Ford získal od Evropské komise schválení ke druhé fázi rozšiřování systému autonomního řízení BlueCruise. Ten byl už před nějakou dobou spuštěn ve Velké Británii, později také ve Španělsku a Německu. Nyní došlo celkem na 15 zemí včetně Česka. Kdo si tedy pořídil Ford Mustang Mach-E jako první v Evropě prodávaný model, dovybavitelný systémem BlueCruise, může už nyní legálně jezdit po vybraných evropských trasách bez držení volantu. Vyzkoušet si jej lze i v Česku na 90 dní zdarma, poté se platí 600 Kč měsíčně prostřednictvím účtu Ford Account.
Nejde zatím o zcela samočinnou jízdu, nýbrž autonomní řízení úrovně 2, tedy s možností pustit volant, avšak zároveň s povinností stále sledovat provoz s pohotovostí okamžitě převzít řízení. Tedy něco, pro co se vžil spíše pojem asistovaná jízda a co se rozsahem schopností příliš neliší od systému Tesla FSD. Vůz tedy samočinně drží směr v pruhu, sleduje dopravní značení i aktuální podmínky včetně rychlosti vpředu jedoucích aut. Zároveň si automaticky reguluje rychlost, a to v plném rozsahu od dálničního tempa, až do úplného zastavení v koloně. Pohled však musí stále směřovat na silnici, což kontroluje kamera pod přístrojovým štítem, a to pod nasazenými slunečními brýlemi.
Vozy z let 2021 a 2022 se sadou Technology nebo Technology Plus se funkce BlueCruise dočkají s budoucími aktualizacemi, vozy od roku 2023 mají potřebný hardware již standardně, avšak rovněž si budou muset počkat na dálkovou aktualizaci. Vozy od modelového roku 2024 obsahují Blue Cruise již standardně. Pozor, ve Francii, Řecku a Itálii bude systém k mání pouze pro nově prodaná vozidla.
V Česku do tzv. Blue Zones patří téměř kompletní dálniční síť s výjimkou některých úseků Pražského okruhu. Z okrajů Prahy tak lze dojet například do Brna, Olomouce, Ostravy, Hradce Králové, Pardubic, Plzně (a dále do Mnichova či Norimberka), Ústí nad Labem (a dále s krátkými přestávkami do Drážďan), Turnova či Jaroměře. Z Brna lze dorazit až na slovenské hranice, dále ale ne, protože u našich východních sousedů zatím aktivace neproběhla. Platí to i pro celou bývalou Jugoslávii, takže chorvatští rekreanti dojedou nejvýš na konec Rakouska, a to ještě s mnoha přerušeními a možná o objížďkami, protože Rakušané zatím do Blue Zones nezařadili zdaleka všechny dálnice. Naopak v Maďarsku se pokrývalo dobře a dorazíte až k branám Rumunska. V Polsku naopak zatím došlo pouze na vybrané stěžejní východo-západní tahy a jedinou vertikální spojnici z Hlivic ke Gdaňsku. Aktuální stav evropských „modrých zón“ můžete sledovat zde.