější varianty. Verze Pro S má pohon zadní nápravy a prodloužený dojezd přes 700 km. Vybrat si ji můžete v provedeních liftback, ale také Tourer, tedy praktický kombík. Ten má ovšem o něco málo nižší dojezd. Pokud vám však nejde o dojezd, ale chtěli byste sportovnější variantu s pohonem všech čtyř kol, můžete sáhnout po ID.7 GTX. Ta má výkon 250 kW a tím pádem i kratší dojezd 595 km. I GTX si vyberete jako liftback nebo Tourer. Obě nové varianty už objednáte i v Česku. Pro S začíná na částce 1 578 900 Kč a na GTX si připravte minimálně 1 845 900 Kč. Martin obě auta už testoval a najdete u nás články i videa.

Ford si připsal v Evropě zásadní úspěch, dostal totiž zelenou pro testování svého systému autonomního řízení BlueCruise. A to i v České republice. Po dálnicích tak můžete jezdit i bez držení volantu. Stále máte povinnost neustále sledovat jízdu a být připraveni kdykoliv převzít řízení, ale již nemusíte celou dobu držet volant. Auto drží směr v pruhu, sleduje značky, upravuje rychlost, včetně případného zastavení a rozjetí v koloně. Přesný seznam povolených zón najdete na webu Fordu. Na 90 dní je funkce k vyzkoušení zdarma, pak tato asistovaná jízda stojí 600 Kč měsíčně.

Stalo se, co jsme čekali. Počet registrací čínských elektromobilů v Evropě po zavedení cel prudce klesl. Agentura Dataforce uvádí pokles o 45 % oproti červnu. Roli samozřejmě může hrát i snaha prodat ještě v červnu co nejvíc aut. Ale i tak třeba MG meziročně pokleslo o 20 %, Polestar dokonce o 42 %. Dobře si vedl BYD, kterému se povedlo domluvit nižší celní sazbu ve výši 17,4 %. Naopak zmíněné MG se týká 37,6 %.

Tesla zrušila zvláštní podmínku v kupní smlouvě Cybertrucku. Dosud tam totiž bylo uvedeno, že po převzetí vozidla ho po dobu jednoho roku nesmíte prodat. Tesla hrozila pokutou 50 tisíc dolarů, tedy něco přes milion korun. Smyslem bylo, aby zamezila překupníkům ve vydělávání na vyšší ceně ojetin, zatímco na oficiální prodej se stojí dlouhá fronta. Server Electrek uvádí jeden vtipný příklad, kdy nový majitel žádal o povolení auto prodat, protože až doma zjistil, že se mu nevejde Cybertruck do garáže. Nemáme žádný příklad, kdy by Tesla k vymáhání této klauzule přistoupila, přitom víme o řadě prodejů, na kterých noví majitelé ještě vydělali. To se však nyní otáčí a ceny padají do normálu a Tesla tak raději onu zvláštní větu z kupní smlouvy vyškrtla.

Co říkáte na ID.7 v nové podobě? Sáhli byste spíše po té s dlouhým dojezdem, nebo vyšším výkonem? Dejte nám vědět do komentářů a sledujte fDrive.cz.

Diskuze ke článku
V diskuzi zatím nejsou žádné příspěvky. Přidejte svůj názor jako první.
Přidat názor

Nejživější diskuze